Σάββατο πρωί, μεταξύ του πρωινού καφέ και συγκρότησης των δραστηριοτήτων της ημέρας, παρακολουθούσα λίγο από το πρόγραμμα της τηλεόρασης και συγκεκριμένα την εκπομπή «Mega σαββατοκύριακο». Είχε καλεσμένο κάποιον κ. Δουζίνα Κώστα καθηγητή, όπως έγραφε από κάτω η «λεζάντα», Φιλοσοφίας Δικαίου. Το διασταύρωσα αργότερα πως είναι και Αντιπρύτανης και Διευθυντής του Birkbeck Institute for the Humanities, London University, από την «Αυγή».
Μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση η «λογική» του και ο τρόπος που την εξέφραζε, σχετικά με το «κίνημα» των μεταναστών και στην απεργία πείνας που έχουν καταφύγει, ζητώντας τη «δικαίωση» τους. Βέβαια, όλος ο συλλογισμός του, κάτι σαν «μανιφέστο» της Αναρχίας σαν ένα «ντελίριο» μονοδιάστατων απόψεων, ήταν χωρίς κανέναν αντίλογο χωρίς καμιά αντιπαράθεση.
Ούτε λίγο ούτε πολύ έδινε απόλυτο δίκιο στους μετανάστες (ή λαθρομετανάστες αν προτιμάτε) και στα αιτήματα τους. Μάλιστα παραλλήλισε την κατάσταση τους με τους νόμιμους μετανάστες που έχουν μεταναστεύσει μετά από αίτηση και αποδοχή τους από την «οικοδέσποινα» χώρα, του τύπου για μεταπτυχιακό (όπως ο ίδιος, πριν από 40 χρόνια) και για εργασία σε χώρες που αποζητούσαν εργάτες (Γερμανία, Βέλγιο κ.ά.)
Το ότι αυτοί «μπήκαν» στη χώρα δόλια και αυθαίρετα, με τεχνάσματα που πολλές φορές δεν μπορεί να τα φανταστεί ένας «κοινός νους», δεν τίθεται θέμα. Δεν διευκρίνισε αν το ίδιο βράδυ κάποιος αυθαίρετα εισέλθει στην κατοικία του και καταλάβει έναν καναπέ ή τον διάδρομο του «χολ» του, θα αποκτήσει αυτόματα «νόμιμα» δικαιώματα και ποσοστά συγκατοίκησης στο σπίτι του; Αν ναι, να μάθω πού μένει και να πάω. Αν πάλι έχει κλειδωμένη την πόρτα του, τότε γιατί διαμαρτύρεται για την «αστυνόμευση» και περίφραξη της μεθορίου, δεν είναι το ίδιο αλλά σε πιο μεγάλη κλίμακα;
Αλλά δεν είναι μόνο η τηλεοπτική του παρουσία. Οι «αναρχικές» θέσεις του είδα ότι έχουν εκφραστεί και στον «γραπτό τύπο» (εφημερίδα Αυγή). Θέσεις άσχετες σε ένα κείμενο «αχταρμά» που ξεκινά από την Αντιγόνη και καταλήγει στην δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου αφού πρώτα κάνει ένα «πέρασμα» από την Αμερική του 1955 και την Αίγυπτο του 2011.
Θα παρέθετα αποσπάσματα από τα γραπτά κείμενα του αλλά φοβάμαι ότι θα σας κουράσω (Αυγή 13.2.2011), όπως το έπαθα εγώ. Πάντως νομίζω πως δεν είναι και πολύ δόκιμο να συσχετίζουμε, πόσο μάλλον να συγκρίνουμε, ανόμοια πράγματα και καταστάσεις.
Η Αντιγόνη είναι ένα τραγικό μυθικό πρόσωπο του Θηβαϊκού κύκλου, η Αμερική του Μακαρθισμού και του Καζάν ή ακόμα η Αίγυπτος του Μουμπάρακ και η Λιβύη του Καντάφι ποια σχέση έχουν με την Ελλάδα της Ε.Ε.; Μήπως να κοιταχθεί καλύτερα στον καθρέπτη, όταν ξυρίζεται, μήπως θα βρει μεγαλύτερη ομοιότητα, αφού θέλει και ποθεί το 4 ή το 10% να κυβερνά και να διοικεί το σύνολο του πληθυσμού;
Δεν μας τα λες καλά κ. καθηγητά ή μήπως δεν είναι αυτός ο λόγος που εμφανίστηκες ξαφνικά, στην χωρίς αντίλογο, τηλεόραση. Μήπως επιθύμησες τον επαναπατρισμό σαν αυριανός βουλευτής (γιατί θέση Καθηγητή της Φιλοσοφίας του Δικαίου πού να βρεθεί) τόσους έχουμε άλλος ένας... ή μήπως έχεις στα σκαριά κάποιο βιβλίο και πασχίζεις για την αναγνωρησιμότητα;
Βασίλης Α. Βαφιάδης
Σέρρες, 26.2.2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου