Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Gondola Project: «Αστικά» τελεφερίκ για μεγαλουπόλεις

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μέθοδο φαίνονται να δείχνουν αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς σε μητροπόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, αν και υπάρχουν ήδη «αστικά» τελεφερίκ, η χρήση τους είναι μικρή και πολύ συγκεκριμένη.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση ήταν για πολλά χρόνια ένα αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο σε μεγαλουπόλεις σε όλο τον κόσμο. Αν και έχουν γίνει πολλά βήματα για την αντιμετώπισή του, και ταυτόχρονα το τέλος της «εποχής του φτηνού πετρελαίου» έχει μειώσει τη χρήση αυτοκινήτων στις πόλεις, σε αρκετά μέρη του πλανήτη το πρόβλημα παραμένει, και αναζητώνται εναλλακτικές στις αστικές μεταφορές.




Μία από αυτές είναι τα «αστικά τελεφερίκ» του Gondola Project της Creative Urban Projects Inc του Στίβεν Ντέιλ, και της Frog Design. Η συγκεκριμένη «παλιομοδίτικη» (καθώς χρησιμοποιείται από τον 19ο αιώνα) μέθοδος φαίνεται ελκυστική για τις μεγαλουπόλεις, καθώς εκμεταλλεύεται τον εναέριο χώρο αντί για το έδαφος και είναι «καθαρή» λόγω ηλεκτροκίνησης. Αξιοσημείωτο είναι πως μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μέθοδο φαίνονται να δείχνουν αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς σε μητροπόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, αν και υπάρχουν ήδη «αστικά» τελεφερίκ, η χρήση τους είναι μικρή και πολύ συγκεκριμένη.
Ένα από τα επιπλέον πλεονεκτήματα της εν λόγω μεθόδου φαίνεται να είναι ο οικονομικός της χαρακτήρας όσον αφορά το κόστος εγκατάστασης των απαραίτητων υποδομών, που φαίνεται να κυμαίνεται μεταξύ 3-12 εκατομμυρίων δολαρίων ανά μίλι, αναλόγως της υποδομής μίας πόλης- κάτι που συνεπάγεται μεγάλη εξοικονόμηση κεφαλαίων σε σχέση με τα πολύ υψηλότερα έξοδα κατασκευής ενός μετρό, για παράδειγμα, ή υπέργειων σιδηροδρόμων. Η εγκατάσταση των καλωδίων και του απαραίτητου εξοπλισμού επίσης δεν θα προκαλέσει ιδιαίτερη αναταραχή στη ρουτίνα και το χαρακτήρα μίας πόλης, ενώ οι υποστηρικτές των «αστικών» τελεφερίκ κάνουν λόγο για εξαιρετικές επιδόσεις από πλευράς ασφαλείας.
Επίσης, λόγω χαμηλών ταχυτήτων και συνεχούς λειτουργίας, μειώνεται το πρόβλημα της τήρησης χρονοδιαγραμμάτων στο πέρασμα «γονδολών»: η ταχύτητα είναι αντίστοιχη ενός ανθρώπου που περπατά και οι γόνδολες περνούν συνεχόμενα, οπότε δεν χρειάζεται καν στάση, καθώς ο επιβάτης απλά ανεβαίνει στην εν κινήσει γόνδολα ή περιμένει την επόμενη, που φτάνει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.
Προγράμματα κατασκευής «αστικών» τελεφερίκ είναι σε εξέλιξη στην Κολομβία, τη Βολιβία, τη Νιγηρία, το Βιετνάμ, τη Βενεζουέλα και άλλες χώρες.

 naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου