Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Εντυπωσιακή η γέφυρα πάνω από τη γέφυρα στη Λαγκαδά(φωτο)

Ξεκίνησαν οι εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο στη Λαγκαδά. Τέλη του 2015 η παράδοση όλων των έργων στους έξι ανισόπεδους κόμβους στη δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.




Με γοργούς ρυθμούς εξελίσσονται τα έργα κατασκευής των ανισόπεδων κόμβων στη δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Πλέον έχουν αναπτυχθεί εργοτάξια σε όλους τους κόμβους και ο ορίζοντας ολοκλήρωσης στο τέλος του 2015 είναι ορατός ακόμη και για το πιο δύσκολο των έργων, τη γέφυρα στον κόμβο της οδού Λαγκαδά, πάνω από την υφιστάμενη αερογέφυρα.
Δομοτεχνική και ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που έχουν αναλάβει τους κόμβους δηλώνουν αισιόδοξες ότι θα καταφέρουν να πιάσουν τα χρονοδιαγράμματα στο σύνολο των παρεμβάσεων, που δεν είναι και λίγες.



  Άλλωστε, το έργο που γίνεται είναι ορατό κι από τους κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης και παρά τις δυσκολίες (κυρίως με μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας) που αντιμετωπίζουν οι εργολαβίες φαίνεται πως δε θα υπάρξουν σημαντικές αποκλίσεις.
Μετά και την έναρξη των εργασιών στον ανισόπεδο κόμβο (ουσιαστικά μια γέφυρα πάνω από την υπάρχουσα γέφυρα) στη Λαγκαδά προ εικοσαημέρου πλέον δουλεύονται όλες οι παρεμβάσεις και απασχολούνται στα έργα (μαζί με τον ανισόπεδο κόμβο της Λαχαναγοράς Κ16) περίπου χίλια άτομα.
Οι έξι ανισόπεδοι κόμβοι που κατασκευάζονται είναι οι τρεις της ΙΝΤΡΑΚΑΤ (Λαγκαδά, Ευκαρπίας και Μακρυγιάννη) και οι τρεις της Δομοτεχνικής (Μαιάνδρου, 3ης Σεπτεμβρίου και Βέμπο), ενώ παράλληλα δημιουργούνται μία άνω διάβαση και τέσσερις πεζογέφυρες, με κυριότερη εκείνη μεταξύ Μακρυγιάννη και Μαιάνδρου.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της περιφερειακής υπηρεσίας Θεσσαλονίκης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Κωνσταντίνο Παρδάλη, «τα εργοτάξια έχουν αναπτυχθεί πλέον σε όλους τους κόμβους και οι εργασίες εξελίσσονται ομαλά. Πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε τα χρονοδιαγράμματα. Ουσιαστικά οι πρώτες εργασίες άρχισαν το Σεπτέμβριο του 2013 και στο τέλος του 2015 θα έχουν παραδοθεί όλα τα έργα, με τελευταίο τον ανισόπεδο κόμβο της Λαγκαδά, όπου η εγκατάσταση του εργολάβου έγινε πριν από περίπου 20 μέρες».


  Ο διευθύνων σύμβουλος της Δομοτεχνικής, Χάρης Αλεξόπουλος, επιβεβαίωσε στη Voria.gr ότι η πορεία των εργασιών είναι ομαλή και σημείωσε ότι «οι ρυθμοί είναι γρήγοροι και έχουμε κατορθώσει να προχωρήσουμε σημαντικά, αν και ξεκινήσαμε το προηγούμενο φθινόπωρο. Πιστεύουμε ότι στα τέλη του 2015 θα έχουμε ολοκληρώσει τις παρεμβάσεις μας».
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή πάντως είναι η τελική εικόνα του κόμβου της Λαγκαδά, όπως φαίνεται από τα σχέδια που δημοσιεύει στον ιστότοπο http://www.archilovers.com ο κ. Αναστάσιος Τσακαλίδης (http://www.archilovers.com/p49433/proposal-of-architectural-planning-of-underpass-bridge).
Σύμφωνα με το σχεδιασμό θα δημιουργηθεί μια νέα γέφυρα 455 μέτρων που θα περνά πάνω από την υπάρχουσα γνωστή και ως αερογέφυρα της Λαγκαδά και θα χρησιμοποιούνται και οι δυο για τις μετακινήσεις.

Τα εργοτάξια αναπτύσσονται σε μήκος 8,2 χιλιομέτρων και βάσει σχεδιασμού θα επιτρέψουν τη διαμπερή κυκλοφορία των οχημάτων. Ταυτόχρονα γίνεται και αναμόρφωση του παράπλευρου οδικού δικτύου και των τοπικών συνδέσεων, αλλά και αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, κεντρική νησίδα με νέες προδιαγραφές και ασφαλτοστρώσεις.


  Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός ΑΕ», με τον κλειστό αυτοκινητόδρομο θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην περιοχή δυο μεγάλων δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης (Παύλου Μελά και Κορδελιού Ευόσμου), θα μειωθεί το κόστος των μετακινήσεων και η σύνδεση δυτικής και ανατολικής Θεσσαλονίκης και ΠΑΘΕ – αεροδρομίου, ενώ θα μειωθούν σημαντικά οι ρύποι και ο θόρυβος.
Με τις εκπτώσεις το συνολικό κόστος των έργων θα ανέλθει στα 70 εκ. ευρώ.

του Τάσου Τασιούλα
           voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου