Μέχρι τις αρχές του 2017 θα πρέπει να εγκατασταθεί το νέο σύστημα
Οριστική είναι η απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοίδη, για την εγκατάσταση και λειτουργία στην Εγνατία Οδό, διοδίων αναλογικού- ηλεκτρονικού τύπου και όχι, μετωπικών.
Παρά τις ενστάσεις που έχουν προβάλλει οι επικεφαλής της τρόϊκας, τις οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, εξέφρασαν στη τελευταία συνάντησή τους με την πολιτικής ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, ο υπουργός εμμένει στην απόφαση για εγκατάσταση ηλεκτρονικών – αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, παρότι, όπως λέγεται, η επιλογή αυτή φέρνει κάποια αναστάτωση στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει τις διαδικασίες για το διαγωνισμό παραχώρησης της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα και των καθέτων του.
Όπως έχει γράψει η Voria.gr, η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων, συνεπάγεται μεγαλύτερη δαπάνη εκκίνησης κι' έχει διαφορετικό κόστος παρακολούθησης της λειτουργίας. Ωστόσο, από τεχνολογικής πλευράς αποτελεί το πλέον σύγχρονο σύστημα αλλά και το πλέον δίκαιο για το χρήστη, που πληρώνει διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει. Για την Εγνατία Οδό, που το 80% των μετακινήσεων είναι τοπικού χαρακτήρα, η λειτουργία αναλογικών σταθμών διοδίων, συνεπάγεται για τους χρήστες χαμηλότερο κόστος, δίχως αυτό να σημαίνει αναγκαστικά, ότι τα έσοδα θα είναι μικρότερα για τον παραχωρησιούχο, αφού οι χρήστες θα έχουν κίνητρο να κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.
Ως σήμερα, στον άξονα της Εγνατίας, έχουν τεθεί σε λειτουργία έξι σταθμοί μετωπικών διοδίων.
Υπενθυμίζεται ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών , που δημοσιεύθηκε στις 10/4/ 2014 οριστικοποιήθηκε η χρήση αναλογικού συστήματος διοδίων με ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης.
Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που διήνυσε μέσα στον αυτοκινητόδρομο.
Με το σύστημα αυτό, ο χρήστης της Εγνατίας Οδού δεν θα αναγκάζεται σε πυκνές στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χλμ και, το κυριότερο, δεν θα υπάρχει αναντίστοιχη χρέωση για μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδρομές.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την ΚΥΑ, είναι η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων και σε καθέτους της Εγνατίας Οδού και ειδικότερα για τους: Σιάτιστα- Καστοριά- Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας και Χαλάστρα – Εύζωνοι.
της Άννης Καρολίδου
voria.gr
Οριστική είναι η απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοίδη, για την εγκατάσταση και λειτουργία στην Εγνατία Οδό, διοδίων αναλογικού- ηλεκτρονικού τύπου και όχι, μετωπικών.
Παρά τις ενστάσεις που έχουν προβάλλει οι επικεφαλής της τρόϊκας, τις οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, εξέφρασαν στη τελευταία συνάντησή τους με την πολιτικής ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, ο υπουργός εμμένει στην απόφαση για εγκατάσταση ηλεκτρονικών – αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, παρότι, όπως λέγεται, η επιλογή αυτή φέρνει κάποια αναστάτωση στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει τις διαδικασίες για το διαγωνισμό παραχώρησης της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα και των καθέτων του.
Όπως έχει γράψει η Voria.gr, η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων, συνεπάγεται μεγαλύτερη δαπάνη εκκίνησης κι' έχει διαφορετικό κόστος παρακολούθησης της λειτουργίας. Ωστόσο, από τεχνολογικής πλευράς αποτελεί το πλέον σύγχρονο σύστημα αλλά και το πλέον δίκαιο για το χρήστη, που πληρώνει διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει. Για την Εγνατία Οδό, που το 80% των μετακινήσεων είναι τοπικού χαρακτήρα, η λειτουργία αναλογικών σταθμών διοδίων, συνεπάγεται για τους χρήστες χαμηλότερο κόστος, δίχως αυτό να σημαίνει αναγκαστικά, ότι τα έσοδα θα είναι μικρότερα για τον παραχωρησιούχο, αφού οι χρήστες θα έχουν κίνητρο να κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.
Ως σήμερα, στον άξονα της Εγνατίας, έχουν τεθεί σε λειτουργία έξι σταθμοί μετωπικών διοδίων.
Υπενθυμίζεται ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών , που δημοσιεύθηκε στις 10/4/ 2014 οριστικοποιήθηκε η χρήση αναλογικού συστήματος διοδίων με ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης.
Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που διήνυσε μέσα στον αυτοκινητόδρομο.
Με το σύστημα αυτό, ο χρήστης της Εγνατίας Οδού δεν θα αναγκάζεται σε πυκνές στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χλμ και, το κυριότερο, δεν θα υπάρχει αναντίστοιχη χρέωση για μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδρομές.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την ΚΥΑ, είναι η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων και σε καθέτους της Εγνατίας Οδού και ειδικότερα για τους: Σιάτιστα- Καστοριά- Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας και Χαλάστρα – Εύζωνοι.
της Άννης Καρολίδου
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου