Σε κακό χάλι είναι το οδικό
δίκτυο του νομού Σερρών και κυρίως το επαρχιακό, που είναι κι από τα
μεγαλύτερα στην κεντρική Μακεδονία, καθώς αποτελείται από περίπου 800
χλμ.
Δρόμοι κατεστραμμένοι και
ασυντήρητοι επί χρόνια, με μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, τοπική,
αλλά και διεθνή κίνηση, σημαντικό αριθμό βαρέων οχημάτων και ανεπάρκεια
στην εξυπηρέτηση πολλών περιοχών συνθέτουν το σκηνικό.Την ίδια ώρα αγανακτισμένοι
πολίτες υποβάλλουν μηνύσεις και αγωγές εναντίον της αρμόδιας υπηρεσίας
της περιφέρειας για τις κακοτεχνίες, εξαιτίας των οποίων υπέστησαν
σοβαρές ζημιές τα οχήματά τους και κινδύνευσε η ζωή τους. Από την
ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης το Σεπτέμβριο έχουν κατατεθεί
τέσσερις αγωγές. Η κατασκευή σύγχρονων υποδομών στο
οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί βασική προτεραιότητα
της διοίκησης, ενώ ο νέος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων
Στάθης Αβραμίδης προχωρά στην καταγραφή των δρόμων που χρήζουν άμεσης
επισκευής. Ήδη έχει ζητήσει συνάντηση με τους χωρικούς
αντιπεριφερειάρχες των νομών, προκειμένου να τον ενημερώσουν σχετικά. Ο αντιπεριφερειάρχης, που έχει την
εποπτεία των τεχνικών έργων στην ΠΚΜ, παραδέχεται ότι στο μεγαλύτερο
τμήμα του οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας υπάρχουν σοβαρές
κακοτεχνίες, ωστόσο επισημαίνει ότι οι παρεμβάσεις που μπορούν να
γίνουν είναι ελάχιστες, καθώς δεν υπάρχουν οι αναγκαίοι πόροι. «Δίνουμε
προτεραιότητα σε δρόμους που είναι επικίνδυνοι για τους οδηγούς, αλλά,
με δεδομένο ότι τα μέσα που διαθέτουμε σε προσωπικό και πόρους είναι
πενιχρά, σε πολλές περιπτώσεις θα αναγκαστούμε να κάνουμε...
μπαλώματα», τόνισε ο κ. Αβραμίδης. Επισημαίνει ότι οι δρόμοι
παραμελήθηκαν τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα σήμερα οι φθορές που
έχουν υποστεί να συνιστούν παγίδες για τους οδηγούς.
Ποια σημεία χρίζουν άμεσης συντήρησης Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της περιφέρειας οι συνήθεις παγίδες που συναντούν οι οδηγοί στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής είναι: οδόστρωμα που έχει υποχωρήσει, λακκούβες και μπαλώματα σε πολλά σημεία και έλλειψη διαγράμμισης. Μεταξύ των επικίνδυνων δρόμων που πρέπει να συντηρηθούν άμεσα είναι: * Στις Σέρρες επικίνδυνο είναι το οδικό δίκτυο προς Δράμα, από Πορόια προς Σιδηρόκαστρο, όπως και στη διασταύρωση Σερρών προς Δράμα μέχρι τη θέση «Λιοντάρι». Σοβαρά είναι τα προβλήματα και από Ροδόπολη προς Λιθότοπο.
Ποια σημεία χρίζουν άμεσης συντήρησης Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της περιφέρειας οι συνήθεις παγίδες που συναντούν οι οδηγοί στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής είναι: οδόστρωμα που έχει υποχωρήσει, λακκούβες και μπαλώματα σε πολλά σημεία και έλλειψη διαγράμμισης. Μεταξύ των επικίνδυνων δρόμων που πρέπει να συντηρηθούν άμεσα είναι: * Στις Σέρρες επικίνδυνο είναι το οδικό δίκτυο προς Δράμα, από Πορόια προς Σιδηρόκαστρο, όπως και στη διασταύρωση Σερρών προς Δράμα μέχρι τη θέση «Λιοντάρι». Σοβαρά είναι τα προβλήματα και από Ροδόπολη προς Λιθότοπο.
Πέντε επείγοντα έργα
Στα επείγοντα έργα εντάσσονται:
1. Ο δρόμος Νιγρίτας - Στρυμονικού. Το κόστος του υπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ και υπάρχει ωριμότητα.
2. Δυο γέφυρες στον άξονα του Σιδηροκάστρου. Κόστος 2,7 εκατ. ευρώ και με ωριμότητα.
3. Γέφυρα στο Στρυμόνα. Κόστος 7 εκατ. ευρώ, αλλά ακόμη εκπονούνται μελέτες.
4. Νέος δρόμος Νέος Σκοπός -
Γέφυρα Στρυμόνα - Μαυροθάλασσα - έξοδος προς Κερδύλλια - Εγνατία οδός.
Στόχος είναι να συνδεθεί η επαρχία Βισαλτίας, αλλά και η πόλη των
Σερρών με την Εγνατία οδό.
5. Αξονας Ε61 για τη σύνδεση
Σερρών, Δράμας και Καβάλας. Είναι τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου και
του άξονα Προμαχώνα - Σερρών - Εγνατίας(Υπολογίζεται εντός του 2015 να
ολοκληρωθεί ενα σημαντικό τμήμα του).
Συντήρηση προ... δεκαετίας
Τα σημαντικότερα προβλήματα, όμως, είναι στις συντηρήσεις, για τις
οποίες δηλώνει αδυναμία η νομαρχία, στην οποία ανήκει το επαρχιακό
οδικό δίκτυο. Η αδυναμία είναι προφανώς οικονομική...
Οι δρόμοι που πρέπει να συντηρηθούν το ταχύτερο και με δεδομένο ότι
σοβαρή συντήρηση δεν έχει γίνει τα τελευταία δέκα χρόνια είναι οι εξής:
- Γέφυρα Πετριτσίου (στο Στρυμόνα): σηκώνει τεράστιο βάρος της
κίνησης βαρέων οχημάτων, με αποτέλεσμα να μην είναι σε καλή κατάσταση.
Αλλωστε, το δρόμο επιλέγουν οι νταλίκες από και προς την ανατολική
Ευρώπη. Συνδέει τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τη ΒΙΠΕ Κιλκίς
με το εξωτερικό, όμως έχει μετατραπεί σε επικίνδυνο δρόμο, με πολλά
τροχαία ατυχήματα. Αιτία είναι τόσο το κακό οδόστρωμα (καθιζήσεις,
ρωγμές, αποσάθρωση), όσο και η αυξημένη τοπική και υπερτοπική κίνηση
(πολλοί εξυπηρετούμενοι οικισμοί, τουριστικοί προορισμοί Κερκίνης και
Μπέλες). Ο δρόμος έχει μήκος 40 χλμ.
- Λευκοθέα - όρια ν. Σερρών, που είναι τμήμα της εθνικής οδού Σερρών - Δράμας.
- Συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου μήκους 800 χλμ., που είναι
παλιάς χάραξης σε ποσοστό 75%, έχει να συντηρηθεί δέκα χρόνια
ουσιαστικά και μόνο για τις επείγουσες εργασίες υπολογίζεται ότι
απαιτούνται 4 εκατ. ευρώ.
- Ριζανά - Λευκώνας, που είναι τμήμα του άξονα Προμαχώνα -
Θεσσαλονίκης, μαζί με τους κόμβους των Σερρών, του Παλαιοκάστρου και τη
δημιουργία σταθμού εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στο Χριστό.
- Παρεμβάσεις στην περιοχή των Κερδυλλίων στην Εγνατία οδό. Λόγω
κακοτεχνιών πλημμυρίζουν οι γύρω περιοχές.Τωρα με την Αμφιπολη γινεται
επιτακτική με την Αμφιπολη.
- Κατασκευή των ανολοκλήρωτων τμημάτων στην εθνική οδό Σερρών -
Καβάλας, όπως η περιαστική οδός Σερρών, η παράκαμψη Μεσοράχης, η
παράκαμψη Λευκοθέας και η διαμόρφωση του κόμβου Λευκώνα.
- Οδός πρόσβασης στο οχυρό Ρούπελ.
serresparatiritis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου