Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ενημερώνει ότι δίνεται παράταση δέκα ημερών στη προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για την ένταξη στο πρόγραμμα του ν. 4320/2015 για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέχρι και το Σάββατο 30 Μαΐου 2015
——————–
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 17-04-2015
Σας υπενθυμίζουμε ότι τη Δευτέρα 20 Απριλίου 2015 ξεκινά η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για τις παροχές του Νόμου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και συγκεκριμένα για:
1) τη δωρεάν επανασύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος και δωρεάν παροχή ηλεκτρικής ενέργειας
2) επιδόματος ενοικίου και
3) επιδότηση σίτισης
Η υποβολή των αιτήσεων θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Μαΐου 2015.
Η αίτηση θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά, είτε ιδιωτικά, είτε για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
Η αίτηση θα είναι προσβάσιμη από ηλεκτρονική εφαρμογή που θα είναι προσαρτημένη στη κεντρική ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (http://www.ypakp.gr/).
Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική αίτηση γίνεται με την χρήση των κωδικών του δικαιούχου στο σύστημα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (TAXISnet).
Επίσης σε κάθε ΚΕΠ θα υπάρχουν πιστοποιημένοι χειριστές ηλεκτρονικών αιτήσεων, οι οποίοι, εφόσον χρειάζεται, θα βοηθούν τους δικαιούχους στη συμπλήρωση της αίτησής τους
Σχετικά: Ποιοι δικαιούνται να ενταχθούν στα προγράμματα κατά της ανθρωπιστικής κρίσης
Αριθμ. ΟΙΚ. 494 – ΦΕΚ B 577 – 09.04.2015 (Ημερομηνία επανακυκλοφορίας : 09.04.2015)
Άρθρο 5
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων και απαιτούμενα δικαιολογητικά
1. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, είτε ιδιωτικά, είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), και επέχει θέση υπεύθυνης Δήλωσης του Ν. 1599/1986.
Η αίτηση είναι προσβάσιμη από ηλεκτρονική εφαρμογή προσαρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, την επιμέλεια της οποίας θα έχει η ΗΔΙΚΑ ΑΕ.
Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική αίτηση γίνεται με τη χρήση των κωδικών του δικαιούχου στο σύστημα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Σε κάθε ΚΕΠ ορίζονται πιστοποιημένοι χειριστές ηλεκτρονικών αιτήσεων αρμόδιοι για την υποβοήθηση δικαιούχων που επιθυμούν να τύχουν συνδρομής στη συμπλήρωση της αίτησής τους.
Για την ενημέρωση των υπαλλήλων του ΚΕΠ σχετικά με τις ρυθμίσεις των άρθρων 1 έως 4 του Ν. 4320/2015 και της παρούσας απόφασης, καθώς και για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, τις διαδικασίες αίτησης και χορήγησης των παροχών και τις διαδικασίες επανεξέτασης απορριφθέντων θα εκδοθεί σχετικός οδηγός από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπως ορίζεται στο άρθρο 6 της παρούσας.
2. Στην ηλεκτρονική αίτηση θα συμπληρώνονται από τον δικαιούχο:
α. Υποχρεωτικά όλα τα πεδία που αφορούν εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ του δικαιούχου, ιδιότητα ανέργου ή μακροχρόνια ανέργου εφόσον υπάρχει, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ του/της συζύγου και ιδιότητα ανέργου ή μακροχρόνια ανέργου εφόσον υπάρχει, ο αρ. δημοτολογίου του δικαιούχου και ο αριθμός παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τα εξαρτώμενα ανήλικα μέλη ή ενήλικα μέλη που σπουδάζουν σε σχολεία, σχολές μεταλυκειακής εκπαίδευσης ή Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης, εξαρτώμενα ενήλικα μέλη που έχουν αναπηρία 67% και άνω, εξαρτώμενα ενήλικα μέλη που υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία, ΑΦΜ και ΑΜΚΑ των ανήλικων ή ενήλικων εξαρτώμενων τέκνων, καθώς και των λοιπών εξαρτώμενων μελών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 2 παρ. 2 της παρούσας.
β. Υποχρεωτικά το ΚΕΠ που ο αιτών επιλέγει για την ενημέρωσή του, την υποβολή αιτήσεων επανεξέτασης, την παραλαβή καρτών σίτισης και γενικά για τη διεκπεραίωση διαδικασιών που δεν μπορούν να γίνουν με ηλεκτρονικά και μόνον μέσα.
γ. Υποχρεωτικά η διεύθυνση επικοινωνίας (εφόσον υπάρχει ηλεκτρονική και σε κάθε περίπτωση αλληλογραφίας) του αιτούντος ή αντικλήτου προσώπου ή φορέα που δέχεται να λαμβάνει ενημέρωση και σημαντικά έγγραφα για λογαριασμό του αιτούντος.
δ. Ο αριθμός τηλεφώνου (σταθερό ή κινητό).
ε. Σε περίπτωση μεταβολής οποιοδήποτε στοιχείου που δηλώνεται στην αίτηση, αυτή μπορεί να μεταβληθεί με ευθύνη και ενέργεια του δικαιούχου, οπωσδήποτε όμως μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων που ορίζεται από την παρούσα.
στ. Δήλωση ότι ο αιτών δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις ή τα κωλύματα που προβλέπονται με τις διατάξεις του άρθρου 3 της παρούσας.
ζ. Δήλωση ότι ο αιτών συναινεί σε αντικειμενικές διαδικασίες εκτίμησης της ατομικής και οικογενειακής του οικονομικής κατάστασης.
η. Δήλωση ότι τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην αίτηση είναι απολύτως ακριβή και ότι γνωρίζει πως η δήλωση ψευδών στοιχείων επιφέρει ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και ότι η δήλωση ελλιπών ή ψευδών στοιχείων επιφέρει αποκλεισμό από τις παροχές της παρούσας απόφασης.
θ. Επιλογή για την παροχή ή τις παροχές από τις οποίες επιθυμεί να ωφεληθεί (δωρεάν ρεύμα, επίδομα ενοικίου, επιδότηση σίτισης).
ι. Οι αιτούντες δωρεάν επανασύνδεσης και παροχής ρεύματος, εφόσον δεν είναι ήδη ενταγμένοι στο Κ.Ο.Τ. ή το Μητρώο Ευάλωτων Ομάδων, ανάλογα, θα πρέπει, κατά την υποβολή της αίτησης, να εισέλθουν σε ειδική σύνδεση (Link) που θα παραπέμπει στην ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. και να υποβάλουν συγχρόνως αίτηση για ένταξή τους στο Κ.Ο.Τ. ή στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών για τους δικαιούχους με τέσσερα ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα, εφόσον πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις των περιπτώσεων β και γ της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσας.
ια. Κάθε ηλεκτρονική αίτηση θα φέρει έναν μοναδικό αριθμό ο οποίος θα την χαρακτηρίζει από τη στιγμή της υποβολής μέχρι την οριστική απόφαση επ’ αυτής.
3. Τα στοιχεία των αιτούντων υπαγωγής στο Κ.Ο.Τ. ή στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών για τους δικαιούχους με τέσσερα ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα ελέγχονται από τους αρμόδιους φορείς κατά τα προβλεπόμενα στην ως άνω (παρ. 1β, άρθρο 4 της παρούσας) υπουργική απόφαση. Εάν προκύψει από τον έλεγχο ότι ο αιτούμενος ένταξης στο Κ.Ο.Τ. ή στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών δεν πληροί τα κριτήρια υπαγωγής του τότε ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης με αυτομαποιημένο μήνυμα από την εφαρμογή υποβολής αιτήσεων υπαγωγής στο Κ.Ο.Τ. ή στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. Η ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. τηρεί ανάλογο Μητρώο των πελατών που εντάχθηκαν, προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα απολογιστικού ελέγχου των στοιχείων, καθώς και δυνατότητα αυτοματοποίησης του ελέγχου.
4. α. Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. μετά την ηλεκτρονική αίτηση του δυνητικού δικαιούχου και κατόπιν διασταύρωσης των περιλαμβανόμενων στην αίτηση στοιχείων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) και άλλα αρχεία που έχει στη διάθεσή της, επεξεργάζεται τα στοιχεία του περιεχομένου των υποβληθεισών αιτήσεων, και εκδίδει πίνακες δικαιούχων άμεσης χορήγησης της παροχής, δικαιούχων που λόγω προτεραιοποίησης δεν θα λάβουν άμεσα την παροχή και απορριφθέντων.
β. Οι πίνακες κατάταξης των δικαιούχων ανά κατηγορία παροχής υποβάλλονται από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. προς έγκριση στην Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
γ. Ο αιτών θα μπορεί να εισέρχεται στην ηλεκτρονική του αίτηση ιδιωτικά ή μέσω του ΚΕΠ που έχει δηλώσει στην αίτησή του και να ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
δ. Ο αιτών ενημερώνεται για την αποδοχή ή απόρριψη της αίτησή του, με γνωστοποίηση της αιτίας απόρριψης, μέσω αυτοματοποιημένων γραπτών μηνυμάτων που θα εμφανίζονται στην ηλεκτρονική του αίτηση και θα αποστέλλονται συγχρόνως στην ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας που έχει δηλώσει. Αιτούντες χωρίς πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή θα μπορούν να απευθύνονται στο ΚΕΠ που είχαν δηλώσει στην αίτησή τους και να εκτυπώνουν το αυτοματοποιημένο, εγκριτικό ή απορριπτικό, μήνυμα που θα εμφανίζεται στην ηλεκτρονική τους αίτηση. Σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης, ο απορριφθείς μπορεί να υποβάλει αίτημα επανεξέτασης όπως ορίζεται στο άρθρο 7 της παρούσας.
ε. Οι εγκριτικές αποφάσεις που αφορούν την παροχή δωρεάν ρεύματος θα διαβιβάζονται από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. προς την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., προκειμένου να ενημερώνεται το αρχείο της για τους δικαιούμενους δωρεάν αξία ρεύματος και να ενημερώνει τους προμηθευτές.
στ. Οι αιτούντες επιδόματος ενοικίου, εφόσον έχουν λάβει έγκριση, και αφού υπογράψουν σύμβαση μίσθωσης ή ανανέωση υφιστάμενης με τον εκμισθωτή τους, θα εισέρχονται εκ νέου στην ηλεκτρονική τους αίτηση και θα συμπληρώνουν τον ΑΦΜ του εκμισθωτή (ιδιοκτήτη) της κατοικίας τους. Στη συνέχεια θα ανοίγει μια νέα σελίδα όπου ο εκμισθωτής θα εισέρχεται με τους κωδικούς του συστήματος της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και να συμπληρώσει τον ΑΦΜ του μισθωτή του, τον αριθμό του μισθωτηρίου συμβολαίου και το ΙΒΑΝ λογαριασμού του όπου επιθυμεί να καταβληθεί το επίδομα. Η αίτηση αυτή του εκμισθωτή επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης ότι αποδέχεται τη διασταύρωση των στοιχείων του για τη διαπίστωση της φορολογικής του ενημερότητας.
5. Η περίοδος υποβολής αιτήσεων ορίζεται από 20/04/2015 έως 20/05/2015.
6. Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δύναται να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις σύμφωνα με το Ν. 3329/2005 ή το Ν. 3852/2010 με την ΗΔΙΚΑ Α.Ε., τους Προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, τον φορέα έκδοσης των ηλεκτρονικών καρτών σίτισης ή όποιον άλλο φορέα κριθεί αναγκαίο, προκειμένου να υλοποιηθούν απρόσκοπτα τα μέτρα που προβλέπονται στην παρούσα απόφαση.
odigostoupoliti.eu
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου