Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

200 εκατ ευρώ χαράτσι σε όλα τα ιχ

http://www.seleo.gr/media/k2/items/cache/8930e9f0acb3a77624e19c394fada56c_L.jpg
«Φουλ τις μηχανές» βάζει ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης για το νέο σύστημα φορολόγησης των Ι.Χ. που σχεδιάζει το υπουργείο του σε συνεργασία με φορείς της αγοράς. 




Με το νέο μοντέλο φορολόγησης ευνοούνται η αγορά νέων μικρών αυτοκινήτων και η αντικατάσταση κινητήρων στα παλαιά με άλλους σύγχρονης τεχνολογίας. Εξετάζεται όμως να πληρώνουν τουλάχιστον 30-50 ευρώ τον χρόνο και τα «καθαρά» Ι.Χ. που σήμερα έχουν μηδενικά τέλη. Δεν αποκλείεται μάλιστα το Τέλος Περιβάλλοντος να επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία θεωρούνται επικίνδυνα για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς εκπέμπουν μικροσωματίδια και οξείδια του αζώτου.

Από την άλλη, όμως, κερδίζουν πάλι έδαφος τα σχέδια για πληρωμή τελών κυκλοφορίας «με τον μήνα» για όσο διάστημα το επιθυμούν οι ιδιοκτήτες τους και φορολόγηση με κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνους, χαμηλόμισθους κ.ά.). Σύμφωνα με το νέο σύστημα, προβλέπεται επιβάρυνση στην αγορά και κατοχή πολυτελών Ι.Χ., αλλά ελάφρυνση από τεκμήρια, δυσβάσταχτους φόρους και τέλη κυκλοφορίας για όσους κατέχουν ήδη οχήματα μεγάλου κυβισμού και είχαν παραδώσει πινακίδες λόγω οικονομικής αδυναμίας. Ο ρυπαίνων θα πληρώνει περισσότερα, ενώ σημαντικές επιβαρύνσεις θα προκύψουν και για τα εισαγόμενα από χώρες της Ε.Ε. αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας ως φθηνά μεταχειρισμένα.
Αλλαγές σχεδιάζονται και στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, των τεκμηρίων διαβίωσης και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Με τις ανατροπές που έρχονται τα φορολογικά βάρη αναμένεται να μεταφερθούν στα χαμηλά και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας, στα οποία θα εφαρμόζονται υψηλότερα τεκμήρια διαβίωσης.

Ποιες προτάσεις εξετάζονται

Οι προτάσεις που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών έχουν στόχο την αναθέρμανση της αγοράς, η οποία έχει ουσιαστικά νεκρώσει όχι μόνο λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των πολιτών ή της παγίδας της υπερφορολόγησης στην οποία είχαν πέσει τα προηγούμενα χρόνια οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αλλά και λόγω της στάσης αναμονής που τηρούν οι ελάχιστοι τολμηροί αγοραστές, οι οποίοι αναβάλλουν την απόφαση αγοράς περιμένοντας να δουν «πού θα κάτσει η μπίλια» ή «τι κερδίζουν και τι χάνουν» αν θα μειωθεί ο ΦΠΑ και αλλάξουν οι φόροι χρήσης και κατοχής των Ι.Χ., πριν κάνουν την επιλογή τους.

Καθώς θα χρειαστούν όμως τουλάχιστον δύο μήνες για να ψηφιστούν και να ισχύσουν τα νέα μέτρα, εκπρόσωποι του κλάδου των πωλήσεων Ι.Χ. φοβούνται ότι θα υποστούν μεγαλύτερο πλήγμα, αφού για να γίνουν αντιληπτά τα νέα δεδομένα στην αγορά θα τους έχει βρει ο Σεπτέμβριος χωρίς αγοραστές.  Με «καρότο» όμως τη μείωση των φόρων (ή και επιδότηση) για την απόκτηση καινούριων αυτοκινήτων και την άρση ακινησίας εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων, το νέο μοντέλο φορολόγησης αναμένεται να φέρει επιπλέον έσοδα 150-200 εκατ. ευρώ στο κράτος ετησίως από τη φορολόγηση στη χρήση τους, τα οποία χάνει σήμερα το Δημόσιο.

protothema.gr 
    seleo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου