Παρουσιάσθηκε από το Δήμαρχο Σερρών Πέτρο Αγγελίδη ο απολογισμός πεπραγμένων της δημοτικής αρχής έτους 2014, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2014, στο δημοτικό θέατρο »ΑΣΤΕΡΙΑ», σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών.
Το λυπηρό για ακόμη μια φορά ήταν η απουσία δημοτών, αλλά και δημοτικών συμβούλων από την παρουσίαση, που γι’αυτό το σκοπό γίνεται, στο Δημοτικό θέατρο. Σε ρόλο κεντρικού ομιλητή ο Δήμαρχος Σερρών Πέτρος Αγγελίδης παρουσίασε τις προτεραιότητες της Δημοτικής αρχής. Αναλυτικά:
Κατά το έτος 2014 στο Δήμο Σερρών ήταν σε εξέλιξη, έργα προϋπολογισμού 18 εκ. ευρώ, ενώ η Δημοτική Αρχή διεκδικεί μέσω προγραμμάτων την χρηματοδότηση προτάσεων ύψους 28 εκ ευρώ που κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δημαρχιακής θητείας.
»Η δημοτική αρχή συνεχίζει να δουλεύει σκληρά με συνέπεια, ειλικρίνεια, πείσμα και αποτελεσματικότητα, για ένα Δήμο σύγχρονο, δυναμικό με κοινωνικό πρόσωπο», τόνισε ο κ. Αγγελίδης.
Ο Δήμαρχος Σερρών ξεκινώντας τον απολογισμό του επεσήμανε ότι η λογοδοσία του έτους 2014 παρουσιάζει την εξής ιδιομορφία. Περιλαμβάνει οκτώ μήνες από την προηγούμενη δημαρχιακή θητεία, που άρχιζε 01-01-2011 και έληγε 31-08-2014 η οποία και κρίθηκε στις εκλογές του Μαΐου 2014 και επίσης τέσσερις μήνες από τη νέα δημαρχιακή θητεία, η οποία άρχισε την 01-09-2014. Ο κ. Αγγελίδης εστιάζοντας στο τετράμηνο της νέας δημαρχιακής θητείας από 01-09-2014 έως 31-12-2014, αναφέρθηκε στις ενέργειες και δράσεις που ξεκίνησαν ή είναι σε εξέλιξη, σε σχέση με τις 16 προτεραιότητες που έθεσε προεκλογικά η παράταξή του για τη δημαρχιακή θητεία 2014-2019.
Συγκεκριμένα:
– Αναφέρθηκε σε έργα συνολικού προϋπολογισμού 18 εκ. Ευρώ, των οποίων οι διαδικασίες ήταν σε εξέλιξη στο τέλος του 2014 όπως: οι βιοκλιματικές αναπλάσεις, οι παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο Κολυμβητήριο – Γυμναστήριο – Δημαρχείο, στο 20ο και 5ο Δημοτικά Σχολεία, η κατασκευή του αποχετευτικού δικτύου Σκουτάρεως – Μητρουσίου, η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων περιοχής Σιγής.
– Υπενθύμισε ότι η δημοτική αρχή διεκδικεί χρηματοδοτήσεις μέσω προγραμμάτων για προτάσεις συνολικού προϋπολογισμού 28 εκ. ευρώ, που έχουν κατατεθεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δημοτικής περιόδου 2011-2014.
– Υπογράμμισε το γεγονός ότι στο Δήμο Σερρών απονεμήθηκε από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος το Α” Βραβείο για την Περιβαλλοντική του επίδοση.
– Έκανε μνεία στην αποκατάσταση της πίστας του αυτοκινητοδρομίου.
– Τόνισε ιδιαιτέρως την συμμετοχή του Δήμου στην άσκηση της κοινωνικής πολιτικής, μέσω δράσεων όπως: κοινωνική κουζίνα, κοινωνικό φαρμακείο, δημοτικός λαχανόκηπος, κέντρο συμβουλευτικής υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας, τηλεϊατρική – τηλεφροντίδα μέσω του κοινωνικού ολοκληρωμένου προγράμματος που στοχεύει στην στήριξη πολιτών και ιδιαίτερα ευπαθών ομάδων (ασθενείς, ηλικιωμένοι, μοναχικά άτομα, ΑΜΕΑ κ.λ.π.), προμήθεια εξοπλισμού ειδικών σχολείων, θέρμανση πισίνας του Ειδικού Σχολείου με χρήση ηλιακής ενέργειας και φυσικού αερίου και τοποθέτηση καλύμματος στην πισίνα για να διατηρείται το νερό ζεστό, πρόγραμμα στέγασης και επανένταξης αστέγων στο Δήμο Σερρών, δέματα αγάπης σε άπορους δημότες και οικονομική ενίσχυση σε πολίτες λόγω ένδειας, συνέχιση παροχής κοινωνικών υπηρεσιών του ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, Βοήθεια στο σπίτι.
– Είπε ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι τα χρέη προς την αγορά τέλος του 2014 μειώθηκαν πάνω από 70%.
– Επεσήμανε ότι ολοκληρώθηκε τέλος του 2014 η διαδικασία δημοπράτησης της κυκλοφοριακής μελέτης.
– Επίσης μέσω του προγράμματος SPORTS FOR ALL τέλος του 2014, τοποθετήθηκε εξοπλισμός πρώτων βοηθειών στο κολυμβητήριο, στο κλειστό γυμναστήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων, στο κλειστό γυμναστήριο Ομόνοιας και στο Εθνικό Στάδιο. Τοποθετήθηκαν ανυψωτικά συστήματα για την αύξηση της προσβασιμότητας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στο Κολυμβητήριο, γυμναστήριο κοιλάδας Αγ. Αναργύρων, και γυμναστήριο Ομόνοιας. Ολοκληρώθηκε μέσω του ίδιου προγράμματος η αποκατάσταση του τάπητα των υπαίθριων γηπέδων μπάσκετ στο αθλητικό πάρκο Ομόνοιας και στην κοιλάδα Αγ. Αναργύρων.
Με χρήματα του Δήμου ολοκληρώθηκε το έργο της εγκατάστασης φυσικού αερίου στο Κολυμβητήριο και στο γυμναστήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων και τα δυο αυτά κτίρια συνδέθηκαν και λειτουργούν με φυσικό αέριο, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
– Τέλος αναφέρθηκε στο ξεκίνημα των διαδικασιών για την ετοιμασία αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, σε συνεργασία Δήμου και Τεχνικού Επιμελητηρίου, για τη διαμόρφωση της πλατείας της δημοτικής αγοράς και γενικότερα της πλατείας εμπορίου και του κεντρικού πάρκου.
Για τα στρατόπεδα ενημέρωσε, ότι είναι σε εξέλιξη η διαδικασία της έγκρισης των γεωλογικών και πολεοδομικών μελετών, με στόχο την ολοκλήρωση των διαδικασιών για να περιέλθει η κυριότητα των στρατοπέδων στο Δήμο Σερρών. Επίσης σε συνεργασία Δήμου και Τεχνικού Επιμελητηρίου ετοιμάζεται η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί κατά την αξιοποίηση των κτιρίων των στρατοπέδων.
ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΕΤΟΥΣ 2014
Η λογοδοσία του έτους 2014 παρουσιάζει την εξής ιδιομορφία. Περιλαμβάνει οκτώ μήνες από την προηγούμενη δημαρχιακή θητεία, διότι η προηγούμενη δημαρχιακή θητεία άρχιζε 01-01-2011 και έληγε 31-08-2014, η οποία και κρίθηκε στις εκλογές του 2014 και επίσης τέσσερις μήνες από τη νέα δημαρχιακή θητεία η οποία άρχισε την 01-09-2014.
Στην λογοδοσία του έτους 2014, την οποία επιμελήθηκαν οι υπηρεσίες του Δήμου σε συνεργασία με τους αιρετούς της δημοτικής αρχής, παρουσιάζονται αναλυτικά όλες οι δράσεις και τα έργα του Δήμου, κατά Διεύθυνση και τμήματα για το έτος 2014.
Ασφαλώς δεν είναι δυνατόν να αναφερθώ αναλυτικά σε όλες αυτές τις δράσεις και τα έργα. Είναι βέβαιο ότι τα έχετε μελετήσει και είμαστε στη διάθεση σας για να απαντήσουμε σε τυχόν ερωτήσεις σας, αλλά και στην κριτική και στον έλεγχο που θα ασκήσετε.
Θα ήθελα όμως να επισημάνω και να πω, ότι είναι ανούσιο να ξαναμιλήσουμε για το οκτάμηνο από 01-01-2014 έως 31-08-2014, για κάτι που συζητήθηκε προεκλογικά και πέρασε. Δεν θα ήθελα να σας κουράσω για να πούμε πράγματα που και εσείς και εμείς τα έχουμε πει και δεν έχει νόημα τώρα να τα επαναλάβουμε. Αν θέλετε όμως κάτι τέτοιο, είμαι υποχρεωμένος να τα ξανασυζητήσουμε. Κατά την άποψή μου, εφόσον και εσείς συμφωνείτε, πρέπει να εστιάσουμε για το τετράμηνο της νέας δημαρχιακής θητείας από 01-09-2014 έως 31-12-2014, δηλαδή για το τι ενέργειες και δράσεις είναι σε εξέλιξη ή ξεκίνησαν, σε σχέση με τις προεκλογικές προτεραιότητές μας για τη δημαρχιακή θητεία 2014-2019.
Όπως για τη δημαρχιακή θητεία 2011-2014 είχαμε θέσει προεκλογικά 16 (δεκαέξι) προτεραιότητες, έτσι και για τη δημαρχιακή θητεία 2014-2019 θέσαμε επίσης 16 προτεραιότητες:
1) Η πρώτη μας προτεραιότητα έχει σχέση με το Περιβάλλον – Ενέργεια – Αναπλάσεις και δεσμευθήκαμε να ολοκληρώσουμε και να υλοποιήσουμε έργα που εντάξαμε σε προγράμματα κατά τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου 2011-2014, όπως: βιοκλιματικές αναβαθμίσεις ανοικτών δημόσιων χώρων στο Δήμο Σερρών (προϋπολ. 3.800.000 ευρώ), παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας και χρήσης Ανανεώσιμων πηγών στο Κολυμβητήριο – Γυμναστήριο – Δημαρχείο (προϋπολ. 650.000 ευρώ), παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο 20ο Δημοτικό Σχολείο (προϋπολ. 200.000 ευρώ) και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο (προϋπολ. 460.000 ευρώ), την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου Σκουτάρεως – Μητρουσίου (προϋπολ. 13.000.000 ευρώ), την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων περιοχής Σιγής πόλεως Σερρών (προϋπολ. 2.280.000 ευρώ).
Επίσης την πρότυπη πράσινη αγροκτηνοτροφική κοινότητα Ελαιώνα (προϋπολ. 5.200.000 ευρώ), η οποία αξιολογήθηκε θετικά και παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας και χρήσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο Λύκειο Προβατά (προϋπολ. 400.000 ευρώ).
Τι κάναμε για όλα τα παραπάνω που ανέφερα.
- Μέσα στο 2014 και συγκεκριμένα στις 23-12-2014 υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο »Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις ανοιχτών δημοσίων χώρων στο Δήμο Σερρών».
- Τέλος του 2014 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το έργο »Παρεμβάσεις Εξοικονόμησης Ενέργειας και χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο Κολυμβητήριο –Γυμναστήριο – Δημαρχείο».
- Το Σεπτέμβριο του 2014 ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε το έργο »Παρεμβάσεις Εξοικονόμησης Ενέργειας στο 20ο Δημοτικό Σχολείο».
- Τον Οκτώβριο 2014 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο »Παρεμβάσεις Εξοικονόμησης Ενέργειας στο 5ο Δημοτικό Σχολείο.»
- Στις αρχές της νέας δημαρχιακής θητείας ξεκίνησε το έργο »Κατασκευή Αποχετευτικού Δικτύου Σκουτάρεως – Μητρουσίου».
- Επίσης στο ίδιο χρονικό διάστημα ξεκίνησε το έργο »Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακάθαρτων περιοχής Σιγής».
Όσον αφορά την πρόταση που κατέθεσε ο Δήμος Σερρών για το έργο »Παρεμβάσεις Εξοικονόμησης Ενέργειας και χρήσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο Λύκειο Προβατά», παρόλο που το έργο αυτό εντάχθηκε οριστικά, υπογράψαμε τον Οκτώβριο του 2014 σύμβαση και το Δεκέμβριο του 2014 εστάλησαν στο ΥΠΕΚΑ (ΕΥΔ) τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, δυστυχώς το απένταξαν όπως και πολλά άλλα έργα άλλων Δήμων, λόγω της ανάγκης μείωσης της υπερδέσμευσης του Ε.Π. Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη. Δηλαδή πιο απλά η πολιτεία δεσμεύθηκε ότι θα κάνει περισσότερα έργα από τα χρήματα που πραγματικά είχε και εν συνεχεία »κόβανε» έργα .
Στην πρώτη μας πάντα προτεραιότητα που έχει σχέση με το Περιβάλλον – Ενέργεια – Αναπλάσεις και συγκεκριμένα στη δεύτερη παράγραφο, γράφουμε ότι διεκδικούμε χρηματοδοτήσεις μέσω προγραμμάτων για προτάσεις ύψους 28.537.000 ευρώ που έχουμε ήδη καταθέσει κατά τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου 2011-2014 για την υλοποίηση των προτάσεων αυτών όταν ανοίξουν τα προγράμματα.
Να υπενθυμίσω τις προτάσεις αυτές.
α)προτάσεις που κατατέθηκαν από το Δήμο Σερρών προϋπολογισμού 13.653.000 ευρώ:
- »Δράσεις Εξοικονόμησης Ενέργειας και χρήσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο 9ο Δημοτικό Σχολείο» προϋπολ. 362.000 ευρώ και στο Δημοτικό Σχολείο Ορεινής προϋπολ. 261.000 ευρώ.
- »Αναβάθμιση 28 παιδικών χαρών σε όλο το Δήμο Σερρών» ύψους 3.000.000 ευρώ.
- »Δημιουργία και αναβάθμιση κοινόχρηστων χώρων Δήμου Σερρών» προϋπολ. 1.230.000 ευρώ.
- »Ολοκλήρωση κλειστού κολυμβητηρίου στο Αθλητικό Πάρκο Ομόνοιας» προϋπολ. 7.000.000 ευρώ.
- »Ολοκλήρωση κλειστού γυμναστηρίου στον Αγ. Ιωάννη» προϋπολ. 1.800.000 ευρώ.
- »Κατασκευή αγωγού ακαθάρτων στο δρόμο Σερρών – Χρυσοπηγής και κατασκευή σταθμών τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού στις τοπικές κοινότητες του Δήμου Σερρών και κατασκευή δικτύων ύδρευσης εντός της πόλης των Σερρών» προϋπολ. 5.500.000 ευρώ.
- »Κατασκευή νέων δεξαμενών και αγωγών μεταφοράς νερού στο Δήμο Σερρών» προϋπολ. 1.790.000 ευρώ.
- »Κατασκευή μονάδας ηλιακής ξήρανσης λυματολάσπης της ΕΕΛ (βιολογικός καθαρισμός) του Δήμου Σερρών» προϋπολ. 4.182.000 ευρώ.
- »Διασφάλιση της ποιότητας του νερού στη διασυνοριακή περιοχή και προώθηση της σχετικής δημόσιας διοίκησης για ασφαλές νερό (INTEREG 3) βιολογικός καθαρισμός» προϋπολ. 800.000 ευρώ.
- «Αναβάθμιση ΕΕΛ (βιολογικός καθαρισμός) πόλης Σερρών για επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων αποβλήτων με απεριόριστη άρδευση» προϋπολ. 2.612.000 ευρώ.
Η διαδικασία αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων και των βραβεύσεων γίνεται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά και τελεί υπό την αιγίδα τριών Υπουργείων (ΥΠΕΚΑ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ).
Ο Δήμος Σερρών κατέθεσε φάκελο παρουσιάζοντας τις εξής περιβαλλοντικές του δράσεις:
- Υλοποιεί παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε ενεργοβόρα δημοτικά κτίρια όπως στο 20ο Δημοτικό Σχολείο, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο, στο Κολυμβητήριο, στο κλειστό Γυμναστήριο και στο Δημαρχείο. Τοποθέτησε φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες 30 σχολείων. Συνέδεσε το δημοτικό Γυμναστήριο και Κολυμβητήριο με το δίκτυο φυσικού αερίου. Εγκατέστησε υβριδικό σύστημα για τη θέρμανση της πισίνας του Ειδικού Σχολείου με χρήση ηλιακής ενέργειας και φυσικού αερίου και τοποθέτησε κάλυμμα στην πισίνα για να διατηρείται ζεστό το νερό. Επίσης υλοποιεί παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης στον τομέα του δημοτικού οδοφωτισμού.
- Υλοποιεί το έργο της βιοκλιματικής αναβάθμισης στο εμπορικό και διοικητικό κέντρο της πόλης με σκοπό τη βελτίωση του μικροκλίματος.
- Υλοποιεί διάφορες δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης με κορυφαίο της διοργάνωσης τον ECO FESTIVAL Δήμου Σερρών κάθε χρόνο τον Ιούνιο με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.
- Αποκατέστησε όλους τους ανεξέλεγκτους χώρους διάθεσης απορριμμάτων (ΧΑΔΑ).
- Ο Δήμος Σερρών με τη συμμετοχή του στην Εταιρεία Στερεών Αποβλήτων Ν. Σερρών (Ε.Σ.Α.Ν.Σ.) νυν ΦΟ.Δ.Σ.Α. συνέβαλε στην ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάδειξης προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στο Παλαιόκαστρο Σερρών.
- Μέσω του Πράσινου Ταμείου ο Δήμος Σερρών προμηθεύτηκε 400 κάδους ανακύκλωσης, 150 κάδους κομποστοποίησης και δυο απορριμματοφόρα. Με χρήματα του Δήμου Σερρών προμηθεύτηκε 150 κάδους απορριμμάτων και τοποθέτησε σε όλες τις κοινότητες και οικισμούς κοντέινερ για την εναπόθεση αδρανών και ογκωδών αντικειμένων.
2) Δεύτερη προτεραιότητα μας ήταν το αυτοκινητοδρόμιο
και συγκεκριμένα η αποκατάσταση της πίστας του αυτοκινητοδρομίου, λόγω της ζημιάς που προκλήθηκε στην πίστα από τεχνικό λάθος κατά την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης της πίστας του αυτοκινητοδρομίου.Η δημοτική αρχή μετά από χρονοβόρες διαδικασίες, που προβλέπονται από το νόμο, έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με αποτέλεσμα το Σεπτέμβριο του 2014 να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης του ασφαλτοτάπητα κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρομίου Σερρών και το αυτοκινητοδρόμιο να ξεκινήσει την επαναλειτουργία του, καθιστώντας εκ νέου τις Σέρρες στο επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Στο σημείο αυτό θέλω να σταθώ και να προσθέσω, ότι η δημοτική αρχή δίνει μεγάλη βαρύτητα στο αυτοκινητοδρόμιο, διότι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και σπουδαιότερα αναπτυξιακά έργα στο Δήμο Σερρών και ένα από τα στρατηγικά πλεονεκτήματα του, καθώς έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική αναβάθμιση της τοπικής κοινωνίας, στην ανάδειξη του τόπου και στην επίτευξη της πολυσυζητημένης εξωστρέφειας.
Στόχος μας είναι το αυτοκινητοδρόμιο να αναβαθμίζεται συνεχώς και να γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό για να κρατήσει και να αυξήσει τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, διότι αυτοκινητοδρόμια ετοιμάζουν να κατασκευάσουν και γειτονικές μας χώρες, όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία.
Για το λόγο αυτό στις προθέσεις μας είναι η αναβάθμιση της πίστας του αυτοκινητοδρομίου σύμφωνα με τις τελευταίες διεθνείς προδιαγραφές, για να γίνει το αυτοκινητοδρόμιο πιο ανταγωνιστικό και πιο ελκυστικό, κάτι το οποίο προτείνουν και επιθυμούν επίσης όλοι οι αγωνιζόμενοι και η ΛΑΜΣ.
3) Τρίτη προτεραιότητά μας είναι η Ύδρευση αποχέτευση.
Ολοκληρώσαμε μελέτες για αποχετευτικά δίκτυα, όπως είχαμε υποσχεθεί, σε 8 (οκτώ) κοινότητες και οικισμούς και συγκεκριμένα: Κ. Καμήλα, Κουβούκλειο, Άνω Καμήλα, Μονοκκλησιά, Προβατάς, Ελαιώνας, Ξηρότοπος, Μετόχι και συνεχίζεται η εκπόνηση μελετών και για τις υπόλοιπες κοινότητες.Προτεραιότητα μας ασφαλώς αποτελεί η διεκδίκηση της χρηματοδότησης των μελετών και η υλοποίηση τους μέσω προγραμμάτων Ευρωπαϊκών ή Εθνικών.
Επίσης η ΔΕΥΑΣ έχει έτοιμες μελέτες συνολικού ύψους πάνω από 60εκ. Ευρώ για έργα ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλο το Δήμο Σερρών για να τις καταθέσει προς ένταξη σε προγράμματα, όταν αυτά ανοίξουν.
4) Η τέταρτη προτεραιότητα μας έχει σχέση με την τοπική οικονομία – ανάπτυξη.
Ο στόχος της τόνωσης της τοπικής αγοράς, της αγροτικής οικονομίας και του τουρισμού που έχουμε καταθέσει στο πρόγραμμά μας, διευκρινίζουμε ξεκάθαρα ότι μπορεί να επιτευχθεί κυρίως με την εκμετάλλευση όλων των πιθανών προγραμμάτων και χρηματοδοτήσεων, όπως Εθνικός αναπτυξιακός νόμος, ΕΣΠΑ, αγροτικά προγράμματα, κοινοτικές πρωτοβουλίες, διακρατικά και περιφερειακά προγράμματα κ.λ.π. και προς αυτήν την κατεύθυνση θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξασφάλιση και υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων, όταν αυτά ανοίξουν.Ο Δήμος Σερρών μέσω του τμήματος Τουρισμού κατά το έτος 2014 συμμετείχε σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του εσωτερικού και του εξωτερικού, με σκοπό την ανάδειξη και προβολή των τουριστικών προορισμών, των τοπικών προϊόντων και της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας, με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών – τουριστών και την τόνωση της τοπικής μας κοινωνίας.
Επίσης για δεύτερη συνεχή χρονιά διοργάνωσε το θεσμό »Φεστιβάλ Μπουγάτσας και Τοπικών Προϊόντων – Bougatsa days 2014» σε συνεργασία με το Σωματείο Ζαχαροπλαστών και Μπουγατσοποιών Ν. Σερρών, με μεγάλη απήχηση τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στους Σερραίους πολίτες που έχουν αγκαλιάσει αυτόν το θεσμό από την πρώτη χρονιά.
5) Η κοινωνική πολιτική
είναι μία άλλη προτεραιότητά μας, η πέμπτη προτεραιότητα, σύμφωνα με την οποία συνεχίζουμε τις δράσεις που ξεκινήσαμε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δημαρχιακής θητείας, όπως κοινωνική κουζίνα, κοινωνικό φαρμακείο, δημοτικός λαχανόκηπος, το κέντρο συμβουλευτικής υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας, το κοινωνικό ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα Δήμου Σερρών που στοχεύει στην στήριξη πολιτών και ιδιαίτερα ευπαθών ομάδων (ασθενείς, ηλικιωμένοι, μοναχικά άτομα, ΑΜΕΑ κ.λ.π.), ενώ παράλληλα θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επέκταση των δράσεων αυτών, όπως άλλωστε το διατυπώνουμε στο πρόγραμμά μας, μέσω Εθνικών και Ευρωπαϊκών προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, που στηρίζουν ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.Στο τέλος του 2014 έγινε η προμήθεια του υπολειπόμενου εξοπλισμού Ειδικών Σχολείων και τμημάτων ένταξης του Δήμου Σερρών. Όπως είναι γνωστό κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δημαρχιακής θητείας ο Δήμος Σερρών εντάχθηκε σε πρόγραμμα για την προμήθεια εξοπλισμού Ειδικών Σχολείων και τμημάτων ένταξης Σχολικών Μονάδων Δήμου Σερρών προϋπολογισμού 360.000 ευρώ. (Έγιναν τρεις διαγωνισμοί. Ο πρώτος ο μεγάλος προϋπολογισμού 360.000 ευρώ στις 11-01-13. Ο δεύτερος διαγωνισμός για το ποσό των 81.000 ευρώ που έμεινε αδιάθετο από τον πρώτο διαγωνισμό στις 14-04-2014. Ο εξοπλισμός παραδόθηκε στα σχολεία τέλος του 2014. Από το δεύτερο διαγωνισμό έμεινε ένα ποσό 43.000 ευρώ αδιάθετο γι” αυτό έγινε στο τέλος του 2014 και τρίτος διαγωνισμός. Έχουν μείνει και πάλι άλλα 18.000 ευρώ αδιάθετα και τώρα θα γίνει η προμήθεια με διαπραγμάτευση.)
Ο Δήμος Σερρών με χρηματοδότηση ποσού 50.000 ευρώ από το Υπ. Μακεδονίας – Θράκης, εγκατέστησε στο τέλος του 2014 υβριδικό σύστημα για τη θέρμανση της πισίνας του Ειδικού Σχολείου με χρήση ηλιακής ενέργειας και φυσικού αερίου και τοποθέτησε κάλυμμα στην πισίνα για να διατηρείται το νερό ζεστό.
Ο Δήμος Σερρών, μέσω της Διεύθυνσης κοινωνικής προστασίας στις 10 Οκτωβρίου 2014 κατέθεσε στο Υπουργείο Εργασίας πρόταση προϋπολογισμού 107.000 ευρώ για το »Πρόγραμμα στέγασης και επανένταξης αστέγων στο Δήμο Σερρών», σύμφωνα με το οποίο μπορεί να γίνεται επισκευή σπιτιών ή να πληρώνεται το ενοίκιο ή να δίνονται χρήματα για τον εξοπλισμό του σπιτιού ή χρήματα για καθημερινά έξοδα.
Ήδη άρχισε η υλοποίηση του προγράμματος μέσα στο 2015.
Το Δεκέμβριο του 2014 έληξε το πρόγραμμα της φτώχειας, μέσω του οποίου λειτουργούσε την κοινωνική κουζίνα, κοινωνικό φαρμακείο κ.λ.π., αλλά ο Δήμος Σερρών αμέσως με δικά του χρήματα άρχισε να λειτουργεί και πάλι την κοινωνική κουζίνα, η οποία ξεκίνησε την λειτουργία της στις 22-12-2014. Επίσης συνέχισε τη λειτουργία του δημοτικού λαχανόκηπου και του κοινωνικού φαρμακείου, το οποίο κοινωνικό φαρμακείο στα τέλη του 2014 απέστειλε φαρμακευτικό υλικό στους πλημμυροπαθείς της Σερβίας και στους Παλαιστίνιους.
Στα πλαίσια του έργου ΤΗΛΕΪΑΤΡΙΚΉ – ΤΗΛΕΦΡΟΝΤΙΔΑ, μέσω της υλοποίησης του κοινωνικού ολοκληρωμένου προγράμματος, τοποθετήθηκαν στα όρια του Δήμου Σερρών και λειτουργούν συνολικά 47 συσκευές Κουμπί Πανικού – Μέτρησης Πίεσης, Συσκευές Εντοπισμού θέσης σε δημότες που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, μετά από εισηγήσεις των υπεύθυνων κοινωνικών λειτουργών ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ. Ενημερώθηκε η βάση δεδομένων και οι ηλεκτρονικές καρτέλες υγείας των εξυπηρετούμενων από το Τμήμα Δημόσιας Υγείας, το οποίο έχει και την ευθύνη της εφαρμογής και της σταδιακής αξιολόγησης-αποτίμησης του έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων Βίας του Δήμου Σερρών, στις 07 Οκτωβρίου 2014 υπέγραψε με το Δικηγορικό Σύλλογο Σερρών και το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών πρωτόκολλο συνεργασίας, με στόχο να συμπράξουν στην ευαισθητοποίηση τόσο των μελών και εργαζομένων του Δικηγορικού Συλλόγου και του Νοσοκομείου, όσο και της τοπικής κοινωνίας απέναντι στο ζήτημα της βίας κατά των γυναικών και αφετέρου να εξασφαλίσουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες στην κάθε συμβουλευόμενη γυναίκα του Κέντρου. Το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων Βίας Δήμου Σερρών, διοργάνωσε και εκδηλώσεις, όπως την »Ποδηλατάδα ενάντια στη βία κατά των γυναικών» και στις 25 Νοεμβρίου 2014 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών διοργάνωσε επίσης εκδηλώσεις, όπως ένα χορευτικό δρώμενο και προβολή 5 ταινιών μικρού μήκους, αφιέρωμα στη βία κατά των γυναικών.
Ο Δήμος Σερρών με αφορμή επίσης την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες για τρίτη συνεχόμενη χρονιά υλοποίησε στις 3 Δεκεμβρίου 2014 το θεσμό »Φωτεινές μέρες», αφιερωμένο στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
Όπως κάθε χρόνο και για τις γιορτές των Χριστουγέννων έτους 2014 ο Δήμος Σερρών προσέφερε δέματα αγάπης σε άπορους δημότες και οικονομική ενίσχυση σε πολίτες λόγω ένδειας.
Επίσης συμμετείχε σε διαβουλεύσεις της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 για δράσεις: α) προώθησης ισότητας φύλων και β) προώθησης της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμησης της φτώχειας και κάθε μορφής διακρίσεων.
Τέλος ο Δήμος Σερρών μέσω της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Σερρών (Κ.Ε.Δ.Η.Σ.) συνεχίζει την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών του ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, βοήθεια στο σπίτι, όπως έχουμε δεσμευθεί.
6) Δεν είναι δυνατόν να μην συμπεριλαμβάναμε στις προτεραιότητες μας την οικονομική κατάσταση του Δήμου, η οποία αποτελεί την 6η προτεραιότητά μας.
Στόχος μας για τη νέα δημοτική περίοδο είναι ο μηδενισμός του χρέους του Δήμου και η δυνατότητα του Δήμου να αποπληρώνει τα χρέη του προς την αγορά το αργότερο σε έξι μήνες.Να υπενθυμίσουμε ότι κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο μειώσαμε τα χρέη του Δήμου προς την αγορά πάνω από 50%. Στο τέλος του 2014 τα χρέη προς την αγορά μειώθηκαν πάνω από 70%.
Παραθέτω πίνακα από το Λογιστήριο του Δήμου Σερρών με τις υποχρεώσεις του Δήμου Σερρών από 01-01-2011 έως 30-09-2015.
Υποχρεώσεις
Δήμου
Σερρών
|
01/01/2011
(Ισολογισμός
έναρξης)
|
31/12/2011
|
31/12/2012
|
31/12/2013
|
31/12/2014
|
30/09/2015
|
Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις
|
9.924.714,54
|
8.638.184,26
|
6.451.767,07
|
3.870.285,53
|
3.258.317,12
|
2.570.602,34
|
Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις
|
6.135.135,61
|
5.997.633,70
|
5.394.925,86
|
4.845.507,79
|
4.359.453,15
|
4.064.145,51
|
Σύνολα
|
16.059.850,15
|
14.635.817,96
|
11.846.692,93
|
8.715.793,32
|
7.617.770,27
|
6.634.747,85
|
7) Η έβδομη προτεραιότητά μας αναφέρεται στα έργα αναπλάσεων, πλατειών, διαμορφώσεων κοινοχρήστων χώρων, αναβαθμίσεις παιδικών χαρών κ.λ.π.
για τις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, για τις γειτονιές και οικισμούς. Για την προτεραιότητά μας αυτή διευκρινίζουμε ότι τα παραπάνω έργα τα διεκδικούμε μέσω Εθνικών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, όταν αυτά ανοίξουν.Τέτοια έργα υλοποιούμε και μέσω της ΣΑΤΑ, όμως λόγω της μεγάλης μείωσης της ΣΑΤΑ τα τελευταία πέντε χρόνια κατά 65%. τα χρήματα που διατίθενται μέσω ΣΑΤΑ για τα προαναφερόμενα έργα είναι σίγουρα λίγα. Ενδεικτικά αναφέρω κάποια έργα αναπλάσεων, διαμορφώσεων κοινοχρήστων χώρων κ.λ.π., που υλοποιήθηκαν μέσω της ΣΑΤΑ 2014, όπως:
- Διαμόρφωση χώρου κεντρικής πλατείας και πλατείας Αναγνωστοπούλου τοπικής κοινότητας Προβατά.
- Διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων τοπικής κοινότητας Καλών Δένδρων.
- Διαμόρφωση πεζοδρομίου γηπέδου τοπικής κοινότητας Βαμβακιάς.
- Επιχώσεις – Διαμορφώσεις κοινόχρηστης έκτασης Επταμύλων.
- Ηλεκτροφωτισμός γηπέδου τοπικής κοινότητας Ορεινής.
- Φωτισμός δημοτικής οδού προς την Ακρόπολη Σερρών.
Να υπενθυμίσω ότι τέλος του 2014 ήταν σε εξέλιξη το έργο »Αναπλάσεις κοινοχρήστων χώρων στον οικισμό Χιονοχωρίου Δήμου Σερρών», που υλοποιείται μέσω του προγράμματος LEADER, ενώ ολοκληρώθηκε το έργο »Διαμόρφωση πλατείας Σκουτάρεως», που υλοποιήθηκε μέσω του Πράσινου Ταμείου.
8) Η αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου και η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη είναι η όγδοη προτεραιότητα μας.
Όπως έχουμε διατυπώσει στην προτεραιότητά μας αυτή, μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, όταν ανοίξει, θα διεκδικήσουμε προγράμματα για τη βελτίωση και ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ψηφιακής σύγκλισης του Δήμου.Ήδη έχουμε εντάξει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου Σερρών 2014-2020 το έργο »Ψηφιακή διακίνηση εγγράφων» για να το διεκδικήσουμε μέσω του νέου ΕΣΠΑ.
Μέσα στο 2014 εγκρίθηκε η »διενέργεια προμήθειας και εργασιών για την επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου υπολογιστών των υπηρεσιών του Δήμου» στο κτίριο του Διοικητηρίου.
Στο τέλος του 2014 αποφασίσθηκε και υλοποιείται τώρα η εφαρμογή της ενημέρωσης των δημοτών για εκδηλώσεις – ανακοινώσεις του Δήμου μέσω του κινητού των πολιτών.
Στους στόχους μας έχουμε συμπεριλάβει, πάντα στο πλαίσιο της εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ψηφιακής σύγκλισης δυο ακόμα δράσεις. Συγκεκριμένα:
α) την αναβάθμιση του SITE του Δήμου και
β) την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πληρωμής των τελών του Δήμου από τους δημότες.
Οι δυο παραπάνω δράσεις θα υλοποιηθούν από ιδία έσοδα του Δήμου.
Στην όγδοη αυτή προτεραιότητα υποσχεθήκαμε την ενίσχυση και βελτίωση της λειτουργίας του γραφείου καθημερινότητας του πολίτη και τη λειτουργία ειδικού συνεργείου που θα απασχολείται αποκλειστικά με τα μικρά καθημερινά προβλήματα του πολίτη όπως π.χ. σπασμένα πλακάκια, καμένες λάμπες, κάδοι απορριμμάτων, παιδικές χαρές, κατεστραμμένα παγκάκια κ.λ.π.
Πράγματι για την αντιμετώπιση των μικρών και καθημερινών προβλημάτων του πολίτη λειτουργεί ειδικό συνεργείο που αποτελείται κυρίως από διάφορους τεχνίτες όπως π.χ. μαραγκός, βαφέας, σιδεράς κ.λ.π., που ασχολείται αποκλειστικά με την καθημερινότητα.
Επίσης το γραφείο καθημερινότητας του πολίτη ενημερώνει και απαντά στα διάφορα αιτήματα που καταθέτουν οι πολίτες το ταχύτερο δυνατόν.
9) Πολιτισμός – Αθλητισμός είναι η ένατη προτεραιότητά μας.
Δεσμευθήκαμε για τη συνέχιση και ενίσχυση των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων που επιτελούνται σε όλο το Δήμο και την καθιέρωση νέων θεσμών μέσω προγραμμάτων.Πράγματι όλες οι πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνταν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δημαρχιακής θητείας (2011-2014) συνεχίστηκαν και κατά το έτος 2014, όπως π.χ. Πολιτεία των Ευχών, Πανελλήνια Χορευτική Συνάντηση, ECO FESTIVAL, Πανεπιστημιάδα, Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου, Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Πάλης, Αστροβραδιά κ.α.
Στοχεύουμε στην καθιέρωση νέων θεσμών μέσω προγραμμάτων.
Στις 31 Οκτωβρίου και 1η Νοεμβρίου 2014 διοργανώθηκαν με μεγάλη επιτυχία από το Δήμο Σερρών, οι διασυνοριακοί φιλικοί αγώνες στο πλαίσιο του έργου »SPORTS FOR ALL» – προώθηση του μαζικού αθλητισμού στη διασυνοριακή περιοχή του Δήμου Petrich Βουλγαρίας και του Δήμου Σερρών. Στους αγώνες συμμετείχαν 70 παιδιά από το Δήμο Σερρών και 50 παιδιά από το Δήμο Petrich της Βουλγαρίας, τα οποία συνοδεία των προπονητών τους, αγωνίστηκαν στα αθλήματα του μπάσκετ, του ποδοσφαίρου και της πάλης.
Η διοργάνωση των αγώνων αποτελεί συνέχεια των δράσεων που υλοποιούνται, λόγω του έργου »SPORTS FOR ALL», μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα εξής έργα:
- Η τοποθέτηση εξοπλισμού πρώτων βοηθειών, όπως καρδιογράφος, φιάλες οξυγόνου, απινιδωτές, οξύμετρα κ.α., στο κολυμβητήριο και στο κλειστό γυμναστήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων, στο κλειστό γυμναστήριο Ομόνοιας και στο Εθνικό Στάδιο Σερρών.
- Τοποθέτηση ανυψωτικών συστημάτων για την αύξηση της προσβασιμότητας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στο κολυμβητήριο και στο κλειστό γυμναστήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων και στο κλειστό γυμναστήριο Ομόνοιας.
- Αποκατάσταση του τάπητα των υπαίθριων γηπέδων μπάσκετ στο αθλητικό πάρκο Ομόνοιας και στην κοιλάδα των Αγ. Αναργύρων.
Επίσης τέλος του 2014 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του έργου »Παρεμβάσεις Εξοικονόμησης Ενέργειας και Χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο κολυμβητήριο και στο κλειστό γυμναστήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων». Σύμφωνα με το έργο αυτό προβλέπονται εργασίες με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων και την εξοικονόμηση ενέργειας, όπως π.χ. αντικατάσταση κουφωμάτων, boilers, τοποθέτηση θερμομονωτικού καλύμματος στην πισίνα του κολυμβητηρίου για να διατηρείται ζεστό το νερό κ.α.
Να υπενθυμίσουμε, ότι στις αρχές της νέας δημαρχιακής θητείας ολοκληρώθηκε το έργο της εγκατάστασης φυσικού αερίου στο κολυμβητήριο και στο γυμναστήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων και τα δυο αυτά κτίρια συνδέθηκαν και λειτουργούν με φυσικό αέριο, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
10) Στη δέκατη προτεραιότητά μας περιλαμβάνεται η Καθαριότητα – Διαχείριση απορριμμάτων.
Για τη νέα δημοτική περίοδο 2011-2014, διατυπώνουμε στην προτεραιότητά μας αυτή, είναι να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στο πρόγραμμα της ανακύκλωσης και της διαχείρισης των απορριμμάτων με την προμήθεια μέσω προγραμμάτων και άλλων κάδων ανακύκλωσης , κομποστοποίησης, σύμμεικτων απορριμμάτων, προμήθεια και άλλων απορριμματοφόρων, πλυντηρίων κάδων κ.λ.π.Στις αρχές της νέας αυτής δημαρχιακής θητείας (2014-2019), ο Δήμος Σερρών, εφαρμόζοντας το νόμο, υπέγραψε σύμβαση με ιδιώτη διαχειριστή ο οποίος διαθέτει κατάλληλα αδειοδοτημένη εγκατάσταση, προκειμένου να εναποθέτει τα ογκώδη μη επικίνδυνα απόβλητα, όπως στρώματα, έπιπλα, ξύλα κ.λ.π. και τα απόβλητα από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις ή κοινώς »μπάζα». Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε όλοι μαζί για να σταματήσει η ανεξέλεγκτη ρίψη μπαζών και ογκωδών αποβλήτων σε ρέματα, δάση και άλλες περιοχές, γιατί η προστασία της ανθρώπινης υγείας, του φυσικού περιβάλλοντος και της αισθητικής είναι υπόθεση όλων μας.
Στο τέλος του 2014 εκπονήθηκε η οριστική μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου »ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΥΤΑ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ».
Επίσης ολοκληρώθηκε τέλος του 2014 και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του ΧΥΤΑ Δήμου Σερρών Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία του ΧΥΤΑ Δήμου Σερρών (επέκταση – έργα αποκατάστασης). Με πιο απλά λόγια τι σημαίνει αυτό.
Τα δυο νέα κύτταρα 13 στρεμμάτων που κατασκευάστηκαν το 2009 και 2010 δεν είχαν άδεια (ΑΕΠΟ). Είχε άδεια μόνο το πρώτο κύτταρο των 25 στρεμμάτων που κατασκευάστηκε το 2000. Για τα δυο αυτά νέα κύτταρα κάναμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και εκδόθηκε άδεια (ΑΕΠΟ).
11) Το Κυκλοφοριακό αποτελεί την ενδέκατη προτεραιότητά μας.
Για το κυκλοφοριακό γράφουμε στην προτεραιότητά μας αυτή, ότι με μια συνολική και επικαιροποιημένη μελέτη θα κωδικοποιηθούν οι κανονιστικές αποφάσεις κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις κ.λ.π. για την καλύτερη κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη.Για το λόγο αυτό ολοκληρώσαμε στο τέλος του 2014 τη διαδικασία δημοπράτησης της κυκλοφοριακής μελέτης με τον τίτλο »Μελέτη Αστικής Κινητικότητας», η οποία χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα »Εξοικονόμηση Ενέργειας Σερρών» υποέργο 8.
Επίσης ολοκληρώσαμε τη μελέτη »Πληροφοριακής σήμανσης ελεγχόμενης στάθμευσης και εξοπλισμού διαχείρισης συστήματος Park and Ride». Δηλαδή λειτουργία χώρου στάθμευσης στο στρατόπεδο Εμ. Παπά.
12) Η δωδέκατη προτεραιότητα αναφέρεται στην οδοποιία και συγκεκριμένα σε έργα συντήρησης – βελτίωσης οδικού δικτύου.
Έργα συντήρησης – βελτίωσης οδικού δικτύου, όπως είναι γνωστό σε όλους, μόνον με τα χρήματα της ΣΑΤΑ μπορούν να γίνουν και όχι μέσω προγραμμάτων.Δυστυχώς τα χρήματα της ΣΑΤΑ μετά τη δραματική μείωση κατά 65% είναι πολύ λίγα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της οδοποιίας, το οποίο είναι πολύ μεγάλο. Είναι μεγάλο λόγω του γεγονότος ότι το οδικό δίκτυο σε πολύ μεγάλη έκταση σε όλο το Δήμο Σερρών είναι κατεστραμμένο αλλά και λόγω των μεγάλων αναγκών της αγροτικής οδοποιίας, μετά την ενσωμάτωση των τριών αγροτικών Δήμων και των δυο κοινοτήτων στο Δήμο Σερρών με τον »Καλλικράτη».
Για το λόγο αυτό ένα μεγάλο ποσό από τη ΣΑΤΑ προορίζεται για τη συντήρηση του οδικού δικτύου του Δήμου Σερρών, για τσιμεντοστρώσεις, συντηρήσεις ασφαλτοστρώσεων δρόμων και για αγροτική οδοποιία.
Συγκεκριμένα για το έτος 2014 από τη ΣΑΤΑ διετέθησαν 257.500 ευρώ για έργα συντήρησης – βελτίωσης οδικού δικτύου:
- Συντήρηση του οδικού δικτύου Δήμου Σερρών 100.000 ευρώ
- Τσιμεντοστρώσεις, συντηρήσεις ασφαλτοστρώσεων δρόμων Δ.Ε.Σκουτάρεως – Δ.Ε.Μητρουσίου – Δ.Ε.Λευκώνα 109.590 ευρώ
- Αγροτική οδοποιία Δ.Ε.Ορεινής και Α. Βροντούς, Δ.Ε.Σκουτάρεως, Δ.Ε.Μητρουσίου, Δ.Ε.Λευκώνα 48.000 ευρώ.
13) Δέκατη τρίτη προτεραιότητα το κεντρικό πάρκο.
Μετά από τις παρεμβάσεις έναρξης αξιοποίησης του κεντρικού πάρκου, κατά την προηγούμενη δημαρχιακή θητεία, όπως ανακαίνιση θερινού θεάτρου και λειτουργία αναψυκτηρίου, λειτουργία συντριβανιού, κατασκευή πίστας skate-board, πεζοδρόμηση της οδού Δορυλαίου με αποτέλεσμα την ενοποίηση 20 στρεμμάτων και συγκεκριμένα των χώρων του πρώην κτηνιατρείου και του θερινού θεάτρου, στο τέλος του 2014 ξεκινήσαμε έναν νέο στόχο. Την προεργασία για τη διαμόρφωση του κεντρικού πάρκου. Γι” αυτό το λόγο η δημοτική αρχή αποφάσισε τη συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Σερρών του Τεχνικού Επιμελητηρίου και συγκρότησαν εθελοντική ομάδα εργασίας για να ετοιμάσουν την προεργασία αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τη διαμόρφωση του κεντρικού πάρκου.Τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό εν συνεχεία θα τον προκηρύξει ο Δήμος με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Παράλληλα γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και την αποζημίωση των δικαιούχων.
14) Η πλατεία της δημοτικής αγοράς είναι η δέκατη τέταρτη προτεραιότητα.
Για το χώρο της δημοτικής αγοράς, ο επόμενος στόχος που θέσαμε, μετά την κατεδάφιση του κτιρίου της δημοτικής αγοράς και τη δημιουργία πλατείας και χώρου πρασίνου, είναι ο ίδιος που θέσαμε και για το κεντρικό πάρκο. Δηλαδή η διαμόρφωση της πλατείας της δημοτικής αγοράς και γενικότερα της πλατείας εμπορίου και η αισθητική αναβάθμιση του χώρου.Γι” αυτό το λόγο στο τέλος του 2014 αποφασίσαμε τη συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Σερρών του Τεχνικού Επιμελητηρίου και συγκροτήσαμε εθελοντική ομάδα εργασίας για να ετοιμάσουν την προεργασία αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τη διαμόρφωση της πλατείας της δημοτικής αγοράς και γενικότερα της πλατείας εμπορίου και την αισθητική αναβάθμιση του χώρου.
Όπως γνωρίζετε ετοιμάσθηκε η προεργασία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού μέσα στο 2015, προκηρύχθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και ήδη παρουσιάσθηκε σε εκδήλωση στο δημοτικό θέατρο »Αστέρια».
15) Δέκατη πέμπτη προτεραιότητα τα στρατόπεδα.
Μετά την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Δήμου Σερρών για την παραχώρηση 300 στρεμμάτων από το σύνολο 345 στρεμμάτων των τριών στρατοπέδων Εμ. Παπά – Παπαλουκά – Αποθήκες Πυρομαχικών Λευκώνα στο Δήμο Σερρών, ετοιμάσαμε τις γεωλογικές και πολεοδομικές μελέτες των παραπάνω στρατοπέδων.Τους τελευταίους μήνες του 2014 ο Δήμος Σερρών είχε συνεχή συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία ΥΠΕΧΩΔΕ και ΥΠΕΚΑ για την έγκριση των γεωλογικών και πολεοδομικών μελετών των στρατοπέδων, με στόχο την ολοκλήρωση των διαδικασιών για να περιέλθει η κυριότητα των στρατοπέδων στο Δήμο. Η διαδικασία αυτή είναι σε εξέλιξη.
Παράλληλα η δημοτική αρχή στο τέλος του 2014 αποφάσισε, όπως και για το κεντρικό πάρκο και τη δημοτική αγορά, τη συνεργασία των υπηρεσιών της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Σερρών με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Σερρών του Τεχνικού Επιμελητηρίου και συγκροτήθηκε εθελοντική ομάδα εργασίας για να ετοιμάσουν τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί κατά την αξιοποίηση των κτιρίων των στρατοπέδων.
16) Δέκατη έκτη προτεραιότητα είναι η αξιοποίηση του Αγ. Ιωάννη.
Ο στόχος μας για τον Αγ. Ιωάννη είναι η υλοποίηση της μελέτης που εκπονήσαμε κατά τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου 2011-2014, για τη διαμόρφωση των 30 στρεμμάτων δημοτικής έκτασης που υπάρχουν στον Αγ. Ιωάννη και θα αποτελέσουν συνέχεια του σημερινού φυσικού χώρου.Θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε το χώρο αυτό μέσω προγραμμάτων ή μέσω ΣΔΙΤ.
Ολοκληρώνοντας θέλω να υπογραμμίσω και να πω, ότι συνεχίζουμε να δουλεύουμε σκληρά, με συνέπεια, ειλικρίνεια, πείσμα και αποτελεσματικότητα για ένα Δήμο σύγχρονο, δυναμικό, με χαρακτήρα και κοινωνικό πρόσωπο.
anexartitos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου