Το Υπουργείο Παιδείας
πιστεύει ότι ο ρόλος του είναι να διορίζει καθηγητές και από καιρό σε
καιρό να αλλάζει τη διδακτική ύλη αλλοιώνοντας και την ιστορική μνήμη.
Αντίθετα αυτό που θα έπρεπε να κάνει είναι ένας συνολικός
προγραμματισμός σε σχέση με την παραγωγή και με τι ανθρώπινο δυναμικό
υπάρχει πιθανότητα να βγούμε από την κρίση.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτή τη στιγμή όπως ομολογούν τα στοιχεία 500.000 νέοι μας έχουν αναζητήσει την τύχη τους στο εξωτερικό. Ποιοι είναι αυτοί; Αυτοί που η ελληνική κοινωνία διέθεσε πάνω από 20 δις ευρώ για να τους μορφώσει και να τους σπουδάσει, γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, οικονομολόγοι, κτλ. Αυτό σημαίνει ότι παράγουμε μόρφωση με δικά μας λεφτά την οποία επωφελούνται στο εξωτερικό. Αντιπαραγωγικό και καταστροφικό, και από την άποψη της συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, της κατανάλωσης και της παραγωγικότητας. Άρα θα έπρεπε η πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας, να σκύψει το κεφάλι και να δει το πρόβλημα στην ουσία του. Αν δεν μπορούμε να απορροφήσουμε εδώ γιατρούς, δικηγόρους κτλ, ή δεν τους χρειαζόμαστε, θα έπρεπε άμεσα και για κάποια χρόνια, οι σχολές αυτές να κλείσουν ή να μειώσουν κατά πολύ τους εισακτέους τους. Θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να σκεφτεί ποιους τομείς θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε στη χώρα, π.χ Κομπιουτεράδες, ηλεκτρονικούς κτλ, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα είχε κάνει τις αντίστοιχες συνεννοήσεις με επενδυτές να δημιουργήσουν εδώ μονάδες που θα μπορούσαν να απορροφηθούν οι απόφοιτοι των σχολών αυτών.
Μπορεί να θέλουν όλοι οι γονείς να κάνουν τα παιδιά τους γιατρούς και δικηγόρους, αλλά ο ρόλος του Κράτους είναι ο προγραμματισμός του μέλλοντος και πως οι πολίτες του θα έχουν ένα πιάτο φαί στο τραπέζι τους αντί να ψάχνουν την τύχη τους στην ξενιτιά. Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε το μέλλον πρέπει να σταματήσουμε να στέλνουμε εμείς τη νέα γενιά σε παιδομάζωμα.
Παντελής Ζήλος
crashonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου