Ανακοινώθηκε, επισήμως, η πρόταση της αμερικανικής επενδυτικής εταιρείας Postlane Partners, διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ένας άλλος ελληνοαμερικανός, ο Δημήτρης Τομαράς.
Ετσι, η «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Σύρου Α.Ε.» (ΝΑΒΙΕΣ) του ομίλου Ταβουλάρη, που ελέγχει και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, έγινε ξαφνικά πολύφερνη νύφη, ενώ για χρόνια βρίσκεται στα αζήτητα.
Ανεξάρτητα από την κατάληξη της προσπάθειας, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, που έχει αναλάβει να «αναστήσει» την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, πρέπει να τρίβει τα χέρια του!
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά του σημερινού ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Νεωρίου έχει συμφωνήσει με την κυβέρνηση και την Alpha Bank ΑΛΦΑ -2,39% ώστε να τεθεί η εταιρεία σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία.
Οι εργαζόμενοι, επίσης, υποστηρίζουν, ακόμα και με επιστολές προς την κυβέρνηση, πως συζητούν μόνο μία πρόταση, αυτή του κ. Ξενοκώστα! Μένει, βέβαια, να αποδειχθεί τόσο η σοβαρότητα των δύο προτάσεων, όσο και αν υπάρχει θεσμικό περιθώριο υλοποίησής τους. Δεν θα πρόκειται, δηλαδή, για ένα ακόμα πυροτέχνημα στο πολυετές σήριαλ διάσωσης των ναυπηγείων που δεν έχει τέλος.
Παρά το γεγονός πως δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες, τόσο η πρόταση της ONEX, όσο και της Postlane Partners, προϋποθέτουν ρύθμιση ή/και «κούρεμα» των χρεών των Ναυπηγείων Σύρου τα οποία προσεγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ. Με δεδομένο πως μεγάλο ποσοστό των συγκεκριμένων οφειλών αφορούν σε δημόσιους οργανισμούς (ταμεία, κλπ), η κατάσταση περιπλέκεται. Γι’ αυτό και οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν πως έχουν λάβει υποσχέσεις πως θα καταβληθεί προσπάθεια το επόμενο διάστημα ώστε με τροπολογία να δίνεται η δυνατότητα στους δημόσιους φορείς να δέχονται «κούρεμα» των χρεών εκτός του πλαισίου του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Πράγμα δύσκολο. Επιπλέον, οι συνολικές οφειλές προς τους εργαζόμενους φτάνουν τα 10 εκατ. ευρώ.
Στη χθεσινή ανακοίνωση της Postlane Partners αναφέρεται πως «έχει εκδηλώσει από τις αρχές του 2016 ενδιαφέρον για την αγορά και επιπλέον αξιοποίηση του ναυπηγείου ΝΕΩΡΙΟΝ ΣΥΡΟΥ». Προστίθεται πως «έχει προσφάτως υποβάλλει ολοκληρωμένη έγγραφη πρόταση με πλάνο επιχειρηματικής αξιοποίησης και οικονομική πρόταση για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον μέχρι σήμερα ιδιοκτήτη καλύπτοντας πλήρως την εξόφληση των δεδουλευμένων και των οφειλών του Ναυπηγείου, εξασφαλίζοντας αφενός την επαναλειτουργία του Ναυπηγείου και διασφαλίζοντας πλήρως τους εργαζομένους».
Τα ίδια επαναλαμβάνει, με δηλώσεις του στο Euro2day.gr, ο εκπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Ανδρέας Τομαράς. Η πρόταση έχει κοινοποιηθεί τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στους τοπικούς φορείς, αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.
Η πρόταση είχε υποβληθεί πέρυσι στον κ. Ταβουλάρη, αλλά μπήκε στο ψυγείο με αποτέλεσμα οι Αμερικανοί να απευθυνθούν στην κυβέρνηση. Η Postlane Partners ελέγχει σήμερα την Gladieux Energy η οποία λειτουργεί διυλιστήριο στις ΗΠΑ, το μεγαλύτερο στον τομέα της επεξεργασίας (transmix) προϊόντων πετρελαίου που μεταφέρονται αναμεμιγμένα με αγωγό μέχρι τη μονάδα. Ελέγχει, επίσης, και την εταιρεία ανακύκλωσης μετάλλων Gladieux Metals Recycling. Οι συνιδρυτές της επενδυτικής εταιρείας Tarun K. Bhatt, Jeff T. Hodgson και Ruchir A. Kadakia έχουν εμπειρία στον τομέα των επενδύσεων και της ενέργειας.
Οσο για τον κ. Δημήτρη Τομαρά, που είναι ο εκπρόσωπός τους για την Ελλάδα, πριν από την ένταξη στην Postlane Partners είχε ιδρύσει την Solaris Energy (επενδύσεις σε παράγωγα προϊόντων πετρελαίου), ενώ νωρίτερα ίδρυσε την Tech Services, μια ρωσική εταιρεία logistics και πετρελαίου. Στο παρελθόν ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Centro Americana De Combustibles, μιας εταιρείας διανομής καυσίμων στη Γουατεμάλα ενώ εργάστηκε και στην Estrategia Investimentos, μια επενδυτική εταιρεία της Βραζιλίας με γραφεία και στο Μαϊάμι.
Τα σενάρια περί ενδιαφέροντος της κορεατικής Daewoo μόνο γέλιο προκαλούν στους γνωρίζοντες όσα διαδραματίζονται τους τελευταίους μήνες γύρω από τα ελληνικά ναυπηγεία.
Φώτης Κόλλιας
euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου