Απάντηση στις δηλώσεις του Υπουργού, Ε. Αποστόλου, που έκανε λόγο για «ολοκληρωτικούς ελέγχους στα αμνοερίφια»,
... δίνει επιστολή της Ομοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων και κτηνοτρόφων Περιφέρειας Θεσσαλίας. Όπως τονίζουν οι κτηνοτρόφοι, «ελέγχους ακούμε και ελέγχους δεν βλέπουμε».
«Όπως κάθε Πάσχα έτσι και φέτος εξαγγείλατε εντατικούς ελέγχους στην αγορά για την πάταξη των ελληνοποιήσεων και από την άλλη τόσο εσείς όσο και ο ΕΛΓΟ - ΔΗΜΗΤΡΑ μας λέτε ότι δεν έχετε προσωπικό και δεν μπορείτε να κάνετε προσλήψεις», προσθέτουν.
Σε δηλώσεις που έκανε στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Νίκος Παλάσκας, ανέφερε ότι «ο ΕΛΟΓΑΚ ήταν ο μόνος φορέας που θα μπορούσε να κάνει ελέγχους στο κρέας και στο γάλα.
Με την ενσωμάτωση του ΕΛΟΓΑΚ στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ μειώθηκε το προσωπικό».
«Μάλιστα διαπιστώσαμε ότι το 2017 έγιναν λιγότεροι έλεγχοι σε σχέση με το 2016 λόγω ακριβώς αυτής της μείωσης του προσωπικού. Ένας ανεξάρτητος ΕΛΟΓΑΚ με χρηματοδότηση που υπάρχει από εμάς τους κτηνοτρόφους και τους τυροκόμους και ταυτόχρονη εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο θα μπορούσε να κάνει τόσο προσλήψεις όσο και ελέγχους και να λύσει το πρόβλημα», υποστηρίζει.
Όσον αφορά τις τιμές παραγωγού στο πρόβειο κρέας, ο κ. Παλάσκας επισημαίνει στον ΑγροΤύπο ότι «αυτή την εποχή βρίσκεται στα 4,80 ευρώ το κιλό για τα πολύ καλά αρνιά. Με αυτή την τιμή πουλάμε 1 ευρώ κάτω του κόστους. Δεν συμφέρει πια στην χώρα μας η εκτροφή αμνοεριφίων για κρεατοπαραγωγή».
Οι κτηνοτρόφοι τονίζουν στον Υπουργό τα εξής: «Τα ψέματα τελείωσαν και αυτό το καταλαβαίνουν όλοι οι κτηνοτρόφοι. Δεν μπορείτε ενόψει Πάσχα και μόνο για λόγους εντυπωσιασμού να ανακοινώνετε ελέγχους με ανύπαρκτο προσωπικό. Δεν γίνεται π.χ. στον Νομό Λάρισας, έναν από τους μεγαλύτερους Νομούς σε ζωικό κεφάλαιο στην χώρα, να έχουν μειωθεί οι κτηνίατροι από 40 σε 12 και να περιμένει το Υπουργείο να εντατικοποιήσουν τους ελέγχους. Το ίδιο συμβαίνει σε όλη την χώρα και θεωρούμε ότι με αυτό που κάνετε εκτός από εμάς τους κτηνοτρόφους κοροϊδεύετε τους ίδιους τους καταναλωτές οι οποίοι στο τέλος δεν ξέρουν τι καταναλώνουν».
Και προσθέτουν: «Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε διάφορες παραπλανητικές διαφημίσεις από αλυσίδες supermarket όπου στον βωμό του να προσελκύσουν τον καταναλωτή χρησιμοποιούν τιμές «κράχτη» στα αμνοεριφία με αποτέλεσμα ο καταναλωτής όταν προτιμήσει κάποια από αυτά τα supermarket να διαπιστώνει ή ότι αναφέρετε η διαφήμιση σε μικρό αριθμό αμνοεριφίων τα οποία εξαντλούνται μέσα σε μισή ώρα ή ότι αναφέρετε σε αμνοερίφια μικρού βάρους τα οποία δεν είναι για σούβλα.
Περιμένουμε από το Υπουργείο κάποια νομοθετική ρύθμιση για την σωστή διαφήμιση στο συγκεκριμένο θέμα έτσι ώστε να μην υπάρχει παραπληροφόρηση του καταναλωτή».
agrotypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου