Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

«Άμεση δράση» με 5ψήφιο νούμερο από το ΔΠΘ

Ο αριθμός 11314 αναλαμβάνει να απαντήσει σε έκτακτα περιστατικά που αφορούν την πανεπιστημιακή κοινότητα. Τέθηκε σε λειτουργία τη Μ. Δευτέρα


Τροχαία ατυχήματα, κλοπές, επίθεση από σκύλο ή φυσικές καταστροφές αναφέρονται σε αυτό το νούμερο, ώστε να επεμβαίνει αμεσότερα το πανεπιστήμιο
Με ένα πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο το ΔΠΘ επιχειρεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τα έκτακτα περιστατικά, σε όλη την έκταση του πανεπιστημίου. Από τη Μ. Δευτέρα 2 Απριλίου τέθηκε σε εφαρμογή η 24ωρη υπηρεσία διαχείρισης έκτακτων περιστατικών με τον αριθμό 1-13-14.
Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας μπορεί καλώντας στον αριθμό 11314 από σταθερό ή κινητό να απευθύνεται στο πανεπιστήμιο για περιστατικά έκτακτης ανάγκης, ώστε απευθείας να ενημερώνεται η αρμόδια υπηρεσία (εντός ή εκτός ΔΠΘ) για να επέμβει. Ανάλογα με τη γεωγραφική θέση αυτού που καλεί θα ενεργοποιείται ο αντίστοιχος λήπτης της γραμμής, στα σημεία φύλαξης του πανεπιστημίου.
Έτσι για όσους καλούν από την περιοχή της Ξάνθης, θα ανταποκρίνεται ο υπεύθυνος της γραμμής στην Ξάνθη, ήτοι ο φύλακας του Κεντρικού Φυλακίου (κτήρια ΠΡΟΚΑΤ) στην πόλη της Ξάνθης, για όσους καλούν από Κομοτηνή, ο υπεύθυνος της γραμμής της Κομοτηνής, ήτοι ο φύλακας του Κεντρικού Φυλακίου που βρίσκεται στην Πύλη Α΄ (Πρυτανεία) και για όσους καλούν από την περιοχή του Έβρου (Ορεστιάδα – Αλεξανδρούπολη) θα ανταποκρίνεται ο υπεύθυνος της Γραμμής στην Αλεξανδρούπολη, ήτοι ο φύλακας του Κεντρικού Φυλακίου της Ιατρικής Σχολής.
Να θυμίσουμε ότι το ΔΠΘ είναι ένα πανεπιστήμιο τεσσάρων πόλεων και οκτώ διαφορετικών campus, που διαθέτουν υπηρεσία 24ωρης φύλαξης σε αρκετά σημεία.

Ποια περιστατικά αναφέρονται στο 11314
Η υπηρεσία αυτή αφορά
-στην 24ωρη διαχείριση έκτακτων περιστατικών που αναφέρονται-καταγγέλλονται επώνυμα, και αφορούν μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, εκπαιδευτικό-διοικητικό προσωπικό και φοιτητές. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετεί μόνο περιπτώσεις που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης λόγω του έκτακτου του χαρακτήρα τους. Οι αρμόδιοι για την τήρηση της γραμμής δεν είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν πληροφορίες που αφορούν συνήθη θέματα (πρόγραμμα εξεταστικής, βαθμολογίες κ.ά.)
-στην καταγραφή σε ειδικό βιβλίο κάθε έκτακτου περιστατικού (βιαιοπραγίες ή άλλες εγκληματικές ενέργειες), που αναφέρεται στην υπηρεσία της γραμμής έκτακτης ανάγκης και στην προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Ο λήπτης του αιτήματος-καταγγελίας θα ενημερώνει άμεσα τους αρμόδιους υπαλλήλους του ΔΠΘ ή άλλον αρμόδιο, εφόσον αδυνατεί να επιλύσει μόνος του το συγκεκριμένο περιστατικό.

Συντονισμός με τις εταιρείες κινητής και ενημέρωση της εταιρείας φύλαξης
Όπως εξηγεί στο «Ε» ο αναπληρωτής πρύτανη επί των Οικονομικών Φώτης Μάρης, το ΔΠΘ θέτει σε εφαρμογή αυτή την υπηρεσία, καθώς είχαν σημειωθείς καθυστερήσει σε έκτακτα περιστατικά, επειδή καλούνταν αναρμόδιοι, είτε επρόκειτο για θέματα που αφορούσαν το πανεπιστήμιο, είτε όχι.
Μάλιστα, πρόκειται για μία υπηρεσία που ενεργοποιείται για πρώτη φορά από πανεπιστημιακό ίδρυμα. «Ήρθαμε σε συνεννόηση με την cosmote, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το 5ψήφιο νούμερο και να παραπέμπει στην αντίστοιχη πόλη, ανάλογα με τη γεωγραφική τοποθεσία αυτού που καλεί. Ακόμη, είχαμε συνάντηση με την εταιρεία φύλαξης, ώστε να είναι ενημερωμένο το προσωπικό της και προετοιμασμένο για να διαχειρίζεται τα έκτακτα περιστατικά», σημειώνει ο κ. Μάρης, ενημερώνοντας ότι η υπηρεσία τέθηκε τη Μ. Δευτέρα σε εφαρμογή, όταν και ξεκινούν οι διακοπές του Πάσχα για τους φοιτητές, καθώς απαιτείται μία περίοδος προετοιμασίας και τεχνικής προσαρμογής και για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Δυνατότητα παρέμβασης σε έκτακτα περιστατικά της καθημερινότητας
Όπως επισημαίνει ο κ. Μάρης, στο 5ψήφιο νούμερο θα μπορούν να απευθύνονται τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, προκειμένου να υπάρχει άμεση επέμβαση σε έκτακτα περιστατικά. «Αυτά μπορεί να αφορούν ένα τροχαίο ατύχημα, εντός των πανεπιστημιουπόλεων, δάγκωμα από σκύλο, που αποτελεί και συχνό φαινόμενο, μία έκτακτη καταστροφή (πχ μία πλημμύρα σε στέγη ή υπόγειο πανεπιστημιακού κτηρίου) ή ακόμη κι αν κάποιος έχει κλειστεί σε ασανσέρ», όπως αναφέρει. Η εν λόγω υπηρεσία πάντως, είναι σημαντική και για τους φοιτητές των εστιών, όπου το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί κρούσματα κλοπών για τα οποία πρέπει να έχει τη δυνατότητα άμεσης γνώσης και παρέμβασης το πανεπιστήμιο.
Ο αναπληρωτής πρύτανη έχει ήδη αποστείλει σχετική επιστολή σε όλες τις υπηρεσίες ώστε εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, αλλά και οι φοιτητές να γνωρίσουν τις δυνατότητες της νέας υπηρεσίας.
«Επιδιώκουμε να βελτιωθεί το αίσθημα ασφάλειας και να καλύψουμε τα κενά που προκαλούνταν λόγω έλλειψης αμεσότητας με το πρόβλημα. Το πρώτο διάστημα της εφαρμογής θα δούμε τις δυσλειτουργίες και θα προβούμε σε ενέργειες, ώστε να βελτιωθούν ή να συμπληρωθούν», πρόσθεσε ο κ. Μάρης.


    Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

          empros.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου