Εντείνεται η ανησυχία των αγροτών της Κρήτης μετά την απόφαση
της ΠΝΟ να συνεχίζει τις απεργιακές της κινητοποιήσεις για ένα ακόμα
24ωρο, δηλαδή από τις 6.00 το πρωί της Πέμπτης έως τις 6.00 το πρωί της
Παρασκευής.
Η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων. Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην αυριανή κινητοποίηση των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ).
Εν τω μεταξύ αντιπροσωπεία αγροτών της Κρήτης βρίσκεται στην Αθήνα προκειμένου να συναντηθούν με τους δημάρχους του νησιού που βρίσκονται στην πρωτεύουσα εξαιτίας της ΚΕΔΕ, με πρόθεση να διευθετηθεί το ζήτημα, ενώ θα επιδιώξουν και δια ζώσης συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας.
Οι αγρότες του νησιού εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, αν κλιμακωθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ, τι θα σημαίνει αυτό για τα προϊόντα τους, τα οποία το διάστημα αυτό βρίσκονται σε αφθονία, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στο νησί.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, οι αγρότες θα ζητήσουν την στήριξη του υπουργείου και των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του νησιού για τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας, στην περίπτωση που παραταθεί η απεργία της ΠΝΟ. Η πρότασή τους είναι να υπάρχει ένα πλοίο από το λιμάνι του Ηρακλείου κι ένα από τη Σούδα και το αντίστροφο από τον Πειραιά σε καθημερινή βάση.
Παράλληλα, όπως αποφασίστηκε στην έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης 17 του μήνα στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης, παρουσία του περιφερειάρχη και εκπροσώπων των αγροτών, ο Σταύρος Αρναουτάκης θα έχει την Τετάρτη 18 Απριλίου ραντεβού στο υπουργείο Ναυτιλίας με τον Παναγιώτη Κουρουμπλή (ή με τον Γενικό Γραμματέα) προκειμένου να τεθεί το ζήτημα.
Ο κ. Αρναουτάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Σεβόμαστε τα δικαιώματα των ναυτεργατών και της ΠΝΟ και των διεκδικήσεων τους. Δεν πρέπει όμως να είναι σε ομηρεία η Κρήτη και τα νησιά. Έχουμε τα αγροτικά προϊόντα, τους ανθρώπους, τον τουρισμό και σε μια περίοδο που υπάρχει μεγάλη ανομβρία και υπάρχουν περιοχές στην Κρήτη που έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω καταστροφών. Άρα, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα αιτήματα των αγροτών με τον πιο θετικό τρόπο. Είναι αιτήματα όλων των κατοίκων της Κρήτης και των νησιών γιατί δεν μπορούμε να βλέπουμε να καταστρέφεται ο κόπος και το εισόδημα των αγροτών. Δεν μπορούμε να ζήσουμε πάλι τα μεγάλα προβλήματα, να υπάρχει μεγάλη πίεση των αγροτών, γιατί δεν θα μπορούν να πωλήσουν τα προϊόντα τους. Εμείς από την πλευρά τη δική μας μαζί και με όλους τους Δημάρχους θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύση», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.
Οι αγρότες της Κρήτης, όλες τις προηγούμενες ημέρες προετοιμάστηκαν για κάθε ενδεχόμενο, ενώ -όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποί τους- δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την απεργία της ΠΝΟ, αρκεί αυτή να μην επεκταθεί.
«Η απεργία είχε εξαγγελθεί πριν από αρκετές ημέρες και οι αγρότες προετοιμάστηκαν. Για μια ημέρα, δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα με τα προϊόντα μας, όμως αν η ναυτεργάτες αποφασίσουν κλιμάκωση του αγώνα τους, τότε η δρομολόγηση πλοίου είναι επιτακτική», δήλωσε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου Μανόλης Ορφανουδάκης.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση παράτασης της απεργίας, οι αγρότες ζητούν την δρομολόγηση πλοίων που θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους από το λιμάνι του Ηρακλείου και το λιμάνι της Σούδας προς τον Πειραιά, μαζί βέβαια με τα αντίστοιχα δρομολόγια από Πειραιά για Κρήτη. «Είμαστε στην κορύφωση της παραγωγής, καθημερινά μόνο από το Τυμπάκι μεταφέρουμε στον Πειραιά και από εκεί στις αγορές 400 τόνους κηπευτικών και αγροτικών προϊόντων, υπάρχουν ρήτρες στα συμβόλαιά μας και κάθε περαιτέρω καθυστέρηση θα είναι κασταστροφική», τόνισε ο κ. Ορφανουδάκης.
Η ΠΝΟ εμμένει στις θέσεις της αναφορικά με το σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ενώ ταυτόχρονα ζητεί την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας.
Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά πως σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται οποιαδήποτε άδεια εκτέλεσης δρομολογίων με πλοία σημαίας τρίτου κράτους και δεν εκτελούνται εγκεκριμένα ήδη δρομολόγια ως μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας ή άλλης μορφής κινητοποίησης των ναυτικών.
agronews.gr
Η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων. Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην αυριανή κινητοποίηση των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ).
Εν τω μεταξύ αντιπροσωπεία αγροτών της Κρήτης βρίσκεται στην Αθήνα προκειμένου να συναντηθούν με τους δημάρχους του νησιού που βρίσκονται στην πρωτεύουσα εξαιτίας της ΚΕΔΕ, με πρόθεση να διευθετηθεί το ζήτημα, ενώ θα επιδιώξουν και δια ζώσης συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας.
Οι αγρότες του νησιού εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, αν κλιμακωθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ, τι θα σημαίνει αυτό για τα προϊόντα τους, τα οποία το διάστημα αυτό βρίσκονται σε αφθονία, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στο νησί.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, οι αγρότες θα ζητήσουν την στήριξη του υπουργείου και των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του νησιού για τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας, στην περίπτωση που παραταθεί η απεργία της ΠΝΟ. Η πρότασή τους είναι να υπάρχει ένα πλοίο από το λιμάνι του Ηρακλείου κι ένα από τη Σούδα και το αντίστροφο από τον Πειραιά σε καθημερινή βάση.
Παράλληλα, όπως αποφασίστηκε στην έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης 17 του μήνα στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης, παρουσία του περιφερειάρχη και εκπροσώπων των αγροτών, ο Σταύρος Αρναουτάκης θα έχει την Τετάρτη 18 Απριλίου ραντεβού στο υπουργείο Ναυτιλίας με τον Παναγιώτη Κουρουμπλή (ή με τον Γενικό Γραμματέα) προκειμένου να τεθεί το ζήτημα.
Ο κ. Αρναουτάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Σεβόμαστε τα δικαιώματα των ναυτεργατών και της ΠΝΟ και των διεκδικήσεων τους. Δεν πρέπει όμως να είναι σε ομηρεία η Κρήτη και τα νησιά. Έχουμε τα αγροτικά προϊόντα, τους ανθρώπους, τον τουρισμό και σε μια περίοδο που υπάρχει μεγάλη ανομβρία και υπάρχουν περιοχές στην Κρήτη που έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω καταστροφών. Άρα, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα αιτήματα των αγροτών με τον πιο θετικό τρόπο. Είναι αιτήματα όλων των κατοίκων της Κρήτης και των νησιών γιατί δεν μπορούμε να βλέπουμε να καταστρέφεται ο κόπος και το εισόδημα των αγροτών. Δεν μπορούμε να ζήσουμε πάλι τα μεγάλα προβλήματα, να υπάρχει μεγάλη πίεση των αγροτών, γιατί δεν θα μπορούν να πωλήσουν τα προϊόντα τους. Εμείς από την πλευρά τη δική μας μαζί και με όλους τους Δημάρχους θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύση», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.
Οι αγρότες της Κρήτης, όλες τις προηγούμενες ημέρες προετοιμάστηκαν για κάθε ενδεχόμενο, ενώ -όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποί τους- δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την απεργία της ΠΝΟ, αρκεί αυτή να μην επεκταθεί.
«Η απεργία είχε εξαγγελθεί πριν από αρκετές ημέρες και οι αγρότες προετοιμάστηκαν. Για μια ημέρα, δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα με τα προϊόντα μας, όμως αν η ναυτεργάτες αποφασίσουν κλιμάκωση του αγώνα τους, τότε η δρομολόγηση πλοίου είναι επιτακτική», δήλωσε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου Μανόλης Ορφανουδάκης.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση παράτασης της απεργίας, οι αγρότες ζητούν την δρομολόγηση πλοίων που θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους από το λιμάνι του Ηρακλείου και το λιμάνι της Σούδας προς τον Πειραιά, μαζί βέβαια με τα αντίστοιχα δρομολόγια από Πειραιά για Κρήτη. «Είμαστε στην κορύφωση της παραγωγής, καθημερινά μόνο από το Τυμπάκι μεταφέρουμε στον Πειραιά και από εκεί στις αγορές 400 τόνους κηπευτικών και αγροτικών προϊόντων, υπάρχουν ρήτρες στα συμβόλαιά μας και κάθε περαιτέρω καθυστέρηση θα είναι κασταστροφική», τόνισε ο κ. Ορφανουδάκης.
Η ΠΝΟ εμμένει στις θέσεις της αναφορικά με το σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ενώ ταυτόχρονα ζητεί την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας.
Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά πως σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται οποιαδήποτε άδεια εκτέλεσης δρομολογίων με πλοία σημαίας τρίτου κράτους και δεν εκτελούνται εγκεκριμένα ήδη δρομολόγια ως μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας ή άλλης μορφής κινητοποίησης των ναυτικών.
agronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου