Οι πολίτες στα πλαίσια της εφαρμογής του
νέου ευνοϊκού Νόμου (Ν.4555/2018, αρθρ.222), μπορούν να προσέλθουν στους
δήμους,
... για την κατάθεση αίτησης-δήλωσης μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου με συνημμένα δικαιολογητικά για την ενημέρωση της Υπηρεσίας εάν το ακίνητο χρησιμοποιείτε ή όχι για να γίνει η ευνοϊκή απαλλαγή από τα Δημοτικά Τέλη.
Αναλυτικότερα ο Νόμος έχει ως εξής:
Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74)
1. Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 5 του ν. 3345/2005 (Α΄138), αντικαθίστανται ως εξής:
2. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, που αντιστοιχούν σε χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά το οποίο είχε διακοπεί η ηλεκτροδότηση ενός ακινήτου, σύμφωνα με βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και αυτό δεν χρησιμοποιούταν, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους. Εφόσον η ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση δεν έχει υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποβάλλεται μέσα σε έξι (6) μήνες από αυτήν. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.
Η τελική ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης για ένταξη σ’ αυτό το Νόμο
είναι έξι ( 6) μήνες και η καταληκτική ημερομηνία είναι 19/01/2019.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσέρχονται στο κεντρικό δημοτικό κατάστημα Κομνηνών 76 Ωραιόκαστρο, στο ισόγειο, Γραφείο ΤΑΠ, 8.00 -14.00 καθημερινά (εκτός Παρασκευής).
Υποσημείωση: Κάθε μεταβολή του ακινήτου, όπως αλλαγή χρήσης, αλλαγή τμ, αλλαγή καταναλωτή κλπ πρέπει να δηλώνεται στο Δήμο στο γραφείο ΤΑΠ εντός δύο μηνών από την μεταβολή του ακινήτου για την αποφυγή μελλοντικών αναδρομικών χρεώσεων, ταλαιπωρίας συγκέντρωσης απαιτούμενων δικαιολογητικών παρελθόντων ετών και χρονικής καθυστέρησης διεκπεραίωσης των υποθέσεων.
seleo.gr
... για την κατάθεση αίτησης-δήλωσης μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου με συνημμένα δικαιολογητικά για την ενημέρωση της Υπηρεσίας εάν το ακίνητο χρησιμοποιείτε ή όχι για να γίνει η ευνοϊκή απαλλαγή από τα Δημοτικά Τέλη.
Αναλυτικότερα ο Νόμος έχει ως εξής:
Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74)
1. Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 5 του ν. 3345/2005 (Α΄138), αντικαθίστανται ως εξής:
Ακίνητα, στα οποία
διακόπτεται η ηλεκτροδότηση, απαλλάσσονται από την καταβολή ενιαίου
ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, από την ημερομηνία
υποβολής δήλωσης του ιδιοκτήτη τους ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού προς
τον οικείο δήμο ότι δεν ηλεκτροδοτούνται και ότι δεν πρόκειται να
χρησιμοποιηθούν.
Μέχρι την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης, τα τέλη οφείλονται ανά
κατηγορία ακινήτου και καταβάλλονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του
από 24.9/20.10.1958 β.δ. (Α΄ 171). Εάν, παρά την υποβολή της δήλωσης
διαπιστωθεί ηλεκτροδότηση ή χρήση του ακινήτου, επιβάλλεται σε βάρος του
υπόχρεου το τέλος που αναλογεί από το χρόνο απαλλαγής και ισόποσο
πρόστιμο.2. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, που αντιστοιχούν σε χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά το οποίο είχε διακοπεί η ηλεκτροδότηση ενός ακινήτου, σύμφωνα με βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και αυτό δεν χρησιμοποιούταν, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους. Εφόσον η ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση δεν έχει υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποβάλλεται μέσα σε έξι (6) μήνες από αυτήν. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσέρχονται στο κεντρικό δημοτικό κατάστημα Κομνηνών 76 Ωραιόκαστρο, στο ισόγειο, Γραφείο ΤΑΠ, 8.00 -14.00 καθημερινά (εκτός Παρασκευής).
Υποσημείωση: Κάθε μεταβολή του ακινήτου, όπως αλλαγή χρήσης, αλλαγή τμ, αλλαγή καταναλωτή κλπ πρέπει να δηλώνεται στο Δήμο στο γραφείο ΤΑΠ εντός δύο μηνών από την μεταβολή του ακινήτου για την αποφυγή μελλοντικών αναδρομικών χρεώσεων, ταλαιπωρίας συγκέντρωσης απαιτούμενων δικαιολογητικών παρελθόντων ετών και χρονικής καθυστέρησης διεκπεραίωσης των υποθέσεων.
seleo.gr
Με το άρθρο 222 του πρόσφατου νόμου 4555/2018 (ΦΕΚ Α 133) ρητά προβλέπεται ότι η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού των μη χρησιμοποιούμενων και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων ξεκινά από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής δήλωσης προς τον οικείο δήμο. Σε ό,τι αφορά τις υφιστάμενες οφειλές, μετά από συνεχείς παρεμβάσεις του Συνηγόρου προς το Υπουργείο Εσωτερικών, προβλέπεται διαγραφή ή παράλειψη βεβαίωσής τους, εφόσον έχει ήδη υποβληθεί η υπεύθυνη δήλωση περί μη χρήσης ή υποβληθεί μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνημέρωση 23/08/2018
Το Υπουργείο Εσωτερικών, ανταποκρινόμενο σε σχετικό αίτημα του Συνηγόρου, διευκρινίζει ότι «η διαγραφή των οφειλών από δημοτικά τέλη για ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται και δεν ηλεκτροδοτούνται, αναφέρεται και στην περίπτωση αυτών που έχουν υπαχθεί σε οποιαδήποτε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, τηρουμένης της πρόβλεψης ότι «ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται».