Η Νάξος αποτελεί ένα από τα εγκεκριμένα σημεία παράδοσης
(εκφόρτωσης) τόνων, πάντα με την καταγραφή και επίβλεψη από τις
λιμενικές αρχές.
Έτσι αρκετά καΐκια που διαθέτουν άδεια αλιείας τόνου και ψαρεύουν το Αιγαίο επιλέγουν τη Νάξο για να παραδώσουν τα αλιεύματά τους.
Την έκπληξη των κατοίκων της Νάξου μεταφέρει στο ρεπορτάζ της η ιστοσελίδα naxospress.gr, από την θέα που αντίκρισαν με τον τεράστιο τόνο που μετέφεραν στο λιμάνι του νησιού τα αδέλφια Μακαρούνα, με το αλιευτικό τους σκάφος «Κάλυμνος».
Δεν πέρασε πολύς καιρός που ένα άλλο καΐκι, το «Άγιος Παντελεήμων», είχε αράξει στο λιμάνι του νησιού, αυτό του Παντελή Πιζάνια, στο κατάστρωμα του οποίου φιγουράριζαν τέσσερις τόνοι, μήκους πάνω από δύο μέτρα και βάρους περίπου διακόσια κιλά ο καθένας και ανάμεσά τους είχε ξεχωρίσει αυτός με μήκος 2,43 μέτρα και βάρος 235 κιλά.
Αυτή τη φορά, λίγο πριν το Πάσχα, οι Καλύμνιοι ψαράδες, με περηφάνια κρέμασαν στο κατάρτι του σκάφους ένα τόνο 2,74 μέτρων, με βάρος 288 κιλά που σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους τόνους που έχουν πιαστεί το τελευταίο διάστημα στο Αιγαίο τα τελευταία χρόνια και δίκαια γέμιζε με περηφάνια τους επιδέξιους αλιείς από την Κάλυμνο.
Πρόκειται για τον ερυθρό τόνο blue fin tuna (γαλάζόπτερο), που διαθέτει κόκκινο χρώμα το κρέας του σε αντίθεση με άλλα ψάρια που έχουν λευκό κρέας.
Οι τόνοι έχουν σώμα υδροδυναμικό και συμπαγές και μπορούν να φτάσουν σε μεγάλες ταχύτητες, μέχρι 70 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ το βάρος τους μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 450 κιλά.
Τα ψάρια αυτά αλιεύονται σε όλες τις θάλασσες του κόσμου. Θεωρείται ένα είδος που κινδυνεύει από την υπεραλίευση και την παράνομη αλιεία.
Στη Μεσόγειο η αλιεία τους γίνεται συνήθως με κυκλωτικά δίκτυα (γριγρι). Οι τόνοι που αιχμαλωτίζονται σε αυτά τα δίκτυα στη συνέχεια οδηγούνται σε φάρμες πάχυνσης ώστε να μεγαλώσουν και το κρέας του να αποκτήσει μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος. Στη δική μας περίπτωση αλιεύονται από παραγάδια ή μονάγκιστρα.
Πάντως τη τελευταία χρονιά, σύμφωνα με μαρτυρίες από επαγγελματίες ψαράδες στο Αιγαίο, υπάρχει μεγάλη αύξηση του πληθυσμού του τόνου.
Τόνος, ένα απαγορευμένο ψάρι για τον ερασιτέχνη αλιέα
Ο ερυθροί ή κόκκινοι τόνοι (thunnus thynnus) ή αλλιώς όπως είναι γνωστοί ως bluefin (γαλαζόπτεροι τόνοι) ανήκουν στα προστατευμένα είδη όπου ψαρεύονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, από επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη με συγκεκριμένες άδειες μέχρι την εξάντληση της ελληνικής ποσόστωσης κιλών. Τα επαγγελματικά σκάφη με άδεια αλίευσης τόνου έχουν ιδιαίτερες υποχρεώσεις ώστε να γίνεται καταγραφή των ψαριών και του βάρους όπου αναφέρουμε κάποια από αυτά συνοπτικά:
Θα πρέπει το σκάφος να έχει εγκατάσταση συσκευής εντοπισμού μέσω δορυφόρου το γνωστό VMS σε συνεχή λειτουργία σε κάθε αλιευτικό ταξίδι και συσκευής ERS για την ηλεκτρονική συμπλήρωση και υποβολή των στοιχείων της αλιευτικής του δραστηριότητας.
Υπάρχουν ετικέτες όπου ασφαλίζουν στο ψάρι με τα στοιχεία του και το συνοδεύει μέχρι το ταξίδι του για την πώληση μέσω των επιχειρήσεων εμπορίας τόνου (συνήθως Ιαπωνία). Η παραλαβή των ετικετών από την Δ/νση Ελέγχου Αλιευτικών Δραστηριοτήτων & Προϊόντων, γίνεται από τον επαγγελματία ψαρά αυτοπροσώπως ή μέσω εκπροσώπου του πλοιοκτήτη (απλή εξουσιοδότηση) ή με άλλο τρόπο παραλαβή τους με μέριμνα του πλοιοκτήτη.
Ο επαγγελματίας που έχει την άδεια αλίευσης τόνου θα πρέπει να είναι στο σκάφος σε κάθε αλιευτικό ταξίδι, δηλαδή δεν μπορεί το Α/Κ σκάφος του να ψαρέψει χωρίς αυτόν, όπως επίσης δεν επιτρέπεται να πάρει ψάρια από άλλα σκάφη. Όπως σχετικά αναφέρει η νομοθεσία θα πρέπει η εκφόρτωση, η διακίνηση και η πώληση τόνου να γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από το σκάφος τους και με χρήση των αλιευτικών εργαλείων που έχει η άδεια αλίευσης
Πηγή: naxospress.gr
Έτσι αρκετά καΐκια που διαθέτουν άδεια αλιείας τόνου και ψαρεύουν το Αιγαίο επιλέγουν τη Νάξο για να παραδώσουν τα αλιεύματά τους.
Την έκπληξη των κατοίκων της Νάξου μεταφέρει στο ρεπορτάζ της η ιστοσελίδα naxospress.gr, από την θέα που αντίκρισαν με τον τεράστιο τόνο που μετέφεραν στο λιμάνι του νησιού τα αδέλφια Μακαρούνα, με το αλιευτικό τους σκάφος «Κάλυμνος».
Δεν πέρασε πολύς καιρός που ένα άλλο καΐκι, το «Άγιος Παντελεήμων», είχε αράξει στο λιμάνι του νησιού, αυτό του Παντελή Πιζάνια, στο κατάστρωμα του οποίου φιγουράριζαν τέσσερις τόνοι, μήκους πάνω από δύο μέτρα και βάρους περίπου διακόσια κιλά ο καθένας και ανάμεσά τους είχε ξεχωρίσει αυτός με μήκος 2,43 μέτρα και βάρος 235 κιλά.
Αυτή τη φορά, λίγο πριν το Πάσχα, οι Καλύμνιοι ψαράδες, με περηφάνια κρέμασαν στο κατάρτι του σκάφους ένα τόνο 2,74 μέτρων, με βάρος 288 κιλά που σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους τόνους που έχουν πιαστεί το τελευταίο διάστημα στο Αιγαίο τα τελευταία χρόνια και δίκαια γέμιζε με περηφάνια τους επιδέξιους αλιείς από την Κάλυμνο.
Πρόκειται για τον ερυθρό τόνο blue fin tuna (γαλάζόπτερο), που διαθέτει κόκκινο χρώμα το κρέας του σε αντίθεση με άλλα ψάρια που έχουν λευκό κρέας.
Οι τόνοι έχουν σώμα υδροδυναμικό και συμπαγές και μπορούν να φτάσουν σε μεγάλες ταχύτητες, μέχρι 70 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ το βάρος τους μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 450 κιλά.
Τα ψάρια αυτά αλιεύονται σε όλες τις θάλασσες του κόσμου. Θεωρείται ένα είδος που κινδυνεύει από την υπεραλίευση και την παράνομη αλιεία.
Στη Μεσόγειο η αλιεία τους γίνεται συνήθως με κυκλωτικά δίκτυα (γριγρι). Οι τόνοι που αιχμαλωτίζονται σε αυτά τα δίκτυα στη συνέχεια οδηγούνται σε φάρμες πάχυνσης ώστε να μεγαλώσουν και το κρέας του να αποκτήσει μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος. Στη δική μας περίπτωση αλιεύονται από παραγάδια ή μονάγκιστρα.
Πάντως τη τελευταία χρονιά, σύμφωνα με μαρτυρίες από επαγγελματίες ψαράδες στο Αιγαίο, υπάρχει μεγάλη αύξηση του πληθυσμού του τόνου.
Τόνος, ένα απαγορευμένο ψάρι για τον ερασιτέχνη αλιέα
Ο ερυθροί ή κόκκινοι τόνοι (thunnus thynnus) ή αλλιώς όπως είναι γνωστοί ως bluefin (γαλαζόπτεροι τόνοι) ανήκουν στα προστατευμένα είδη όπου ψαρεύονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, από επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη με συγκεκριμένες άδειες μέχρι την εξάντληση της ελληνικής ποσόστωσης κιλών. Τα επαγγελματικά σκάφη με άδεια αλίευσης τόνου έχουν ιδιαίτερες υποχρεώσεις ώστε να γίνεται καταγραφή των ψαριών και του βάρους όπου αναφέρουμε κάποια από αυτά συνοπτικά:
Θα πρέπει το σκάφος να έχει εγκατάσταση συσκευής εντοπισμού μέσω δορυφόρου το γνωστό VMS σε συνεχή λειτουργία σε κάθε αλιευτικό ταξίδι και συσκευής ERS για την ηλεκτρονική συμπλήρωση και υποβολή των στοιχείων της αλιευτικής του δραστηριότητας.
Υπάρχουν ετικέτες όπου ασφαλίζουν στο ψάρι με τα στοιχεία του και το συνοδεύει μέχρι το ταξίδι του για την πώληση μέσω των επιχειρήσεων εμπορίας τόνου (συνήθως Ιαπωνία). Η παραλαβή των ετικετών από την Δ/νση Ελέγχου Αλιευτικών Δραστηριοτήτων & Προϊόντων, γίνεται από τον επαγγελματία ψαρά αυτοπροσώπως ή μέσω εκπροσώπου του πλοιοκτήτη (απλή εξουσιοδότηση) ή με άλλο τρόπο παραλαβή τους με μέριμνα του πλοιοκτήτη.
Ο επαγγελματίας που έχει την άδεια αλίευσης τόνου θα πρέπει να είναι στο σκάφος σε κάθε αλιευτικό ταξίδι, δηλαδή δεν μπορεί το Α/Κ σκάφος του να ψαρέψει χωρίς αυτόν, όπως επίσης δεν επιτρέπεται να πάρει ψάρια από άλλα σκάφη. Όπως σχετικά αναφέρει η νομοθεσία θα πρέπει η εκφόρτωση, η διακίνηση και η πώληση τόνου να γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από το σκάφος τους και με χρήση των αλιευτικών εργαλείων που έχει η άδεια αλίευσης
Πηγή: naxospress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου