Αυστηροποιούνται οι ποινές για την τροχαία και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Ριζικές αλλαγές στο σύστημα ποινών του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με την εφαρμογή από σήμερα του νέου Ποινικού Κώδικα- Ν 4619/2019 (ΦΕΚ Α΄ 95/11.6.2019). Ο νέος ΚΟΚ ουσιαστικά αυστηροποιεί τις ποινές για παραβίαση διάφορων διατάξεων.
Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα όποιος οδηγεί όχημα
-έχοντας καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ
-έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών
-είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος,
-σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης,
-σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
-που είναι τεχνικά ανασφαλές
-με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο
… τότε τιμωρείται -αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.
Τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου.
Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις πιο κοινές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων κυρίως από οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και εταιρικών αυτοκινήτων.
Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια, την πρώτη αιτία θανάτων όσον αφορά τα εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες.
in.gr
Ριζικές αλλαγές στο σύστημα ποινών του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με την εφαρμογή από σήμερα του νέου Ποινικού Κώδικα- Ν 4619/2019 (ΦΕΚ Α΄ 95/11.6.2019). Ο νέος ΚΟΚ ουσιαστικά αυστηροποιεί τις ποινές για παραβίαση διάφορων διατάξεων.
-έχοντας καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ
-έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών
-είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος,
-σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης,
-σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
-που είναι τεχνικά ανασφαλές
-με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο
… τότε τιμωρείται -αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.
Τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου.
Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις πιο κοινές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων κυρίως από οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και εταιρικών αυτοκινήτων.
Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια, την πρώτη αιτία θανάτων όσον αφορά τα εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου