Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά από την TW Steel

Ο συν-ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής TW Steel Jordy Cobelens βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και μίλησε στη Voria.gr για τα σχέδια της επιχείρησης, την ελληνική αγορά ρολογιών και το νέο συνεργάτη της Rist Hellas




  Ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα δίνει η ολλανδική εταιρεία TW Steel, η οποία ηγείται παγκοσμίως της αγοράς υπερμεγεθών πολυτελών ρολογιών. Το «Ρολόι Από Ατσάλι», όπως μεταφράζεται στα ελληνικά το όνομα της εταιρείας(The Watch in Steel),  έχει παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες, αριθμεί πάνω από 140 διαφορετικά μοντέλα και μέσα από τις συνεργασίες της έχει ταυτίσει το όνομα της με αστέρες της Formula 1, του MotoGP αλλά και της μουσικής βιομηχανίας.

Στην Ελλάδα η TW Steel έχει εδραιώσει το όνομα της στην κατηγορία των ρολογιών προσιτής πολυτέλειας και προχώρησε πρόσφατα σε μία σημαντική επιχειρηματική κίνηση αλλάζοντας την  εταιρεία που αντιπροσωπεύει τα προϊόντα της στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο της επαναχάραξης της στρατηγικής της TW Steel στην Ελλάδα ο συν-ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Jordy Cobelens βρέθηκε από το  βροχερό Άμστερνταμ στην ηλιόλουστη Θεσσαλονίκη και μίλησε στη Voria.gr για τα σχέδια της επιχείρησης, τις εξελίξεις στην ελληνική αγορά ρολογιών και τη Rist Hellas, που αποτελεί από τον Ιούλιο του 2014 τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της TW Steel στην Ελλάδα.

«Παγκοσμίως η αγορά της λιανικής πώλησης ρολογιών είναι πολύ ανταγωνιστική. Πολλά καταστήματα λιανικής που πριν το 2008 κατέγραφαν τρελές πωλήσεις, χτυπήθηκαν άσχημα από την κρίση και τώρα βρίσκονται σε φάση ανάκαμψης. Ο ανταγωνισμός αυξάνεται, υπάρχουν διαφορετικά κανάλια διανομής, οι πωλήσεις μέσω internet γνωρίζουν μεγάλη άνθηση. Επιπλέον, κάθε αγορά έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ τα πολυκαταστήματα βρίσκονται σε άνοδο, καθώς οι καταναλωτές θέλουν να πραγματοποιούν όλες τις αγορές τους σε ένα μέρος. Στις ΗΠΑ λοιπόν πολλοί ανεξάρτητοι λιανέμποροι, δεν μπορούν να προσαρμοστούν στις συνθήκες και υποφέρουν, οπότε αγοράζουν λιγότερο εμπόρευμα και άρα πέφτει ο τζίρος των εταιρειών», τονίζει ο κ.Cobelens.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η TW Steel προσαρμόζεται στις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στις κατά τόπους αγορές και ήδη έχει σε εξέλιξη το επιχειρηματικό της σχέδιο που αφορά στον τρόπο διανομής των προϊόντων της. «Ανοίγουμε δικές μας μπουτίκ, δημιουργούμε shops in shops ή επικεντρωνόμαστε σε καταστήματα λιανικής που κοιτάζουν το μέλλον, ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς και έχουν προοπτική», αναφέρει ο κ.Cobelens. .

Στην παρούσα φάση, η TW Steel έχει 17 μπουτίκ κυρίως σε Ασία και Αυστραλία. «Στόχος μας είναι να ανοίξουμε μία μπουτίκ σε κάθε μεγάλη πόλη του κόσμου, όπως στο Λονδίνο, την πατρίδα μας το Άμστερνταμ, τη Νέα Υόρκη κλπ. Οι μπουτίκ είναι σπουδαίο εργαλείο προβολής, μπορείς να διοργανώσεις φανταστικές εκδηλώσεις που αυξάνουν το προφίλ του brand πολύ γρήγορα», επισημαίνει.

Η εταιρεία δίνει έμφαση στην ανάπτυξη σε σχετικά νέες αγορές όπως είναι η κινεζική αλλά και στην αγορά των ΗΠΑ, όπου δημιούργησε τη δική της θυγατρική ώστε στηρίξει καλύτερα την προώθηση των προϊόντων της. Η μεγαλύτερη αγορά για την TW Steel είναι η Ευρώπη, όπου πραγματοποιεί το 50% των πωλήσεών της, η Ασία με περίπου 20-25%, ενώ οι ΗΠΑ έχουν ένα μερίδιο της τάξεως του 10-15%.


Οι Έλληνες αναζητούν προϊόντα value for money
«Σε κάθε συνέντευξη που δίνω εκτός Ελλάδας, με ρωτάνε για την κρίση και σχολιάζουν ότι η Ελλάδα πρέπει να υποφέρει. Σίγουρα υποφέρουμε λίγο, αλλά η αγορά ήταν πάντα πολύ καλή για μας κάτι που δεν άλλαξε ακόμη και όταν εκδηλώθηκε η κρίση. Παρά τις δυσκολίες οι Έλληνες δεν σταματούν να ξοδεύουν χρήματα και αναζητούν προϊόντα value for money. Αυτό είναι ένα από τα θετικά της κρίσης. Πριν το 2008 όταν υπήρχε άφθονο χρήμα οι καταναλωτές ήταν πιο “συναισθηματικοί” στις αγορές. Και τώρα το συναισθηματικό στοιχείο είναι σημαντικό αλλά οι καταναλωτές ψάχνουν να πετύχουν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής. Η TW προσφέρει προϊόντα που φαίνονται πιο ακριβά από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Πιστεύω ότι κλέβουμε πωλήσεις από πιο ακριβές μάρκες, καθώς προσφέρουμε το ίδιο αίσθημα πολυτέλειας αλλά σε καλύτερη τιμή», σημειώνει ο κ.Cobelens.
Οι πρώην...
Ωστόσο, η κρίση στην αγορά είχε επιπτώσεις στη συνεργασία της TW Steel με την εταιρεία Diamonds Center SA που μέχρι τον Ιούλιο του 2014 ήταν ο αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα. «Η Diamonds είχε οικονομικές δυσκολίες εξαιτίας των άλλων brands που είχε στο χαρτοφυλάκιό της. Η TW Steel πηγαίνει καλά σε πωλήσεις αλλά δεν μπορούσε από μόνη της να στηρίξει όλη την εταιρεία. Έτσι, εξαιτίας της δομής της εταιρείας που μας αντιπροσώπευε χάναμε πωλήσεις και μερίδιο αγοράς. Είμαστε πολύ πιστοί απέναντι στους συνεργάτες μας, αλλά η δουλειά είναι δουλειά και όταν είδαμε ότι έχουμε πρόβλημα πήραμε την απόφαση για το καλό του brand να διακόψουμε τη συνεργασία μας», εξηγεί ο ίδιος.

και οι νυν
O Jordy Cobelens μιλάει με ενθουσιασμό για τη Rist Hellas, τη νέα αποκλειστική αντιπρόσωπο της TW στην Ελλάδα. «Η Rist είναι μία πολύ υγιής εταιρεία, οι άνθρωποι είναι φανταστικοί, έχουν επιχειρηματικό μυαλό και τη βούληση να επενδύσουν στην αγορά. Πιστεύω ότι η Rist Hellas θα λειτουργήσει σαν καταλύτης, θα δώσει πάλι στο όνομα της TW την ώθηση που είναι απαραίτητη. Σίγουρα το όνομα μας είναι είναι ισχυρό και η εταιρεία εδραιωμένη αλλά δεν μπορείς να επαναπαυτείς, πρέπει συνεχώς να ταράζεις την αγορά και να κάνεις θόρυβο», υπογραμμίζει ο κ.Cobelens.

Υπογραμμίζει, επιπλέον, ότι παρά το γεγονός ότι η αγορά του λιανεμπορίου βιώνει μία μεγάλη κρίση, η TW Steel με τη Rist Hellas έχει τη δυνατότητα να στηρίξει τα καταστήματα που έχουν στέρεες οικονομικές βάσεις και υποστηρίζουν το brand. «Αυτό είναι το πιο σημαντικό στοιχείο.  Γιατί είναι βέβαιο ότι όταν η αγορά θα είναι πραγματικά υγιής θα έχουμε πολύ περισσότερα καταστήματα από ό,τι σήμερα. Στην παρούσα φάση θέλεις να είσαι με τις εταιρείες που είναι υγιείς γιατί δεν είναι μόνο ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να χάσεις τα χρήματα σου ή το κατάστημα να χρεοκοπήσει. Είναι και το εξίσου σοβαρό ενδεχόμενο το κατάστημα που αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα να οδηγηθεί σε αδιέξοδο και τα 40 ρολόγια που έχει ως απόθεμα να καταλήξουν στην γκρίζα αγορά. Υπάρχουν δηλαδή δύο αρνητικές συνέπειες. Για αυτό τον λόγο προσέχουμε πάρα πολύ με ποιους συνεργαζόμαστε και προσπαθούμε να είμαστε μόνο με ισχυρούς συνεργάτες», καταλήγει ο κ.Cobelens.

της Αθανασίας Μπίδιου
   abidiou@voria.gr
          voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου