Ακόμα διορίζουν διακομματικά
Σιωπηρή τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής ανοίγει διάπλατα τις
πόρτες για εκατοντάδες κομματικές προσλήψεις - Ομερτά από την
αντιπολίτευση που βολεύεται με ψίχουλα θέσεων μετακλητών
Απ’ όλα έχει ο μπαξές των προσλήψεων που
ετοιμάζονται να κάνουν στη Βουλή: κηπουρούς, γεωπόνους, γυμναστές,
φυσικοθεραπευτές, αλλά και σκηνοθέτες και αισθητικούς για το υπερ-κανάλι
που στήνει ο πρόεδρος-καναλάρχης. Ομερτά από την αντιπολίτευση που
βολεύεται με ψίχουλα μετακλητών θέσεων που παίρνουν νυν και πρώην
αξιωματούχοι.
Μηχανή μαζικής παραγωγής προσλήψεων και κατασκευής ενός πολυπλόκαμου κομματικού συστήματος στο Κοινοβούλιο στήνεται με τις προτάσεις για την αναθεώρηση του υπηρεσιακού Κανονισμού της Βουλής των Ελλήνων, τον οποίο προετοίμασε, υπό καθεστώς μυστικότητας, το επιτελείο του προέδρου του Σώματος Νίκου Βούτση με στόχο να ανοίξει ο δρόμος για να διοριστούν εκατοντάδες νέοι υπάλληλοι σε «προνομιούχες» υπηρεσίες όπως το Κανάλι της Βουλής, το γυμναστήριο, ακόμη και το γκαράζ του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά, συνάμα, και να ελεγχθεί πλήρως από τον συνασπισμό εξουσίας των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. η υπηρεσιακή ιεραρχία των κοινοβουλευτικών υπηρεσιών.
Μηχανή μαζικής παραγωγής προσλήψεων και κατασκευής ενός πολυπλόκαμου κομματικού συστήματος στο Κοινοβούλιο στήνεται με τις προτάσεις για την αναθεώρηση του υπηρεσιακού Κανονισμού της Βουλής των Ελλήνων, τον οποίο προετοίμασε, υπό καθεστώς μυστικότητας, το επιτελείο του προέδρου του Σώματος Νίκου Βούτση με στόχο να ανοίξει ο δρόμος για να διοριστούν εκατοντάδες νέοι υπάλληλοι σε «προνομιούχες» υπηρεσίες όπως το Κανάλι της Βουλής, το γυμναστήριο, ακόμη και το γκαράζ του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά, συνάμα, και να ελεγχθεί πλήρως από τον συνασπισμό εξουσίας των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. η υπηρεσιακή ιεραρχία των κοινοβουλευτικών υπηρεσιών.
Ο υπηρεσιακός Κανονισμός της Βουλής αποτελεί το «μυστικό υπερόπλο», το
οποίο χρησιμοποιείται διαχρονικά για να ανοίξουν διάπλατα παράθυρα για
-κατά βάση- ρουσφετολογικούς διορισμούς «ημετέρων» που πλειοψηφικά
ανήκουν στους κατέχοντες την εξουσία, αλλά για να διευκολυνθούν τα
πράγματα και να μην υπάρξουν μείζονες αντιδράσεις μοιράζονται
παραδοσιακά και κάποια… πελατειακά ψίχουλα, κυρίως θέσεις μετακλητών
υπαλλήλων, προς άλλους, νυν και πρώην κυβερνητικούς, κομματικούς και
κοινοβουλευτικούς αξιωματούχους.
Σε πείσμα των προσπαθειών των προηγούμενων χρόνων για περιστολή δαπανών και μείωση του προσωπικού και σε πλήρη αντίθεση με τις υποσχέσεις για ένα πιο λιτό οργανόγραμμα, το επιτελείο Βούτση, στο οποίο ρόλο-κλειδί έχουν πρόσωπα με προϋπηρεσία στις πελατειακές διευθετήσεις του παρελθόντος, προωθεί, με διαδικασίες που κινούνται αν όχι στο απόλυτο σκοτάδι, σίγουρα στο κοινοβουλευτικό ημίφως, ρυθμίσεις με τις οποίες εκτοξεύεται ο αριθμός των υπαλλήλων που μπορεί να προσληφθούν σε κάθε είδους υπηρεσίες και οι οποίοι στις περισσότερες φορές έχουν από μικρή έως ελάχιστη σχέση με αυτό καθαυτό το κοινοβουλευτικό έργο.
Σε πείσμα των προσπαθειών των προηγούμενων χρόνων για περιστολή δαπανών και μείωση του προσωπικού και σε πλήρη αντίθεση με τις υποσχέσεις για ένα πιο λιτό οργανόγραμμα, το επιτελείο Βούτση, στο οποίο ρόλο-κλειδί έχουν πρόσωπα με προϋπηρεσία στις πελατειακές διευθετήσεις του παρελθόντος, προωθεί, με διαδικασίες που κινούνται αν όχι στο απόλυτο σκοτάδι, σίγουρα στο κοινοβουλευτικό ημίφως, ρυθμίσεις με τις οποίες εκτοξεύεται ο αριθμός των υπαλλήλων που μπορεί να προσληφθούν σε κάθε είδους υπηρεσίες και οι οποίοι στις περισσότερες φορές έχουν από μικρή έως ελάχιστη σχέση με αυτό καθαυτό το κοινοβουλευτικό έργο.
Τον τόνο, επί παραδείγματι, των προθέσεων για βόλεμα όσο περισσότερων
«δικών μας παιδιών» που κρύβουν οι προτάσεις για τις προωθούμενες
αλλαγές του Κανονισμού δίνει η επιχειρούμενη αναβάθμιση για το περίφημο
Κανάλι της Βουλής, το οποίο τόσο είχε επικριθεί στο παρελθόν για τη
γιγαντιαία διάρθρωσή του. Επειτα, όμως, από μια περίοδο συγκράτησης του
προσωπικού του, το τελευταίο διάστημα οι υπηρετούντες εκεί αυξάνονται
ραγδαία με συνεχείς προσθήκες νέων προσώπων, τα οποία αναμένεται να
πληθύνουν ακόμη περισσότερο με τον νέο Κανονισμό, ο οποίος από τη μια
τακτοποιεί όλους τους ήδη υπηρετούντες και από την άλλη διευρύνει τις
δυνατότητες να προσληφθούν και άλλοι, μέχρι διπλασιασμού των ήδη
υπηρετούντων.
Το ίδιο επιχειρείται να γίνει και με το πολυσυζητημένο γυμναστήριο της Βουλής, το οποίο όχι μόνο δεν καταργήθηκε, όπως αφηνόταν να διαφανεί όλο το προηγούμενο διάστημα, αλλά με τον αναμορφωμένο Κανονισμό προβλέπεται να απασχολεί… 26 υπαλλήλους, κατοχυρώνοντας έτσι θέσεις οι οποίες προφανώς θα καλυφθούν με νέες προσλήψεις, αφού η πλειονότητα όσων υπηρετούσαν εκεί παλαιότερα, βλέποντας το φάσμα της συρρίκνωσης και τον κίνδυνο της επικείμενης κατάργησής του, έσπευσαν να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες της Βουλής. Ακόμη και ο υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, το πενταώροφο πάρκινγκ που έχουν στη διάθεσή τους οι βουλευτές και οι εργαζόμενοι στο Κοινοβούλιο, χρησιμοποιείται από τους… πολυμήχανους του Κοινοβουλίου ως αφορμή για να βολευτεί «κόσμος και κοσμάκης». Ούτε λίγο ούτε πολύ στον Ειδικό Κανονισμό, για το πάρκινγκ προβλέπονται 60 οργανικές θέσεις προσωπικού, η πλειονότητα των οποίων δεν είναι καλυμμένη, ενώ, όπως γίνεται και σε όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες, όσοι ήδη υπηρετούν εκεί τακτοποιούνται σε προσωποπαγείς θέσεις, στις οποίες τοποθετούνται με -τι άλλο;- απόφαση του προέδρου της Βουλής.
Το ίδιο επιχειρείται να γίνει και με το πολυσυζητημένο γυμναστήριο της Βουλής, το οποίο όχι μόνο δεν καταργήθηκε, όπως αφηνόταν να διαφανεί όλο το προηγούμενο διάστημα, αλλά με τον αναμορφωμένο Κανονισμό προβλέπεται να απασχολεί… 26 υπαλλήλους, κατοχυρώνοντας έτσι θέσεις οι οποίες προφανώς θα καλυφθούν με νέες προσλήψεις, αφού η πλειονότητα όσων υπηρετούσαν εκεί παλαιότερα, βλέποντας το φάσμα της συρρίκνωσης και τον κίνδυνο της επικείμενης κατάργησής του, έσπευσαν να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες της Βουλής. Ακόμη και ο υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, το πενταώροφο πάρκινγκ που έχουν στη διάθεσή τους οι βουλευτές και οι εργαζόμενοι στο Κοινοβούλιο, χρησιμοποιείται από τους… πολυμήχανους του Κοινοβουλίου ως αφορμή για να βολευτεί «κόσμος και κοσμάκης». Ούτε λίγο ούτε πολύ στον Ειδικό Κανονισμό, για το πάρκινγκ προβλέπονται 60 οργανικές θέσεις προσωπικού, η πλειονότητα των οποίων δεν είναι καλυμμένη, ενώ, όπως γίνεται και σε όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες, όσοι ήδη υπηρετούν εκεί τακτοποιούνται σε προσωποπαγείς θέσεις, στις οποίες τοποθετούνται με -τι άλλο;- απόφαση του προέδρου της Βουλής.
Οι «τρύπες», όμως, που ανοίγονται για να βολευτούν πρόσωπα που
συνδέονται με τη νέα εξουσία δεν είναι μόνον αυτές. Σχεδόν παντού
θεσπίζονται εξαιρέσεις από το ίδιο το ευρύχωρο οργανόγραμμα, με στόχο να
τακτοποιηθούν «ημέτεροι» και να παρακαμφθεί η αόριστη διάταξη ότι το
προσωπικό της Βουλής προσλαμβάνεται με κριτήρια του Νόμου 2190/94 περί
ΑΣΕΠ. Ο κανόνας για τις περισσότερες θέσεις είναι η εξαίρεση από το ΑΣΕΠ
και τα παραδείγματα που το μαρτυρούν είναι πάμπολλα. Μια από τις πιο
κραυγαλέες περιπτώσεις που είναι ενδεικτική της νοοτροπίας που κυριαρχεί
είναι ότι, παρόλο που στη Βουλή λειτουργεί Γραφείο Τύπου, του οποίου η
στελέχωση είναι από τις πολυπληθέστερες ανά την ελληνική επικράτεια, με
τον νέο Κανονισμό προβλέπεται μία ακόμη θέση υπεύθυνου Γραφείου Τύπου
στο… Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή. Ο… τυχερός που θα
αναλάβει τη θέση δεν χρειάζεται να έχει ιδιαίτερα προσόντα (σπουδών ή
άλλα), αρκεί να είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ και να έχει 10ετή επαγγελματική
εμπειρία. Και βεβαίως δεν απαιτείται να συμμετέχει σε κανενός είδους
διαδικασία επιλογής: καλείται και υπογράφει σύμβαση εργασίας με θητεία η
οποία ορίζεται από τον συντονιστή του Γραφείου Προϋπολογισμού.
Οι ισχυρισμοί, σύμφωνα με τις οποίους οι περισσότερες από τις τροποποιούμενες διατάξεις κινούνται στο μοτίβο εκείνων που είχαν ψηφιστεί παλαιότερα ή ότι «τα ίδια έκαναν και οι προηγούμενοι», δεν ευσταθούν. Οχι μόνο διότι η τωρινή εξουσία στο παρελθόν είχε δεσμευθεί για αλλαγές προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης της διαφάνειας, που σε καμία περίπτωση δεν υπηρετείται με τον νέο Κανονισμό, αλλά επιπλέον διότι όλες οι παθογένειες του παρελθόντος διευρύνονται και το ρουσφέτι… απογειώνεται.
Οι ισχυρισμοί, σύμφωνα με τις οποίους οι περισσότερες από τις τροποποιούμενες διατάξεις κινούνται στο μοτίβο εκείνων που είχαν ψηφιστεί παλαιότερα ή ότι «τα ίδια έκαναν και οι προηγούμενοι», δεν ευσταθούν. Οχι μόνο διότι η τωρινή εξουσία στο παρελθόν είχε δεσμευθεί για αλλαγές προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης της διαφάνειας, που σε καμία περίπτωση δεν υπηρετείται με τον νέο Κανονισμό, αλλά επιπλέον διότι όλες οι παθογένειες του παρελθόντος διευρύνονται και το ρουσφέτι… απογειώνεται.
Τι κάνουν ένας γεωπόνος και δύο κηπουροί στο πάρκινγκ της Βουλής;
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο Ειδικός Κανονισμός του Τμήματος Σταθμού Οχημάτων της Βουλής των Ελλήνων, όχι τόσο επειδή ορίζει καταλεπτώς ποιοι και πώς δικαιούνται να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στο πενταώροφο υπόγειο πάρκινγκ, αλλά για το πόσο προσωπικό μπορεί να προσληφθεί για να προσέχει τα οχήματα των βουλευτών και των επισκεπτών του Κοινοβουλίου.
Με άκρα μυστικότητα συζητούνται από το επιτελείο του Νίκου Βούτση οι προτάσεις για την αναθεώρηση του υπηρεσιακού Κανονισμού της Βουλής, οι οποίες ανοίγουν τον δρόμο για βόλεμα «ημετέρων», παρακάμπτοντας τα κριτήρια ΑΣΕΠ
Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «για τη λειτουργία του Τμήματος Σταθμού Οχημάτων συνιστώνται» συνολικά (κρατηθείτε!) 60 θέσεις προσωπικού. Σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ηλεκτρολόγος ΑΕΙ, τεχνολόγοι ΤΕΙ και Τεχνικών Λυκείων, χειριστές μηχανημάτων, καθώς και 12 οδηγοί και 9 καθαρίστριες. Πέραν αυτών, όμως, και εδώ αρχίζουν τα παράδοξα, αναφέρονται επίσης ένας γεωπόνος και δύο κηπουροί, που δεν θα ξέρουν ποιος να πρωτοπεριποιηθεί τα λίγα παρτέρια με τριανταφυλλιές που υπάρχουν στο προαύλιο του κοινοβουλευτικού μεγάρου. Ενώ εντύπωση προκαλούν και οι θέσεις που προορίζονται για 10 επόπτες «με απαιτούμενο προσόν το απολυτήριο Λυκείου», καθώς και 12 γραμματειακής υποστήριξης!
Πώς θα καλύπτονται όλες αυτές οι θέσεις; Οπως θέλει ο πρόεδρος, δηλαδή με αποσπάσεις, μετατάξεις, αλλά και νέες συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου που μπορεί να υπογράψει.
Γυμναστήριο: Η αναγέννηση του Εργασιακού Αθλητισμού
Τον δικό του Ειδικό Κανονισμό, που ενσωματώνεται στον Γενικό, αποκτά και το Γυμναστήριο της Βουλής που κατά το παρελθόν είχε συγκεντρώσει πολλά βέλη, αλλά πλέον αναγεννάται και μετονομάζεται σε Τμήμα Εργασιακού Αθλητισμού.
Στις εγκαταστάσεις, όπως αναφέρεται στον Κανονισμό, «γίνονται δεκτοί για άθληση ή εκγύμναση βουλευτές, ευρωβουλευτές και εργαζόμενοι στη Βουλή, χωρίς παθολογικό παράγοντα που να αποτελεί απόλυτη αντένδειξη άσκησης». Ωστόσο, με απόφαση του προέδρου της Βουλής «μπορεί να γίνονται δεκτές και άλλες κατηγορίες προσώπων, ανάλογα με τις δυνατότητες των εγκαταστάσεων».
Με το «φορτωμένο», ωστόσο, οργανόγραμμα του εν λόγω τμήματος είναι απορίας άξιο αν μπορεί να βρεθεί χώρος για άλλα πρόσωπα όταν μόνον το προσωπικό του τμήματος αποτελείται από… 26 άτομα. Τόσες τουλάχιστον είναι οι συνιστώμενες θέσεις που αφορούν 11, εν συνόλω, γυμναστές, 1 διατροφολόγο, 1 φυσιοθεραπευτή, 4 καθαρίστριες, 3 για γραμματειακή υποστήριξη, 2 επιμελητές και 4 ως βοηθητικό προσωπικό. Και εδώ φυσικά προβλέπεται ότι εάν ο πρόεδρος κρίνει ότι δεν αρκούν οι υπηρετούντες, μπορεί, κατά τη βούλησή του, να αποφασίσει την κάλυψη των κενών με αποσπάσεις, μετατάξεις ή να υπογράψει νέες συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου, χωρίς -εννοείται- διαδικασίες ΑΣΕΠ.
Καναλάρχης και με τη βούλα ο πρόεδρος της Βουλής
Με την αναμενόμενη ψήφιση τις επόμενες ημέρες των προωθούμενων αλλαγών, ο κ. Βούτσης θα γίνει ο πρώτος εν ενεργεία πολιτικός που αποκτά και επισήμως την ιδιότητα του καναλάρχη. Το σχετικό άρθρο, άλλωστε, του νέου Κανονισμού, υπ’ αριθμόν 30 Β, που είναι ολοκαίνουριο, λέει τα εξής: «Στη Βουλή των Ελλήνων συνιστάται και λειτουργεί Ραδιοτηλεοπτικός Σταθμός με αυτοτελές ραδιοφωνικό και αυτοτελές τηλεοπτικό δίκτυο, ως ανεξάρτητο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ο Σταθμός αποτελεί οργανική μονάδα της Βουλής, υπαγόμενη απευθείας στον Πρόεδρο της Βουλής».
Οσο για την «αποστολή» του, ορίζεται σαφώς ότι δεν περιορίζεται στη μετάδοση των συνεδριάσεων ή των δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων της Βουλής, αλλά, μεταξύ άλλων, και «εκπομπών και προγραμμάτων ειδικού πολιτικού, πολιτικού ή κοινωνικού χαρακτήρα ιδιαίτερων απαιτήσεων και, ιδίως, προγραμμάτων που ανήκουν στην ελληνική και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά».
Με αυτά τα δεδομένα είναι προφανές ότι επιχειρείται να συσταθεί ένας γιγάντιος επικοινωνιακός μηχανισμός για τη λειτουργία του οποίου θα πρέπει να προσληφθεί και το απαραίτητο προσωπικό, όπως άλλωστε προβλέπεται στο οργανόγραμμα που θεσπίζεται με τον Ειδικό Κανονισμό του Τηλεοπτικού και Ραδιοφωνικού Σταθμού της Βουλής των Ελλήνων που προσαρτάται στον αναθεωρημένο Υπηρεσιακό Κανονισμό.
Στο νέο οργανόγραμμα προβλέπεται 5μελές Συμβούλιο Διοίκησης αλλά και Συντονιστής, που ορίζονται απευθείας από τον πρόεδρο της Βουλής, όπως και η 7μελής Επιτροπή Δεοντολογίας, και συνολικά άλλες 90 θέσεις προσωπικού που, μεταξύ άλλων, αφορούν διαφόρων ειδών συμβούλους, από τους οποίους 19 προορίζονται για δημοσιογράφους, αλλά και παρουσιαστές, σκηνοθέτες, εικονολήπτες, ηχολήπτες, ηλεκτρονικούς, αισθητικούς κ.ά. Το πλέον παράδοξο, όμως, είναι ότι, ενώ με τον νέο Κανονισμό τακτοποιούνται όλοι όσοι υπηρετούν ήδη στο Κανάλι -που πήραν από τον κ. Βούτση αναδρομικά τους μισθούς τους μετά τη διελκυστίνδα που είχαν με την τέως πρόεδρο της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου, η οποία δεν τους ανανέωνε τις συμβάσεις-, τα παράθυρα για νέες προσλήψεις ανοίγουν διάπλατα.
«Για την αντιμετώπιση ειδικών αναγκών ως προς την παραγωγή και μετάδοση των προγραμμάτων του Σταθμού της Βουλής των Ελλήνων, με αποφάσεις του Προέδρου της Βουλής μπορεί να προσλαμβάνεται προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου ή αορίστου (σ.σ.: !!!) χρόνου, μερικής ή πλήρους απασχόλησης ή μπορεί να συνάπτονται συμβάσεις έργου με φυσικά ή νομικά πρόσωπα», αναφέρεται σε ένα από τα άρθρα του Κανονισμού. Ενώ προβλέπεται ακόμη ότι όλα αυτά θα γίνονται «κατά παρέκκλιση από γενικές και ειδικές διατάξεις, επιτρεπόμενης της παράτασης των συμβάσεων αυτών».
Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο που εισάγεται την ερχόμενη εβδομάδα στην Ολομέλεια προς ψήφιση, το Κανάλι της Βουλής θα έχει: 5 Συμβούλους (Ενημέρωσης, Προγράμματος, Εκπομπών κ.ά.), 19 δημοσιογράφους, 3 παρουσιαστές εκπομπών, 3 σκηνοθέτες, 2 βοηθούς σκηνοθετών, 3 παραγωγούς ενημερωτικών εκπομπών, 2 παραγωγούς εκπομπών, 1 βοηθό παραγωγής εκπομπών, 7 μοντέρ, 6 εικονολήπτες, 3 ηχολήπτες, 3 σκηνοθέτες καταγραφής κοινοβουλευτικού έργου, 10 θέσεις χειριστών γεννήτριας χαρακτήρων, 2 γραφίστες τηλεόρασης, 2 ηλεκτρονικούς, 2 τεχνολόγους, 2 χειριστές πολυμέσων, 1 φωτιστή, 1 υπεύθυνο σκηνής, 2 αισθητικούς, 2 διερμηνείς στην ελληνική νοηματική γλώσσα, 2 για υποστήριξη προγράμματος, 2 για σύνθεση προγράμματος, 1 για ποιοτικό και τεχνικό έλεγχο προγράμματος, 2 σκηνοθέτες ροής, 4 τεχνικούς ροής, 2 υπαλλήλους αρχείου, 2 συνεργάτες επικοινωνίας, 3 γραμματείς, 2 υπαλλήλους γραφείου και 1 επιμελητή. Οι διορισμοί δεν θα περνούν από ΑΣΕΠ αλλά θα αποφασίζονται από τον πρόεδρο της Βουλής, τον γενικό και τον ειδικό γραμματέα.
Εάν προσθέσει κανείς και το Συμβούλιο Διοίκησης ή την Επιτροπή Δεοντολογίας, οι θέσεις φτάνουν αισίως σχεδόν τις 100 βάσει του νέου οργανογράμματος και χρειάζεται να δοθεί η δυνατότητα στον πρόεδρο-καναλάρχη να προσλαμβάνει όποιον και όποτε θέλει.
Το μαστίγιο των προαγωγών και το καρότο των υπερωριών
Την ώρα που ανοίγει ο δρόμος για μαζικές προσλήψεις, το επιτελείο του κ. Βούτση ρίχνει το βάρος στον έλεγχο της υπηρεσιακής εξέλιξης των υπηρετούντων στο Κοινοβούλιο με την καθιέρωση διαδικασιών εξέλιξης σε θέσεις ευθύνης (προϊστάμενοι, διευθυντές κ.λπ.) με κριτήρια απολύτως διαβλητά, αφού για τις προαγωγές και τις τοποθετήσεις θα μετρά σχεδόν κατά το ήμισυ η γνώμη μιας απολύτως ελεγχόμενης Επιτροπής Αξιολόγησης.
Για την επιλογή των προϊσταμένων θα υπολογίζονται σε ποσοστό 35% τα μόρια που συγκεντρώνει ένας υπάλληλος με βάση τα τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα που διαθέτει, όπως και κατά 25% η τυχόν προϋπηρεσία. Ετσι, αποφασιστικής σημασίας θα είναι η μοριοδότηση βάσει αξιολόγησης σε ποσοστό 20% και βάσει συνέντευξης που θα καλύπτει το υπόλοιπο 20% των μορίων. Η συμμετοχή δύο αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στην 7μελή Επιτροπή Αξιολόγησης περισσότερο το «αλισβερίσι» εξυπηρετεί παρά τη διαφάνεια, όπως σχολιάζουν στελέχη της υπηρεσιακής ιεραρχίας που βλέπουν τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους τους να αντιμετωπίζουν συγκαταβατικά όλα αυτά που γίνονται και δίνουν την εντύπωση ότι αποτελούν προϊόντα υπόγειων συνεννοήσεων.
Για να περάσουν, άλλωστε, αναίμακτα όλα αυτά, ο κ. Βούτσης δεν μένει μόνο στα… μαστίγια, αλλά μοιράζει και… καρότα, ένα από τα οποία είναι η κατάργηση της μνημονιακής υποχρέωσης να τηρείται το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2013-2016 στις δαπάνες που είναι εγγεγραμμένες στον Προϋπολογισμό της Βουλής. Προκειμένου να αρθούν οι περιορισμοί για το ύψος των υπερωριών των υπαλλήλων της Βουλής, στις προτάσεις για την αναθεώρηση του Κανονισμού αλλάζει η συγκεκριμένη πρόβλεψη με τροποποίηση του άρθρου 164 Δ στον ισχύοντα Κανονισμό. Και έτσι, μόλις ψηφιστούν οι προωθούμενες αλλαγές, θα μπορεί να χορηγηθούν πρόσθετες αμοιβές στους υπαλλήλους του Κοινοβουλίου που έως τώρα προσέκρουαν στα μνημόνια του παρελθόντος. Φαίνεται, όμως, ότι πλέον για τη Βουλή ισχύει το «λεφτά υπάρχουν». Και ας είναι η πλειοψηφία της που μόλις προ ολίγων εβδομάδων αποφάσισε να περικοπούν συντάξεις και ΕΚΑΣ και να εκτοξευθούν οι φόροι.
Οι υποψίες για παρασκηνιακές συνεννοήσεις δεν βαραίνουν μόνον τους συνδικαλιστές αλλά και τα κόμματα. Αλλωστε, το κείμενο με τις προωθούμενες αλλαγές που εκτείνεται σε 86 σελίδες δεν αναρτήθηκε για να τύχει διαβούλευσης, ούτε είναι γνωστό στη μεγάλη πλειονότητα των βουλευτών, παρότι εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να προωθηθεί για ψήφιση. Επιλέχθηκε μόνον η χέρι με χέρι διαβίβαση σε επιλεγμένους εκπροσώπους των κομμάτων που μετέχουν στην Επιτροπή Κανονισμού.
Η 13μελής σύνθεση της Επιτροπής απαρτίζεται από έξι βουλευτές από τον ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Βούτση και τους: κ. Γιάννη Θεωνά, κυρία Παναγιώτα Κοζομπόλη, κ. Σπύρο Λάπα, κ. Θεόδωρο Παραστατίδη και κ. Αντώνη Συρίγο, καθώς και από έναν βουλευτή από καθένα από τα υπόλοιπα κόμματα που είναι: για τους Ανεξάρτητους Ελληνες ο Βασίλης Κόκκαλης, ώστε να εκφράζεται η κυβερνητική πλειοψηφία, για τη Νέα Δημοκρατία ο τέως πρόεδρός της Βαγγέλης Μεϊμαράκης, για τη Χρυσή Αυγή ο Χρήστος Παπάς, για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη ο Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, για το ΚΚΕ ο Θανάσης Παφίλης, για το Ποτάμι ο Σπύρος Λυκούδης και για την Ενωση Κεντρώων ο Γεώργιος Καρράς.
Μετακλητοί παντού και για πάντα!
Πέντε θέσεις για τους πρώην πρωθυπουργούς και έξι για τους πρώην προέδρους της Βουλής
Απίστευτα μεγάλος είναι ο αριθμός των μετακλητών υπαλλήλων που διατίθεται σε κάθε μορφής νυν και πρώην αξιωματούχους. Ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής, καθότι έχει το «μαχαίρι και το καρπούζι», παίρνει για τον εαυτό του τη μερίδα του λέοντος, προβλέποντας 11 θέσεις μετακλητών στο γραφείο του. Αλλά δεν τελειώνουν εδώ τα προνόμια που εξασφαλίζει για τον εαυτό του. Προβλέπεται στον ίδιο Κανονισμό ότι όταν θα αποχωρήσει από τη θέση του θα μπορεί να έχει στη διάθεσή του και εφ’ όρου ζωής ούτε έναν, ούτε δύο, αλλά έξι μετακλητούς. Τόσους, δηλαδή, μπορούν να έχουν μόλις περάσει ο Κανονισμός οι προκάτοχοι του κ. Βούτση και για την ακρίβεια η κυρία Κωνσταντοπούλου, ο κ. Μεϊμαράκης, ο κ. Βύρων Πολύδωρας, ο κ. Δημήτρης Σιούφας, η κυρία Αννα Ψαρούδα-Μπενάκη και ο κ. Απόστολος Κακλαμάνης. Υπό αυτές τις συνθήκες, μάλλον… ριγμένοι πρέπει να θεωρηθούν οι επτά εν ενεργεία αντιπρόεδροι της Βουλής, για τους οποίους προβλέπονται από 4 θέσεις μετακλητών στο γραφείο ενός εκάστου εξ αυτών. Δεν είναι μόνον ότι θα τους χάσουν όλους όταν θα εγκαταλείψουν το αξίωμα, είναι και που τους εξομοιώνουν με τους γραμματείς της Βουλής που επίσης δικαιούνται -γιατί άραγε;- από τέσσερις μετακλητούς ο καθένας.
Σε πλεονεκτική θέση βρίσκονται ακόμη οι πρόεδροι των δύο μεγαλύτερων κοινοβουλευτικών ομάδων, δηλαδή ο κ. Αλέξης Τσίπρας και ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, οι οποίοι δικαιούνται από οκτώ μετακλητούς ο καθένας τους, ενώ πέντε δικαιούται ο αρχηγός τους τρίτου κόμματος, ο κ. Νίκος Μιχαλολιάκος της Χρυσής Αυγής, και από τέσσερις οι υπόλοιποι αρχηγοί των κομμάτων. Για να μη μένουν παραπονεμένοι, όμως, και οι άλλοι αξιωματούχοι, παραχωρούνται θέσεις και στις κοινοβουλευτικές ομάδες ανάλογα με τη δύναμη της καθεμιάς, αλλά και στους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους που κι εκείνοι μπορούν να έχουν από έναν μετακλητό.
Αλλά επειδή πρέπει να τιμάται και το παρελθόν, προνόμια προβλέπονται και για τους πρώην.
Οι διατελέσαντες πρωθυπουργοί, με την προϋπόθεση να ήταν βουλευτές και να πήραν ψήφο εμπιστοσύνης, όπως ήταν οι κύριοι Αντώνης Σαμαράς, Γιώργος Παπανδρέου, Κώστας Καραμανλής, Κώστας Σημίτης και Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους μέχρι πέντε μετακλητούς. Ενώ από έναν μετακλητό δικαιούνται οι πρώην αντιπρόεδροι κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων, όπως ο κ. Θεόδωρος Πάγκαλος, καθώς και όσοι διετέλεσαν πρόεδροι κοινοβουλευτικών ομάδων: από την κυρία Μαρία Δαμανάκη και τον κ. Νίκο Κωνσταντόπουλο, έως τον κ. Δημήτρη Τσοβόλα, τον κ. Φώτη Κουβέλη, την κυρία Αλέκα Παπαρήγα, τον κ. Αλέκο Αλαβάνο και τον κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αλλά ακόμη και τον νυν δήμαρχο Λαμίας Νίκο Σταυρογιάννη, ο οποίος, επειδή για… ένα φεγγάρι ήταν τύποις επικεφαλής της ομάδας των ανεξάρτητων βουλευτών, διεκδίκησε και πήρε μετακλητό υπάλληλο με απόφαση του κ. Βούτση.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου