Κατασκευαστικές εταιρείες που βγαίνουν μπροστά αποκλειστικά και μόνο για να κερδίζουν τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς και στη συνέχεια αποσύρονται για να χαρίσουν την επένδυση στους «κολοσσούς» του κλάδου, αποκαλύπτει η μεγάλη εισαγγελική έρευνα, η οποία κατέληξε ήδη στις πρώτες διώξεις σε βαθμό κακουργήματος.
Οι διώξεις στρέφονται κατά παντός υπευθύνου των κατασκευαστικών εταιρειών «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», συμφερόντων Γ. Μπόμπολα και «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε» ενώ θα προσωποποιηθούν στο στάδιο της κύριας ανάκρισης. Η κατηγορία αφορά στο κακούργημα της απάτης σε βάρος του Δημοσίου, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, συνίσταται σε προσυνεννοημένες προσφορές των συγκεκριμένων εταιρειών σε δύο διαγωνισμούς του Δημοσίου προκειμένου η μία εξ’ αυτών να μειοδοτήσει αλλά η δεύτερη να υπογράψει τη σύμβαση!
Οι διώξεις συνδέονται με τη δημοπράτηση των έργων για την επέκταση κρηπιδόματος σταθμού εμπορευματοκιβωτίων προβλήτα του ΟΛΘ και την ανακαίνιση υποδομής γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας «Ομόνοια-Μοναστηράκι».
Η αναφορά της Εισαγγελίας Διαφθοράς για «καρτέλ» που λυμαίνεται τα
δημόσια έργα, τα τελευταία χρόνια, με βάση τα στοιχεία της Επιτροπής
Ανταγωνισμού έβγαλε ήδη... λαβράκια.
Η εισαγγελέας Πρωτοδικών, Βαρβάρα Γνεσούλη, η οποία ανέλαβε να χειριστεί τον ογκώδη φάκελο με τα δημόσια έργα που «απολαμβάνουν» συγκεκριμένοι μεγαλοεργολάβοι, βρέθηκε αντιμέτωπη με πληθώρα στοιχείων για κρυφές συνεννοήσεις για τον έλεγχο των επενδύσεων αλλά και του τιμήματος του δημόσιων διαγωνισμών.
Σε μία χρονική συγκυρία μάλιστα που η χώρα αναμένει πολλά από τις επενδύσεις, τα στοιχεία που συγκέντρωσε η εισαγγελέας αποτυπώνουν τη χειραγώγηση που επιχειρείται στα δημόσια έργα μέσα από τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς. Αποκαλυπτική για τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο περιθώριο των... μεγάλων επενδύσεων, ήταν η αλληλογραφία μεταξύ των εταιρειών «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» και «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε»*, από το 2008 έως το 2012.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την ανταλλαγή των επιστολών φέρεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ τους προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία «ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ», η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα δύο έργα, μετά την υποβολή της πιο συμφέρουσας προσφοράς, για να τα αναλάβει τελικά η «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.
O μειοδοτικός διαγωνισμός του ΟΛΘ είχε προκηρυχτεί τον Φεβρουάριο του 2011 με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκατ. ευρώ. Ο «ΑΚΤΩΡ» είχε υποβάλλει στον διαγωνισμό αυτόν τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.
Η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής «Ομόνοια-Μοναστηράκι» υπεγράφη το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ»* αν και ήταν τρίτη στον σχετικό πίνακα μειοδοσίας.
Η εισαγγελέας Πρωτοδικών, Βαρβάρα Γνεσούλη, η οποία ανέλαβε να χειριστεί τον ογκώδη φάκελο με τα δημόσια έργα που «απολαμβάνουν» συγκεκριμένοι μεγαλοεργολάβοι, βρέθηκε αντιμέτωπη με πληθώρα στοιχείων για κρυφές συνεννοήσεις για τον έλεγχο των επενδύσεων αλλά και του τιμήματος του δημόσιων διαγωνισμών.
Σε μία χρονική συγκυρία μάλιστα που η χώρα αναμένει πολλά από τις επενδύσεις, τα στοιχεία που συγκέντρωσε η εισαγγελέας αποτυπώνουν τη χειραγώγηση που επιχειρείται στα δημόσια έργα μέσα από τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς. Αποκαλυπτική για τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο περιθώριο των... μεγάλων επενδύσεων, ήταν η αλληλογραφία μεταξύ των εταιρειών «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» και «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε»*, από το 2008 έως το 2012.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την ανταλλαγή των επιστολών φέρεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ τους προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία «ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ», η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα δύο έργα, μετά την υποβολή της πιο συμφέρουσας προσφοράς, για να τα αναλάβει τελικά η «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.
O μειοδοτικός διαγωνισμός του ΟΛΘ είχε προκηρυχτεί τον Φεβρουάριο του 2011 με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκατ. ευρώ. Ο «ΑΚΤΩΡ» είχε υποβάλλει στον διαγωνισμό αυτόν τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.
Η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής «Ομόνοια-Μοναστηράκι» υπεγράφη το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ»* αν και ήταν τρίτη στον σχετικό πίνακα μειοδοσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, από την έρευνα δεν φαίνεται να
προκύπτουν στοιχεία πως είχαν γνώση για την εν λόγω προσυνεννόηση όλα
τα μέλη των ΔΣ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών.
*Η Ελλάκτωρ Α.Ε. είναι ελληνική πολυεθνική εταιρεία που
δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο των κατασκευών και της ενέργειας.
Προέκυψε το 1999 από τη συγχώνευση της «Άκτωρ ΑΤΕ» και της «Ελληνικής
Τεχνοδομικής ΑΕ». Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών με κωδικό
ΕΛΛAK.
Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Λεωνίδας Μπόμπολας.
Η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.» (στη μετοχική σύνθεση υπάρχει το όνομα του Κων. Στέγγου) είναι μία από τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες στην Ελλάδα και είναι κάτοχος πτυχίου κατασκευαστή της υψηλότερης τάξης (7ης τάξεως) του Ελληνικού Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΕΕΠ). Η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.» έχει δικαίωμα ανάληψης μεγάλων κατασκευαστικών έργων, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού.
Σήμερα, ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα είναι κάτοχοι πτυχίου κατασκευαστή ΜΕΕΠ 7ης τάξης στην πραγματικότητα, όμως, από τον Σεπτέμβριο του 2010, μόνο οι έξι από αυτές -ανάμεσά τους και η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.»- συμμετέχουν ενεργά στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
Από την ίδρυσή της, η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.» έχει επιδείξει σχεδόν 40 χρόνια σταθερής απόδοσης, αναλαμβάνοντας γενικές εργολαβίες και κατασκευαστικές δραστηριότητες που καλύπτουν όλα τα είδη και τα πεδία έργων. Με την πάροδο των χρόνων, ένας μεγάλος αριθμός ποιοτικών έργων έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί εγκαίρως.
Η εταιρία απασχολεί μόνιμο προσωπικό άρτια καταρτισμένων επαγγελματιών, με μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό και στην εκτέλεση έργων. Επιπλέον, επενδύει σημαντικά στη συντήρηση και ανανέωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού κάθε χρόνο.
Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Λεωνίδας Μπόμπολας.
Η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.» (στη μετοχική σύνθεση υπάρχει το όνομα του Κων. Στέγγου) είναι μία από τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες στην Ελλάδα και είναι κάτοχος πτυχίου κατασκευαστή της υψηλότερης τάξης (7ης τάξεως) του Ελληνικού Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΕΕΠ). Η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.» έχει δικαίωμα ανάληψης μεγάλων κατασκευαστικών έργων, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού.
Σήμερα, ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα είναι κάτοχοι πτυχίου κατασκευαστή ΜΕΕΠ 7ης τάξης στην πραγματικότητα, όμως, από τον Σεπτέμβριο του 2010, μόνο οι έξι από αυτές -ανάμεσά τους και η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.»- συμμετέχουν ενεργά στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
Από την ίδρυσή της, η «ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.» έχει επιδείξει σχεδόν 40 χρόνια σταθερής απόδοσης, αναλαμβάνοντας γενικές εργολαβίες και κατασκευαστικές δραστηριότητες που καλύπτουν όλα τα είδη και τα πεδία έργων. Με την πάροδο των χρόνων, ένας μεγάλος αριθμός ποιοτικών έργων έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί εγκαίρως.
Η εταιρία απασχολεί μόνιμο προσωπικό άρτια καταρτισμένων επαγγελματιών, με μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό και στην εκτέλεση έργων. Επιπλέον, επενδύει σημαντικά στη συντήρηση και ανανέωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού κάθε χρόνο.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου