Πάμε για μεγάλο τελικό στο Άμπου Ντάμπι
Η δυνατή βροχή που έπληξε την περιοχή του Ιντερλάγος επηρέασε την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.
Ο Ρόσμπεργκ τερμάτισε 2ος και συνεχίζει να προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 12 βαθμών. Του αρκεί η 3η θέση στο Άμπου Ντάμπι για να πάρει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.
Καταρχάς καθυστέρησε να ξεκινήσει ο αγώνας και δεν δόθηκε κανονική εκκίνηση. Ο Γκροζάν έχασε τη Haas πηγαίνοντας προς το grid. Έτσι ο αγώνας του τελείωσε πριν αρχίσει. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και συμπλήρωσαν αρκετούς γύρους προτού φύγει από εμπρός η Mercedes AMG GTS και αποκτήσει ένα ρυθμό ο αγώνας. Όλα τα μονοθέσια στο ξεκίνημα φορούσαν υποχρεωτικά ελαστικά για βαριά βροχή.Οι Mercedes των Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ διατηρούσαν μια απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους ενώ ο Φερστάπεν πέρασε γρήγορα το Ράικονεν και προσπάθησε να πλησιάσει το Ρόσμπεργκ χωρίς επιτυχία. Η πίστα άρχισε να στεγνώνει αν και σε κάποια σημεία με κλίση υπήρχαν ρυάκια που δημιουργούσαν κίνδυνο υδρολίσθησης. Παραταύτα κάποιοι οδηγοί με πρώτο το Μπάτον αποφάσισαν να ρισκάρουν με ενδιάμεσα ελαστικά. Ήταν περίεργο ότι ο Φέτελ έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά αμέσως μετά την υδρολίσθηση στην ανηφόρα πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Υδρολίσθηση λόγω του ότι εκεί σχημάτιζαν ρυάκι τα νερά προς την κατηφόρα.
Προτού συμπληρωθεί ο 21ο γύρος ο αγώνας διεκόπη καθώς η βροχή δυνάμωσε
και η κατάσταση είχε γίνει επικίνδυνη. Ο Έρικσον έχασε το μονοθέσιο,
και ευτυχώς απεφεύχθησαν τα χειρότερα ενώ ο Ράικονεν ήταν τυχερός. Έχασε
τον έλεγχο από υδρολίσθηση και ενώ η Ferrari περιστρέφονταν ανεξέλεγκτα
δεν τον χτύπησε σοβαρά ο Χούλκενμπεργκ (αεροτομή) και ο Οκόν. Ειδικά με
τον Οκόν θα μπορούσε να είχε γίνει μεγάλο κακό αν δεν είχε αλλάξει
λωρίδα τελευταία στιγμή. Η Ferrari ήταν με ανάποδη κατεύθυνση στην
πίστα.
Ο αγώνας σταμάτησε και άρχισε μετά από μισή περίπου ώρα. Δε συνέχιζαν οι Ράικονεν, Έρικσον, Γκροζάν και Πάλμερ. Ο Πάλμερ έπεσε πάνω στον Κβίατ. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσε και πάλι την κούρσα στο ξεκίνημα και η πιο άμεση παρατήρηση ήταν πως ο Χάμιλτον είχε αλλάξει κράνος προφανώς για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ορατότητας με το άλλο που θόλωνε. Ο Φέτελ διαμαρτύρονταν στη Ferrari πως η κατάσταση ήταν επικίνδυνη. Ο αλυτάρχης είχε επιβάλλει σε όλους τα ελαστικά για βαριά βροχή. Οι γύροι συνεχίζονταν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και οι οδηγοί διαμαρτύρονταν γιατί δεν είχαν κανονικό αγώνα.
Η βροχή όμως δυνάμωσε και ο αγώνας διεκόπη ξανά. Κάποιοι οδηγοί όπως ο Χάμιλτον, ο Φερστάπεν και ο Μπότας εξέφρασαν την αντίθεσή τους με την απόφαση αυτή.
Ο αγώνας σταμάτησε και άρχισε μετά από μισή περίπου ώρα. Δε συνέχιζαν οι Ράικονεν, Έρικσον, Γκροζάν και Πάλμερ. Ο Πάλμερ έπεσε πάνω στον Κβίατ. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσε και πάλι την κούρσα στο ξεκίνημα και η πιο άμεση παρατήρηση ήταν πως ο Χάμιλτον είχε αλλάξει κράνος προφανώς για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ορατότητας με το άλλο που θόλωνε. Ο Φέτελ διαμαρτύρονταν στη Ferrari πως η κατάσταση ήταν επικίνδυνη. Ο αλυτάρχης είχε επιβάλλει σε όλους τα ελαστικά για βαριά βροχή. Οι γύροι συνεχίζονταν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και οι οδηγοί διαμαρτύρονταν γιατί δεν είχαν κανονικό αγώνα.
Η βροχή όμως δυνάμωσε και ο αγώνας διεκόπη ξανά. Κάποιοι οδηγοί όπως ο Χάμιλτον, ο Φερστάπεν και ο Μπότας εξέφρασαν την αντίθεσή τους με την απόφαση αυτή.
Στον 35ο γύρο ο Μπάτον ρίσκαρε με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Οι
Χούλκενμπεργκ, Μπότας και Φέτελ που βρίσκονταν εκτός δεκάδος άρχισαν τα
προσπεράσματα για ν’ ανέβουν στην κατάταξη χαρίζοντας θέαμα στους
Βραζιλιάνους. Μετά από 3 γύρους ο Μπάτον ακούστηκε να διαμαρτύρεται ότι
τα ενδιάμεσα ελαστικά δεν έρχονταν σε θερμοκρασία λειτουργίας καθώς ο
ρυθμός ήταν αργός. Τόσο αυτός όσο και ο Μάσα με τα ενδιάμεσα ήταν οι πιο
αργοί. Ο Φερστάπεν έχασε από υδρολίσθηση τη Red Bull στην ανηφόρα πριν
τα πιτ αλλά κατάφερε να την κρατήσει στην πίστα όντας ικανός αλλά και
τυχερός. Διπλά τυχερός καθώς στο όριο μπόρεσε να μείνει μπροστά από τον
επερχόμενο Ρόσμπεργκ στην πρώτη αριστερή κατηφορική στροφή.
Ο Ρικιάρντο έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά και πέτυχε ταχύτερο γύρο δείχνοντας πως η πίστα στεγνώνει. Ο Φερστάπεν έσπευσε αμέσως να βάλει και αυτός τα ενδιάμεσα. Έτσι έχασε τη 2η θέση προσωρινά και βρέθηκε 5ος. Πίσω του ήταν ο Φέτελ που προσπερνούσε το ένα μετά το άλλο τα μονοθέσια. Εκείνη τη στιγμή ο Μπάτον ακούστηκε να φωνάζει πως χρειάζονταν ελαστικά για βαριά βροχή. Ο Ρόσμπεργκ έχασε έδαφος από το Χάμιλτον και βρέθηκε μέσα σε ένα γύρο 6 sec πίσω καθώς γλίστρησε στην ανηφόρα πριν τα πιτ. Στο ίδιο σημείο γλίστρησε μετά από 5 γύρους ο Μάσα πάντα λόγω υδρολίσθησης από το ρυάκι που σχημάτιζαν τα νερά στην κατηφόρα η Williams χτύπησε στα προστατευτικά και ο αλυτάρχης ενέπλεξε για μια ακόμη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το pit lane έκλεισε λόγω του σημείου που βρέθηκε η Williams σταματημένη με θραύσματα παντού γύρω της.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσε την κούρσα όταν άνοιξε το pit lane και κάποια μονοθέσια όπως ο Ρικιάρντο έτρεξαν να μπουν στα πιτ για να βάλουν ξανά τα βρόχινα ελαστικά. Το παράδειγμα του ακολούθησε μετά από λίγο και ο Φερστάπεν χάνοντας κάθε ελπίδα να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Ο αγώνας άρχισε ξανά στον 56ο γύρο. Απέμεναν 15 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας αλλά και 22 λεπτά για τη λήξη ενός δίωρου δράσης χωρίς να προσμετρούν οι διακοπές του αγώνα.
Ο Φερστάπεν από την 12η θέση ξεκίνησε ένα σερί προσπερασμάτων που τον έφερε στην 3η θέση εκμεταλλευόμενος το φρέσκο σετ βρόχινων ελαστικών. Πέρα τούτου όμως ο Ολλανδός οδήγησε καταπληκτικά, δείχνοντας στόφα μεγάλο οδηγού.
Ο Ρικιάρντο έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά και πέτυχε ταχύτερο γύρο δείχνοντας πως η πίστα στεγνώνει. Ο Φερστάπεν έσπευσε αμέσως να βάλει και αυτός τα ενδιάμεσα. Έτσι έχασε τη 2η θέση προσωρινά και βρέθηκε 5ος. Πίσω του ήταν ο Φέτελ που προσπερνούσε το ένα μετά το άλλο τα μονοθέσια. Εκείνη τη στιγμή ο Μπάτον ακούστηκε να φωνάζει πως χρειάζονταν ελαστικά για βαριά βροχή. Ο Ρόσμπεργκ έχασε έδαφος από το Χάμιλτον και βρέθηκε μέσα σε ένα γύρο 6 sec πίσω καθώς γλίστρησε στην ανηφόρα πριν τα πιτ. Στο ίδιο σημείο γλίστρησε μετά από 5 γύρους ο Μάσα πάντα λόγω υδρολίσθησης από το ρυάκι που σχημάτιζαν τα νερά στην κατηφόρα η Williams χτύπησε στα προστατευτικά και ο αλυτάρχης ενέπλεξε για μια ακόμη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το pit lane έκλεισε λόγω του σημείου που βρέθηκε η Williams σταματημένη με θραύσματα παντού γύρω της.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσε την κούρσα όταν άνοιξε το pit lane και κάποια μονοθέσια όπως ο Ρικιάρντο έτρεξαν να μπουν στα πιτ για να βάλουν ξανά τα βρόχινα ελαστικά. Το παράδειγμα του ακολούθησε μετά από λίγο και ο Φερστάπεν χάνοντας κάθε ελπίδα να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Ο αγώνας άρχισε ξανά στον 56ο γύρο. Απέμεναν 15 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας αλλά και 22 λεπτά για τη λήξη ενός δίωρου δράσης χωρίς να προσμετρούν οι διακοπές του αγώνα.
Ο Φερστάπεν από την 12η θέση ξεκίνησε ένα σερί προσπερασμάτων που τον έφερε στην 3η θέση εκμεταλλευόμενος το φρέσκο σετ βρόχινων ελαστικών. Πέρα τούτου όμως ο Ολλανδός οδήγησε καταπληκτικά, δείχνοντας στόφα μεγάλο οδηγού.
Ο Φερστάπεν πανηγυρίζει την 3η θέση.
To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Χάμιλτον να πανηγυρίζει την 1η του νίκη επί Βραζιλιάνικου εδάφους σε δύσκολες συνθήκες. Ο Βρετανός δεν έχασε σε κανένα σημείο το προβάδισμα στον αγώνα. Πολύ σημαντική για τη Sauber η 9η θέση του Φελίπε Νασρ. Η Ελβετική ομάδα πήρε τους 2 πρώτους της βαθμούς στο φετινό πρωτάθλημα.
Η τελική κατάταξη ήταν:
To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Χάμιλτον να πανηγυρίζει την 1η του νίκη επί Βραζιλιάνικου εδάφους σε δύσκολες συνθήκες. Ο Βρετανός δεν έχασε σε κανένα σημείο το προβάδισμα στον αγώνα. Πολύ σημαντική για τη Sauber η 9η θέση του Φελίπε Νασρ. Η Ελβετική ομάδα πήρε τους 2 πρώτους της βαθμούς στο φετινό πρωτάθλημα.
Η τελική κατάταξη ήταν:
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου