Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, το τηλεφωνικό κέντρο διαχείρισης κρίσεων θα διαθέτει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους),
το οποίο θα έχει άμεση πρόσβαση στο αρχείο
κάθε ηλικιωμένου και θα ανταποκρίνεται άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη του.
Ακόμα και αν ο ηλικιωμένος δεν είναι σε θέση να απαντήσει, η 24ωρη υπηρεσία θα στέλνει αμέσως βοήθεια, κάποιον γείτονα, μέλος της οικογένειάς του, ασθενοφόρο, την Άμεση Δράση, την Πυροσβεστική.
Η λειτουργία του κέντρου περιλαμβάνει, επίσης, τις διαδικασίες επιλογής ωφελούμενων, την εφαρμογή πρωτόκολλων αντιμετώπισης περιστατικών, την εξασφάλιση αδειοδότησης τήρησης προσωπικών δεδομένων, την ενημέρωση οικείων προσώπων για τη κατάσταση των ατόμων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και τη διαμόρφωση όλων των απαιτούμενων νομικών κειμένων λειτουργίας.
Παράλληλα, προβλέπεται υπηρεσία «τηλεειδοποίησης», που δίνει τη δυνατότητα στους ηλικιωμένους αφενός να επικοινωνούν άμεσα με το κέντρο διαχείρισης κλήσεων, πατώντας το κουμπί πανικού, αφετέρου να επιλέξουν οποιοδήποτε αριθμό, στην περίπτωση έκτακτου συμβάντος, με παράλληλη αυτόματη ενημέρωση του προσωπικού τού κέντρου.
Για την παρακολούθηση των ηλικιωμένων σχετικά με συμβάντα πτώσης, αδιαθεσίας, πανικού ή απομάκρυνσης από το σπίτι τους, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προβλέπεται να κάνει χρήση, για τρία χρόνια, εξειδικευμένης συνδρομητικής υπηρεσίας παρακολούθησης και τηλεειδοποίησης του κέντρου διαχείρισης κλήσεων, μέσω συμβατών συσκευών κοινωνικής φροντίδας. Βασικός στόχος είναι οι συσκευές να χορηγούνται στους δικαιούχους ηλικιωμένους από την Περιφέρεια, με βάση κοινωνικά, ιατρικά και οικονομικά κριτήρια.
Τη σχετική πρόταση προς το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020 για τη δημιουργία του κέντρου 24ωρης τηλεφωνικής υποστήριξης ηλικιωμένων αναμένεται να εγκρίνει αύριο, Τρίτη 3 Οκτωβρίου, το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας. Εν τω μεταξύ, ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε δήλωσή του, επισημαίνει τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και έχουν επηρεάσει ιδιαίτερα την ευπαθή ομάδα της τρίτης ηλικίας. Σε αυτό το πλαίσιο, τονίζει ότι η υπηρεσία υποβοήθησης διαβίωσης ηλικιωμένων και συνολικά το πλέγμα των δράσεων που αναλαμβάνει να υλοποιήσει η Περιφέρεια μέσω του ΕΣΠΑ, έχει σκοπό να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των ηλικιωμένων.
Από την πλευρά της, η αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας και Αλληλεγγύης, Γερακίνα Μπισμπινά, αναφέρεται στη δημογραφική γήρανση του πληθυσμού στην Ελλάδα και επικαλούμενη στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) υπογραμμίζει ότι «στην Ελλάδα ο αριθμός των ατόμων άνω των 60 ετών θα φθάσει το 2030 το 1/3 του συνόλου του πληθυσμού».
«Η δράση που αναλαμβάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ως στόχο τη δημιουργία μίας κεντρικής υπηρεσίας υποστήριξης ηλικιωμένων ή και μοναχικών ατόμων που χρήζουν κοινωνικής πρόνοιας και υποστήριξης και έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, την υποβοήθηση της μοναχικής διαβίωσής τους και την ασφαλή τους γήρανση» προσθέτει.
seleo.gr
Ακόμα και αν ο ηλικιωμένος δεν είναι σε θέση να απαντήσει, η 24ωρη υπηρεσία θα στέλνει αμέσως βοήθεια, κάποιον γείτονα, μέλος της οικογένειάς του, ασθενοφόρο, την Άμεση Δράση, την Πυροσβεστική.
Η λειτουργία του κέντρου περιλαμβάνει, επίσης, τις διαδικασίες επιλογής ωφελούμενων, την εφαρμογή πρωτόκολλων αντιμετώπισης περιστατικών, την εξασφάλιση αδειοδότησης τήρησης προσωπικών δεδομένων, την ενημέρωση οικείων προσώπων για τη κατάσταση των ατόμων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και τη διαμόρφωση όλων των απαιτούμενων νομικών κειμένων λειτουργίας.
Παράλληλα, προβλέπεται υπηρεσία «τηλεειδοποίησης», που δίνει τη δυνατότητα στους ηλικιωμένους αφενός να επικοινωνούν άμεσα με το κέντρο διαχείρισης κλήσεων, πατώντας το κουμπί πανικού, αφετέρου να επιλέξουν οποιοδήποτε αριθμό, στην περίπτωση έκτακτου συμβάντος, με παράλληλη αυτόματη ενημέρωση του προσωπικού τού κέντρου.
Για την παρακολούθηση των ηλικιωμένων σχετικά με συμβάντα πτώσης, αδιαθεσίας, πανικού ή απομάκρυνσης από το σπίτι τους, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προβλέπεται να κάνει χρήση, για τρία χρόνια, εξειδικευμένης συνδρομητικής υπηρεσίας παρακολούθησης και τηλεειδοποίησης του κέντρου διαχείρισης κλήσεων, μέσω συμβατών συσκευών κοινωνικής φροντίδας. Βασικός στόχος είναι οι συσκευές να χορηγούνται στους δικαιούχους ηλικιωμένους από την Περιφέρεια, με βάση κοινωνικά, ιατρικά και οικονομικά κριτήρια.
Τη σχετική πρόταση προς το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020 για τη δημιουργία του κέντρου 24ωρης τηλεφωνικής υποστήριξης ηλικιωμένων αναμένεται να εγκρίνει αύριο, Τρίτη 3 Οκτωβρίου, το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας. Εν τω μεταξύ, ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε δήλωσή του, επισημαίνει τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και έχουν επηρεάσει ιδιαίτερα την ευπαθή ομάδα της τρίτης ηλικίας. Σε αυτό το πλαίσιο, τονίζει ότι η υπηρεσία υποβοήθησης διαβίωσης ηλικιωμένων και συνολικά το πλέγμα των δράσεων που αναλαμβάνει να υλοποιήσει η Περιφέρεια μέσω του ΕΣΠΑ, έχει σκοπό να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των ηλικιωμένων.
Από την πλευρά της, η αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας και Αλληλεγγύης, Γερακίνα Μπισμπινά, αναφέρεται στη δημογραφική γήρανση του πληθυσμού στην Ελλάδα και επικαλούμενη στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) υπογραμμίζει ότι «στην Ελλάδα ο αριθμός των ατόμων άνω των 60 ετών θα φθάσει το 2030 το 1/3 του συνόλου του πληθυσμού».
«Η δράση που αναλαμβάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ως στόχο τη δημιουργία μίας κεντρικής υπηρεσίας υποστήριξης ηλικιωμένων ή και μοναχικών ατόμων που χρήζουν κοινωνικής πρόνοιας και υποστήριξης και έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, την υποβοήθηση της μοναχικής διαβίωσής τους και την ασφαλή τους γήρανση» προσθέτει.
seleo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου