Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ντόναλντ Ρεντελμέγιερ του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ανέλυσαν χιλιάδες περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων σε διάφορες χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Καναδά, Αυστραλία).
Η μελέτη συνέκρινε τον αριθμό των δυστυχημάτων τα βράδια με πανσέληνο, με τον αντίστοιχο αριθμό μια εβδομάδα πριν και μία μετά την πανσέληνο για μία περίοδο 50 ετών.
Συνολικά μελετήθηκαν σχεδόν 500 πανσέληνοι, στη διάρκεια των οποίων υπήρξαν περίπου 4.500 θάνατοι οδηγών μηχανών.
Διαπιστώθηκε ότι κατά μέσο όρο τις νύχτες με πανσέληνο συνέβησαν 9,1 θανατηφόρα δυστυχήματα σε μοτοσικλετιστές (οι περισσότεροι δεν φορούσαν κράνος και πέθαναν από χτύπημα στο κεφάλι), έναντι 8,6 τις άλλες νύχτες.
Δηλαδή, ο κίνδυνος θανάτου ήταν αυξημένος κατά περίπου 5%, άσχετα από την ηλικία του οδηγού, τον κυβισμό της μοτοσικλέτας ή το αν φορούσε κράνος.
Ο κίνδυνος θανάτου είναι ακόμη πιο αυξημένος όταν υπάρχει σούπερ-Σελήνη, δηλαδή το φεγγάρι είναι πιο κοντά στη Γη και φαίνεται μεγαλύτερο και φωτεινότερο από ό,τι μια τυπική πανσέληνος.
Τις νύχτες αυτές συνέβησαν 10,8 θανατηφόρα τροχαία. Δηλαδή, όταν υπάρχει πολύ έντονη πανσέληνος, κατά μέσο όρο συμβαίνουν δύο περισσότεροι θάνατοι από ό,τι τις άλλες νύχτες χωρίς πανσέληνο.
Ο κίνδυνος θανάτου οδηγού στη διάρκεια υπερπανσελήνου είναι κατά 22% μεγαλύτερος σε σχέση με μια κανονική πανσέληνο και κατά 32% σε σχέση με μια νύχτα με μισογεμάτο φεγγάρι.
Η επιστημονική εξήγηση γι' αυτό, τη σχέση πανσελήνου-αυξημένου κινδύνου, παραμένει ασαφής, αν και η πιθανότερη αιτία είναι ότι το γεμάτο φεγγάρι αποσπά την προσοχή των οδηγών από το δρόμο. Εναλλακτικά, μπορεί το αυξημένο φως λόγω του φεγγαριού να δυσκολεύει τον οδηγό να συνειδητοποιήσει πόση ταχύτητα έχει αναπτύξει.
Υπάρχει ακόμη η πιθανότητα ότι, λόγω της ρομαντικής πανσελήνου, υπάρχει περισσότερη κίνηση στους δρόμους.
Σε κάθε περίπτωση, οι ερευνητές συμβουλεύουν τους μοτοσικλετιστές να οδηγούν με πρόσθετη σύνεση, όταν έχει πανσέληνο.
thessnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου