Αντικατάσταση του κυβερνήτη της κανονιοφόρου "Αρματωλός", και ΕΔΕ
αποφάσισε η ηγεσία του Πενταγώνου, μετά το επεισόδιο με το τουρκικό
εμπορικό πλοίο, κοντά στη Λέσβο.
Η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, που χαρακτηρίζει το επεισόδιο μάλλον ως ναυτικό ατύχημα, παρά ως εσκεμμένη ενέργεια του τουρκικού σκάφους, εκτιμά ότι ο Έλληνας Κυβερνήτης φέρει και αυτός τις ευθύνες του για το συμβάν.
Δεν έκαναν αυτό που έπρεπε για να αποφευχθεί η μικρή σύγκρουση με το Τουρκικό πλοίο
Ο ι άνθρωποι που βρίσκονταν στην Γέφυρα της Ελληνικής κανονιοφόρου «Αρματωλός» δεν έπραξαν όσα προβλέπονται και πως πέρα από την ΕΔΕ που έχει διαταχθεί τελικώς απομακρύνεται ο κυβερνήτης του πλοίου.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς διευκρίνισε πως δεν είναι σε θέση να γνωρίζει εάν η επαφή του τουρκικού φορτηγού πλοίου με την ελληνική κανονιοφόρο ήταν ατύχημα ή εσκεμμένη ενέργεια, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
Υπογραμμίζεται πως και η τουρκική πλευρά κάνει λόγο για ατύχημα και εκπρόσωπος της εταιρείας στην οποία ανήκει το πλοίο KARMATE τόνισε στην τουρκική έκδοση του Euronews πως «η εταιρεία ασχολείται αποκλειστικά με το εμπόριο και καλό θα ήταν να μη συνδέεται με ο,οτιδήποτε διαφορετικό».
Τι λένε οι Τούρκοι για τη σύγκρουση του Karmate με το Αρματωλός
Από την πλευρά της η τουρκική πλευρά σημειώνει πως η σύγκρουση δεν έγινε εσκεμμένα και πως δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης.
Μάλιστα ο εκπρόσωπος της εταιρείας του τουρκικού πλοίου τόνισε στην τουρκική έκδοση του Euronews ότι η σύγκρουση στο Αιγαίο ήταν ένα ατύχημα.
Συγκεκριμένα Ομέρ Κουρού, ένας από τους συνεταίρους της πλοιοκτήτριας ταιρείας IstKum Denizcilik, διέψευσε ότι το επεισόδιο έγινε εσκεμμένα. «Εμείς είμαστε μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για το εμπόριο. Να μην σκέφτεται κανείς κάτι άλλο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Την ίδια ώρα η είδηση του περιστατικού μεταδίδεται στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης ειδησεογραφικά και χωρίς να λαμβάνει ιδιαίτερη έκταση.
«Στο Αιγαίο τουρκικό πλοίο συγκρούστηκε με ελληνικό σκάφος» μεταδίδει το NTV, ενώ με ίδιο τίτλο μεταδίδεται η είδηση από τη Yeni Akit. «Λόγος για νέα ένταση; Στο Αιγαίο συγκρούστηκαν ελληνικό και τουρκικό σκάφος…» γράφει η ιστοσελίδα «Φωνή της Θράκης».
Τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών: «Δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης των δύο πλοίων στο Αιγαίο»
Δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης του τουρκικού και ελληνικού σκάφους που συγκρούστηκαν σήμερα στο Αιγαίο, σύμφωνα με το τουρκικό Υπουργείου Μεταφορών το οποίο αναφέρει ότι το τουρκικό πλοίο χρησιμοποιούσε το δικαίωμα αβλαβούς διέλευσής του.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο ατύχημα δεν υπήρξε νεκρός ή τραυματίας και πως υπήρξαν μικρές ζημιές και στα δύο πλοία. Προστίθεται ότι μετά τη σύγκρουση το τουρκικό πλοίο συνέχισε την πορεία του με κατεύθυνση την Τουρκία.
«Στις 4 Μαΐου 2018 ώρα 4.08 εμπορικό πλοίο 73 μέτρων με τουρκική σημαία και την ονομασία ΚΑΡΜΑΤΕ και φορτίο 2,150 τόνους τσιμέντο, ενώ πήγαινε από την Σμύρνη στην Ραιδεστό χρησιμοποιώντας το δικαίωμα της αβλαβούς διέλευσης κατά τη διάρκεια της πορείας του συγκρούστηκε με το ελληνικής σημαίας 54.8 μέτρων πλοίο ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ 3,8 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Μυτιλήνης».
Εκπρόσωπος εταιρείας τουρκικού πλοίου: Δεν έγινε εσκεμμένα η σύγκρουση
Δεν έγινε εσκεμμένα η σύγκρουση στο Αιγαίο, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας του τουρκικού πλοίου που μίλησε στην τουρκική έκδοση του Euronews.
O ένας εκ των συνεταίρων της εταιρείας “IstKum Denizcilik”, Ομέρ Κουρού, διέψευσε ότι το επεισόδιο έγινε εσκεμμένα. «Εμείς είμαστε μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για το εμπόριο. Να μην σκέφτεται κανείς κάτι άλλο», ανέφερε.
ΓΕΝ: «Εντός Εθνικής Χωρικής Θάλασσας» η σύγκρουση
Το ΓΕΝ σε ανακοίνωσή του επεσήμανε ότι το περιστατικό έλαβε χώρα «εντός Εθνικής Χωρικής Θάλασσας, παραβιάζοντας το Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Σύγκρουσης στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ), καθώς το εμπορικό πλοίο ήταν καταφθάνων» και πως «δεν υπήρξαν τραυματίες ή σοβαρές ζημιές, ούτε μόλυνση του περιβάλλοντος». Ακόμη, τονίζεται στην ανακοίνωση ότι «μετά το συμβάν το εμπορικό πλοίο αύξησε ταχύτητα και απομακρύνθηκε, κινούμενο προς τις πλησιέστερες ακτές της Τουρκίας, χωρίς να απαντήσει στις κλήσεις ασυρμάτου της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ»
Το χρονικό
Συναγερμός σήμανε τα ξημερώματα στο Αιγαίο, ανοιχτά της Μυτιλήνης, όταν στις 4 το πρωί τουρκικό εμπορικό πλοίο «KARMATE», παραβίασε τα εθνικά χωρικά ύδατα και «ακούμπησε» την κανονιοφόρο «Αρματωλός» του Π.Ν. Μετά το συμβάν, από το οποίο δεν υπήρξαν σοβαρές ζημιές ή τραυματίες, το τουρκικό πλοίο, παρά τις κλήσεις στον ασύρματο από την ελληνική πλευρά, συνέχισε την πορεία του και κατευθύνθηκε προς τις τουρκικές ακτές.
madata.gr
Η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, που χαρακτηρίζει το επεισόδιο μάλλον ως ναυτικό ατύχημα, παρά ως εσκεμμένη ενέργεια του τουρκικού σκάφους, εκτιμά ότι ο Έλληνας Κυβερνήτης φέρει και αυτός τις ευθύνες του για το συμβάν.
Δεν έκαναν αυτό που έπρεπε για να αποφευχθεί η μικρή σύγκρουση με το Τουρκικό πλοίο
Ο ι άνθρωποι που βρίσκονταν στην Γέφυρα της Ελληνικής κανονιοφόρου «Αρματωλός» δεν έπραξαν όσα προβλέπονται και πως πέρα από την ΕΔΕ που έχει διαταχθεί τελικώς απομακρύνεται ο κυβερνήτης του πλοίου.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς διευκρίνισε πως δεν είναι σε θέση να γνωρίζει εάν η επαφή του τουρκικού φορτηγού πλοίου με την ελληνική κανονιοφόρο ήταν ατύχημα ή εσκεμμένη ενέργεια, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
Υπογραμμίζεται πως και η τουρκική πλευρά κάνει λόγο για ατύχημα και εκπρόσωπος της εταιρείας στην οποία ανήκει το πλοίο KARMATE τόνισε στην τουρκική έκδοση του Euronews πως «η εταιρεία ασχολείται αποκλειστικά με το εμπόριο και καλό θα ήταν να μη συνδέεται με ο,οτιδήποτε διαφορετικό».
Τι λένε οι Τούρκοι για τη σύγκρουση του Karmate με το Αρματωλός
Από την πλευρά της η τουρκική πλευρά σημειώνει πως η σύγκρουση δεν έγινε εσκεμμένα και πως δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης.
Μάλιστα ο εκπρόσωπος της εταιρείας του τουρκικού πλοίου τόνισε στην τουρκική έκδοση του Euronews ότι η σύγκρουση στο Αιγαίο ήταν ένα ατύχημα.
Συγκεκριμένα Ομέρ Κουρού, ένας από τους συνεταίρους της πλοιοκτήτριας ταιρείας IstKum Denizcilik, διέψευσε ότι το επεισόδιο έγινε εσκεμμένα. «Εμείς είμαστε μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για το εμπόριο. Να μην σκέφτεται κανείς κάτι άλλο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Την ίδια ώρα η είδηση του περιστατικού μεταδίδεται στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης ειδησεογραφικά και χωρίς να λαμβάνει ιδιαίτερη έκταση.
«Στο Αιγαίο τουρκικό πλοίο συγκρούστηκε με ελληνικό σκάφος» μεταδίδει το NTV, ενώ με ίδιο τίτλο μεταδίδεται η είδηση από τη Yeni Akit. «Λόγος για νέα ένταση; Στο Αιγαίο συγκρούστηκαν ελληνικό και τουρκικό σκάφος…» γράφει η ιστοσελίδα «Φωνή της Θράκης».
Τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών: «Δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης των δύο πλοίων στο Αιγαίο»
Δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης του τουρκικού και ελληνικού σκάφους που συγκρούστηκαν σήμερα στο Αιγαίο, σύμφωνα με το τουρκικό Υπουργείου Μεταφορών το οποίο αναφέρει ότι το τουρκικό πλοίο χρησιμοποιούσε το δικαίωμα αβλαβούς διέλευσής του.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο ατύχημα δεν υπήρξε νεκρός ή τραυματίας και πως υπήρξαν μικρές ζημιές και στα δύο πλοία. Προστίθεται ότι μετά τη σύγκρουση το τουρκικό πλοίο συνέχισε την πορεία του με κατεύθυνση την Τουρκία.
«Στις 4 Μαΐου 2018 ώρα 4.08 εμπορικό πλοίο 73 μέτρων με τουρκική σημαία και την ονομασία ΚΑΡΜΑΤΕ και φορτίο 2,150 τόνους τσιμέντο, ενώ πήγαινε από την Σμύρνη στην Ραιδεστό χρησιμοποιώντας το δικαίωμα της αβλαβούς διέλευσης κατά τη διάρκεια της πορείας του συγκρούστηκε με το ελληνικής σημαίας 54.8 μέτρων πλοίο ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ 3,8 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Μυτιλήνης».
Εκπρόσωπος εταιρείας τουρκικού πλοίου: Δεν έγινε εσκεμμένα η σύγκρουση
Δεν έγινε εσκεμμένα η σύγκρουση στο Αιγαίο, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας του τουρκικού πλοίου που μίλησε στην τουρκική έκδοση του Euronews.
O ένας εκ των συνεταίρων της εταιρείας “IstKum Denizcilik”, Ομέρ Κουρού, διέψευσε ότι το επεισόδιο έγινε εσκεμμένα. «Εμείς είμαστε μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για το εμπόριο. Να μην σκέφτεται κανείς κάτι άλλο», ανέφερε.
ΓΕΝ: «Εντός Εθνικής Χωρικής Θάλασσας» η σύγκρουση
Το ΓΕΝ σε ανακοίνωσή του επεσήμανε ότι το περιστατικό έλαβε χώρα «εντός Εθνικής Χωρικής Θάλασσας, παραβιάζοντας το Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Σύγκρουσης στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ), καθώς το εμπορικό πλοίο ήταν καταφθάνων» και πως «δεν υπήρξαν τραυματίες ή σοβαρές ζημιές, ούτε μόλυνση του περιβάλλοντος». Ακόμη, τονίζεται στην ανακοίνωση ότι «μετά το συμβάν το εμπορικό πλοίο αύξησε ταχύτητα και απομακρύνθηκε, κινούμενο προς τις πλησιέστερες ακτές της Τουρκίας, χωρίς να απαντήσει στις κλήσεις ασυρμάτου της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ»
Το χρονικό
Συναγερμός σήμανε τα ξημερώματα στο Αιγαίο, ανοιχτά της Μυτιλήνης, όταν στις 4 το πρωί τουρκικό εμπορικό πλοίο «KARMATE», παραβίασε τα εθνικά χωρικά ύδατα και «ακούμπησε» την κανονιοφόρο «Αρματωλός» του Π.Ν. Μετά το συμβάν, από το οποίο δεν υπήρξαν σοβαρές ζημιές ή τραυματίες, το τουρκικό πλοίο, παρά τις κλήσεις στον ασύρματο από την ελληνική πλευρά, συνέχισε την πορεία του και κατευθύνθηκε προς τις τουρκικές ακτές.
madata.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου