Στην αυγή του 2020
και μετά από δεκατέσσερα και πλέον χρόνια λειτουργίας η Aristotle Racing
Team (ART) ετοιμάζεται,
...όπως είχε πράξει και το θερινό εξάμηνο του 2006, να ριχτεί το φετινό καλοκαίρι στη μάχη του απαιτητικότατου διαγωνισμού "Student Formula" και να διαγωνιστεί για άλλη μια φορά, κρινόμενη για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή ενός μονοθέσιου αμαξιού στον παγκόσμιο διαγωνισμό Formula SAE.
"Στόχος είναι φέτος το καλοκαίρι και αφού γίνουν οι δοκιμές, να συμμετέχουμε σε τρεις διαγωνισμούς, ενδεικτικά θα θέλαμε να συμμετέχουμε σε Ιταλία, Γερμανία και ενδεχομένως στην Τσεχία" εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM", ο Γιώργος Γκέσιος, αρχηγός της Aristotle Racing Team, σπουδαστής μηχανολόγος μηχανικός, που έδωσε το περίγραμμα των προσπαθειών της ανανεωμένης ομάδας.
Ένα νέο hi tech μονοθέσιο καρπός δουλειάς ενός έτους
"Το ART 20 είναι η προσπάθεια ενός έτους, τμήμα ενός διετούς πλάνου, που ξεκινήσαμε πέρυσι τέτοια εποχή. Θέλαμε να σχεδιάσουμε ένα νέο αυτοκίνητο, ένα αυτοκίνητο το οποίο θα είναι σε θέση, όπως άλλωστε ήταν και τα προηγούμενα αυτοκίνητα της ομάδας, να ανταγωνίζεται σε υψηλό επίπεδο τις υπόλοιπες ομάδες από όλο τον κόσμο. Έτσι, αφιερώσαμε έναν χρόνο στον σχεδιασμό του νέου αυτοκινήτου, προκειμένου να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες και είμαστε σε θέση πλέον να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο πολύ πιο ανταγωνιστικό από τα προηγούμενα αυτοκίνητά μας. Θέλουμε να δει ο κόσμος πως σε ελληνικά πανεπιστήμια γίνονται τέτοιες μεγάλες δράσεις" εξήγησε ο κ.Γκέσιος, που περιέγραψε με λεπτομέρεια την πολύπλοκη, τεχνολογικά κορυφαία διαδικασία, μέσα από την οποία προκύπτει ένα νέο μονοθέσιο, κάτι που έγινε και με την "20".
"Σχεδιάζουμε όλα τα τμήματα εμείς, ακόμη και τμήματα του κινητήρα, αφού όταν τον παίρνουμε στα χέρια μας, αυτός προέρχεται από μια μοτοσικλέτα, οπότε η ενσωμάτωσή του σε μια διαφορετική εφαρμογή, χρειάζεται και τις κατάλληλες προσαρμογές" αναφέρει ο αρχηγός της ART, που με πάθος περιέγραψε στη συνέχεια πως με τις σύγχρονες τεχνολογίες και στο πλαίσιο που ορίζουν οι κανονισμοί, τα μέλη της ART φροντίζουν ώστε στα εργαστήρια του ΑΠΘ, να "επανασχεδιάζεται οποιοδήποτε περιφερειακό (μέρος) του, προκειμένου να είναι ταυτόχρονα και συμβατό με τις προδιαγραφές των διαγωνισμών, κανόνες που πρέπει να τηρήσεις". Κάθε στοιχείο όμως, έχει τη σημασία του και "από εκεί και πέρα, οτιδήποτε έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, όπως το πλαίσιο, οι αναρτήσεις του, τα ηλεκτρονικά και τα αεροδυναμικά του, τα οποία είναι από σύνθετα υλικά, όπως ανθρακονήματα, μελετώνται από εμάς" εξήγησε ο κ.Γκέσιος.
H φοιτητική ομάδα έχει στόχο να κατασκευάσει το συγκεκριμένο όχημα, που το ευρύ κοινό αναφέρει ως μονοθέσιο, με τη "δημιουργικότητα και την όρεξη μιας νεανικής προσπάθειας, με μια ουσιαστική πλέον κατανόηση της αγωνιστικής εφαρμογής που συμμετέχει". Η προηγούμενη αγωνιστική σεζόν (ART-19) έχει δώσει τη θέση της στην ολοκλήρωση του design του έβδομου κατά σειρά -στην ιστορία της Aristotle Racing Team- μονοθέσιου, ενώ ταυτόχρονα τα μέλη της ART έχουν ανακοινώσει πως "εργάζονται στην ανάπτυξη και ενσωμάτωση τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης (Driverless) και ετοιμάζονται να δώσουν μάχη για μια ακόμη παγκόσμια διάκριση.
"Στόχος μας είναι να κατασκευαστεί το αυτοκίνητο -μια κατασκευή που έχει ξεκινήσει- προκειμένου να το έχουμε στα χέρια μας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αυτό θα μας επιτρέψει να αρχίσουμε τις δοκιμές, γιατί πέρα από αυτό που θα σχεδιάσεις εσύ στο σχέδιο και στον υπολογιστή, έχεις μια δυναμική από εκεί και πέρα, όταν θα έχεις στα χέρια σου το αυτοκίνητο θα έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με το σχέδιο. Από εκεί και πέρα είναι διαφορετικά τα πράγματα οπότε θα πρέπει αυτή τη δυναμική που είχες δώσει στο σχέδιο και στον υπολογιστή, να τη δώσεις και στην πραγματικότητα στις δοκιμές στην πίστα", είναι ο τρόπος με τον οποίο ο κ.Γκέσιος περιγράφει το σύνολο των δράσεων που θα κυριαρχήσουν μέχρι τον πρώτο αγώνα του 2020.
Η εξελιγμένη σχεδίαση της ART 20 των Ελλήνων φοιτητών
Τις λεπτομέρειες στις οποίες έδωσαν σημασία οι νεαροί σπουδαστές του ΑΠΘ έμαθε πρόσφατα και το κοινό που παρεβρέθηκε πρόσφατα σε παρουσίαση του μονοθέσιου, που πραγματοποίησε τη Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019, η Aristotle Racing Team, στην αίθουσα “ Μανόλης Αναγνωστάκης” του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης. Εκεί, οι αρμόδιοι κάθε υποομάδας της κατασκευής του μονοθέσιου, παρουσίασαν τη σχεδιαστική πορεία που ακολούθησαν και τα τελικά σχέδια του κάθε υποσυστήματος του ART-20 που εξέλιξαν, με τα οποία θα συνθέσουν το τελικό όχημα. Συγχρόνως, αναδείχθηκαν οι βελτιώσεις που επιτεύχθηκαν σε σχέση με το τελευταίο μοντέλο (σ.σ το ART-19) με τις ανάλογες υποομάδες να εξηγούν τους σχεδιασμούς του πλαισίου, των αναρτήσεων, της μετάδοσης κίνησης και των ηλεκτρονικών τμημάτων και την υποομάδα του κινητήρα να εξηγεί τα σχέδια των επιμέρους υποσυστημάτων του κινητήρα, καθώς και τη κατασκευή του μονοδιάστατου μοντέλου κινητήρα, που βοήθησε στη λήψη πολλών αποφάσεων και δικαιολογεί τις σχεδιαστικές επιλογές της ART.
Ενδεικτικό της εξέλιξης που έχει υπάρξει από το πρώτο μονοθέσιο του 2006, είναι πως ο υπεύθυνος Αεροδυναμικών ανέλυσε στους προσκεκλημένους το νέο, υπερσύγχρονο εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο του 7ου μονοθέσιου της ομάδας, με τη συνολική κάθετη δύναμη του μονοθέσιου να έχει αυξήθει κατά 30%, ενώ -όπως εξηγήθηκε- ο συντελεστής της αντίστασης του αέρα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και η παροχή μάζας αέρα για το σύστημα ψύξης αυξήθηκε. Όλα αυτά εφαρμόστηκαν δε όπως επιτάσσει ο ανταγωνισμός, με το ελάχιστο δηλαδή δυνατό βάρος. Όπως συμβαίνει και στις ομάδες της Formula 1, οι νεαροί και οι νεαρές του ΑΠΘ εξήγησαν επιπλέον πως για το μονοθέσιο ART-20 έχουν ετοιμάσει ηλεκτρονικά αιχμής με αλλαγή εγκεφάλου και του συστήματος ανάκτησης δεδομένων (σ.σ data acquisition), αύξηση της αξιοπιστίας όλου του ηλεκτρονικού συστήματος και καινοτομίες στα ηλεκτρονικά του τιμονιού και στην τηλεμετρία, ενώ το ραντεβού δόθηκε για την εκδήλωση του Roll out, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του μονοθέσιου ART-20 ώστε σε λίγο καιρό να δει το ευρύ κοινό τη δημιουργία των φωτεινών μυαλών του ΑΠΘ.
Η στήριξη από το ευρύ κοινό είναι από τα σημαντικότερα δομικά στοιχεία της επιτυχίας
Ακόμη και αργά το απόγευμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και ενώ τα κτίρια σιγά- σιγά αδειάζουν, πολλές φορές και στις ανάπαυλες των αργιών στο ισόγειο της Πολυτεχνικής Σχολής, μια ομάδα από φοιτητές παραμένει σε έναν χώρο 50 τετραγωνικών, με τα κεφάλια σκυμμένα πάνω από laptop, συνθετικά υλικά, φροντισμένα μεταλλικά τμήματα και μετρητές, με τους τοίχους να έχουν σε πολλά σημεία το μότο της ομάδας, το γνωστό πλέον στους διεθνείς αγώνες του διαγωνισμού Formula SAE σύνθημα "Racing is ART". "Βλέπουμε μεγάλη διάθεση και από τους χορηγούς μας, αλλά και από την πανεπιστημιακή κοινότητα, στο να στηρίξουνε την ART. Ήδη η ομάδα είναι μια γνωστή και έχει μια ιδιαίτερη ιστορία, ίσως τη μεγαλύτερη σε αυτό το χώρο μέσα στο Πανεπιστήμιο. Ο κόσμος ναι, μας γνωρίζει και εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, γιατί είναι κάτι που αξίζει να γίνει γνωστό στο ευρύτερο κοινό, μια προσπάθεια που γίνεται με τις δικές μας δυνάμεις και λίγα μέσα", εξηγεί η Λαμπρινή Τρούγκου, σπουδάστρια Δημοσιογραφίας εκ του τμήματος Μάρκετινγκ της Aristotle Racing Team, που τονίζει πως η επαφή με το κοινό έχει μάλιστα και μια υψηλής παιδαγωγικής σημασίας πλευρά: "είναι πολύ εντυπωσιακό όταν σε διάφορα event μικρά παιδιά έρχονται σε επαφή με το μονοθέσιο και δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, λένε πως θα ήθελαν όταν μεγαλώσουν να ασχοληθούν με κάτι τέτοιο. Πέρα από τις διακρίσεις για εμάς, είναι σημαντικό να προβάλουμε αυτό το είδος του αθλητισμού" εξηγεί. Στην ART και στο ξεκίνημα του 2020, λίγο πριν από τα επόμενα σημαντικά σημεία-σταθμούς της νέας πορείας για το εντυπωσιακό μονοθέσιο συμμετέχουν αυτή τη στιγμή "31 μέλη με 10 περίπου μέλη να είναι στο τμήμα προβολής και μάρκετινγκ", θα προσθέσει η κα Τρούγκου, πριν αποχωρήσει από το στούντιο του ραδιοφωνικού σταθμού του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104, 9 FM", για συνεχίσει μαζί τον αρχηγό της ομάδας του ΑΠΘ μια ακόμη ημέρα της προετοιμασίας για τις αγωνιστικές μάχης του 2020 και όχι μόνο με το νέο "όπλο", των νεαρών επιστημόνων, το ART 20.
Λίγες από τις στιγμές της ιστορίας της ομάδας πριν την αποκάλυψη του αγωνιστικού μονοθεσίου με το Roll out
Η πορεία της ART ξεκίνησε με μόλις εννέα μέλη το 2007, με μια συμμετοχή που αποτελεί και "την πρώτη ελληνική ομάδα που καταφέρνει να ολοκληρώσει όλα τα αγωνίσματα", ενώ ξεκινώντας την πορεία της από την 20η θέση τη χρονιά 2008 η ART -σύμφωνα με την κα Τρούγκου- "σκαρφαλώνει, ήδη ένα χρόνο μετά, στη 2η θέση της γενικής κατάταξης στην κατηγορία Class 3 του διαγωνισμού, φέρνοντας μάλιστα την πρωτιά στο Μηχανολογικό Σχεδιασμό". Ακολούθησε και το βραβείο της πιο Φιλικής Ομάδας για το 2010, ήρθε και η αναγνωρισιμότητα, ενώ από το συγκεκριμένο σημείο και μετά "αρχίζουμε να μιλάμε για μια ομάδα ευρέως γνωστή και ιδιαίτερα ελκυστική στο φοιτητικό, και όχι μόνο, περιβάλλον" όπως αναφέρει η Ομάδα. Η ART, το καλοκαίρι του 2012, έφτασε δε ακόμη και στην 3η θέση του αγώνα της Formula SAE της Ιταλίας και μέχρι το 2019 είχε σημειώσει δεκάδες διακρίσεις σε διάφορες κατηγορίες σε ένα συνεχώς εντεινόμενο περιβάλλον ανταγωνισμού, το οποίο αποτελείται από ισχυρές πανεπιστημιακές ομάδες ευρωπαϊκών χωρών, χωρών που έχουν μάλιστα κολοσσιαία παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων.
Σωτήρης Κυριακίδης
Τη φωτογραφία της ομάδας παραχώρησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα μέλη της ΑRT
...όπως είχε πράξει και το θερινό εξάμηνο του 2006, να ριχτεί το φετινό καλοκαίρι στη μάχη του απαιτητικότατου διαγωνισμού "Student Formula" και να διαγωνιστεί για άλλη μια φορά, κρινόμενη για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή ενός μονοθέσιου αμαξιού στον παγκόσμιο διαγωνισμό Formula SAE.
"Στόχος είναι φέτος το καλοκαίρι και αφού γίνουν οι δοκιμές, να συμμετέχουμε σε τρεις διαγωνισμούς, ενδεικτικά θα θέλαμε να συμμετέχουμε σε Ιταλία, Γερμανία και ενδεχομένως στην Τσεχία" εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM", ο Γιώργος Γκέσιος, αρχηγός της Aristotle Racing Team, σπουδαστής μηχανολόγος μηχανικός, που έδωσε το περίγραμμα των προσπαθειών της ανανεωμένης ομάδας.
Ένα νέο hi tech μονοθέσιο καρπός δουλειάς ενός έτους
"Το ART 20 είναι η προσπάθεια ενός έτους, τμήμα ενός διετούς πλάνου, που ξεκινήσαμε πέρυσι τέτοια εποχή. Θέλαμε να σχεδιάσουμε ένα νέο αυτοκίνητο, ένα αυτοκίνητο το οποίο θα είναι σε θέση, όπως άλλωστε ήταν και τα προηγούμενα αυτοκίνητα της ομάδας, να ανταγωνίζεται σε υψηλό επίπεδο τις υπόλοιπες ομάδες από όλο τον κόσμο. Έτσι, αφιερώσαμε έναν χρόνο στον σχεδιασμό του νέου αυτοκινήτου, προκειμένου να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες και είμαστε σε θέση πλέον να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο πολύ πιο ανταγωνιστικό από τα προηγούμενα αυτοκίνητά μας. Θέλουμε να δει ο κόσμος πως σε ελληνικά πανεπιστήμια γίνονται τέτοιες μεγάλες δράσεις" εξήγησε ο κ.Γκέσιος, που περιέγραψε με λεπτομέρεια την πολύπλοκη, τεχνολογικά κορυφαία διαδικασία, μέσα από την οποία προκύπτει ένα νέο μονοθέσιο, κάτι που έγινε και με την "20".
"Σχεδιάζουμε όλα τα τμήματα εμείς, ακόμη και τμήματα του κινητήρα, αφού όταν τον παίρνουμε στα χέρια μας, αυτός προέρχεται από μια μοτοσικλέτα, οπότε η ενσωμάτωσή του σε μια διαφορετική εφαρμογή, χρειάζεται και τις κατάλληλες προσαρμογές" αναφέρει ο αρχηγός της ART, που με πάθος περιέγραψε στη συνέχεια πως με τις σύγχρονες τεχνολογίες και στο πλαίσιο που ορίζουν οι κανονισμοί, τα μέλη της ART φροντίζουν ώστε στα εργαστήρια του ΑΠΘ, να "επανασχεδιάζεται οποιοδήποτε περιφερειακό (μέρος) του, προκειμένου να είναι ταυτόχρονα και συμβατό με τις προδιαγραφές των διαγωνισμών, κανόνες που πρέπει να τηρήσεις". Κάθε στοιχείο όμως, έχει τη σημασία του και "από εκεί και πέρα, οτιδήποτε έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, όπως το πλαίσιο, οι αναρτήσεις του, τα ηλεκτρονικά και τα αεροδυναμικά του, τα οποία είναι από σύνθετα υλικά, όπως ανθρακονήματα, μελετώνται από εμάς" εξήγησε ο κ.Γκέσιος.
H φοιτητική ομάδα έχει στόχο να κατασκευάσει το συγκεκριμένο όχημα, που το ευρύ κοινό αναφέρει ως μονοθέσιο, με τη "δημιουργικότητα και την όρεξη μιας νεανικής προσπάθειας, με μια ουσιαστική πλέον κατανόηση της αγωνιστικής εφαρμογής που συμμετέχει". Η προηγούμενη αγωνιστική σεζόν (ART-19) έχει δώσει τη θέση της στην ολοκλήρωση του design του έβδομου κατά σειρά -στην ιστορία της Aristotle Racing Team- μονοθέσιου, ενώ ταυτόχρονα τα μέλη της ART έχουν ανακοινώσει πως "εργάζονται στην ανάπτυξη και ενσωμάτωση τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης (Driverless) και ετοιμάζονται να δώσουν μάχη για μια ακόμη παγκόσμια διάκριση.
"Στόχος μας είναι να κατασκευαστεί το αυτοκίνητο -μια κατασκευή που έχει ξεκινήσει- προκειμένου να το έχουμε στα χέρια μας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αυτό θα μας επιτρέψει να αρχίσουμε τις δοκιμές, γιατί πέρα από αυτό που θα σχεδιάσεις εσύ στο σχέδιο και στον υπολογιστή, έχεις μια δυναμική από εκεί και πέρα, όταν θα έχεις στα χέρια σου το αυτοκίνητο θα έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με το σχέδιο. Από εκεί και πέρα είναι διαφορετικά τα πράγματα οπότε θα πρέπει αυτή τη δυναμική που είχες δώσει στο σχέδιο και στον υπολογιστή, να τη δώσεις και στην πραγματικότητα στις δοκιμές στην πίστα", είναι ο τρόπος με τον οποίο ο κ.Γκέσιος περιγράφει το σύνολο των δράσεων που θα κυριαρχήσουν μέχρι τον πρώτο αγώνα του 2020.
Η εξελιγμένη σχεδίαση της ART 20 των Ελλήνων φοιτητών
Τις λεπτομέρειες στις οποίες έδωσαν σημασία οι νεαροί σπουδαστές του ΑΠΘ έμαθε πρόσφατα και το κοινό που παρεβρέθηκε πρόσφατα σε παρουσίαση του μονοθέσιου, που πραγματοποίησε τη Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019, η Aristotle Racing Team, στην αίθουσα “ Μανόλης Αναγνωστάκης” του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης. Εκεί, οι αρμόδιοι κάθε υποομάδας της κατασκευής του μονοθέσιου, παρουσίασαν τη σχεδιαστική πορεία που ακολούθησαν και τα τελικά σχέδια του κάθε υποσυστήματος του ART-20 που εξέλιξαν, με τα οποία θα συνθέσουν το τελικό όχημα. Συγχρόνως, αναδείχθηκαν οι βελτιώσεις που επιτεύχθηκαν σε σχέση με το τελευταίο μοντέλο (σ.σ το ART-19) με τις ανάλογες υποομάδες να εξηγούν τους σχεδιασμούς του πλαισίου, των αναρτήσεων, της μετάδοσης κίνησης και των ηλεκτρονικών τμημάτων και την υποομάδα του κινητήρα να εξηγεί τα σχέδια των επιμέρους υποσυστημάτων του κινητήρα, καθώς και τη κατασκευή του μονοδιάστατου μοντέλου κινητήρα, που βοήθησε στη λήψη πολλών αποφάσεων και δικαιολογεί τις σχεδιαστικές επιλογές της ART.
Ενδεικτικό της εξέλιξης που έχει υπάρξει από το πρώτο μονοθέσιο του 2006, είναι πως ο υπεύθυνος Αεροδυναμικών ανέλυσε στους προσκεκλημένους το νέο, υπερσύγχρονο εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο του 7ου μονοθέσιου της ομάδας, με τη συνολική κάθετη δύναμη του μονοθέσιου να έχει αυξήθει κατά 30%, ενώ -όπως εξηγήθηκε- ο συντελεστής της αντίστασης του αέρα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και η παροχή μάζας αέρα για το σύστημα ψύξης αυξήθηκε. Όλα αυτά εφαρμόστηκαν δε όπως επιτάσσει ο ανταγωνισμός, με το ελάχιστο δηλαδή δυνατό βάρος. Όπως συμβαίνει και στις ομάδες της Formula 1, οι νεαροί και οι νεαρές του ΑΠΘ εξήγησαν επιπλέον πως για το μονοθέσιο ART-20 έχουν ετοιμάσει ηλεκτρονικά αιχμής με αλλαγή εγκεφάλου και του συστήματος ανάκτησης δεδομένων (σ.σ data acquisition), αύξηση της αξιοπιστίας όλου του ηλεκτρονικού συστήματος και καινοτομίες στα ηλεκτρονικά του τιμονιού και στην τηλεμετρία, ενώ το ραντεβού δόθηκε για την εκδήλωση του Roll out, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του μονοθέσιου ART-20 ώστε σε λίγο καιρό να δει το ευρύ κοινό τη δημιουργία των φωτεινών μυαλών του ΑΠΘ.
Η στήριξη από το ευρύ κοινό είναι από τα σημαντικότερα δομικά στοιχεία της επιτυχίας
Ακόμη και αργά το απόγευμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και ενώ τα κτίρια σιγά- σιγά αδειάζουν, πολλές φορές και στις ανάπαυλες των αργιών στο ισόγειο της Πολυτεχνικής Σχολής, μια ομάδα από φοιτητές παραμένει σε έναν χώρο 50 τετραγωνικών, με τα κεφάλια σκυμμένα πάνω από laptop, συνθετικά υλικά, φροντισμένα μεταλλικά τμήματα και μετρητές, με τους τοίχους να έχουν σε πολλά σημεία το μότο της ομάδας, το γνωστό πλέον στους διεθνείς αγώνες του διαγωνισμού Formula SAE σύνθημα "Racing is ART". "Βλέπουμε μεγάλη διάθεση και από τους χορηγούς μας, αλλά και από την πανεπιστημιακή κοινότητα, στο να στηρίξουνε την ART. Ήδη η ομάδα είναι μια γνωστή και έχει μια ιδιαίτερη ιστορία, ίσως τη μεγαλύτερη σε αυτό το χώρο μέσα στο Πανεπιστήμιο. Ο κόσμος ναι, μας γνωρίζει και εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, γιατί είναι κάτι που αξίζει να γίνει γνωστό στο ευρύτερο κοινό, μια προσπάθεια που γίνεται με τις δικές μας δυνάμεις και λίγα μέσα", εξηγεί η Λαμπρινή Τρούγκου, σπουδάστρια Δημοσιογραφίας εκ του τμήματος Μάρκετινγκ της Aristotle Racing Team, που τονίζει πως η επαφή με το κοινό έχει μάλιστα και μια υψηλής παιδαγωγικής σημασίας πλευρά: "είναι πολύ εντυπωσιακό όταν σε διάφορα event μικρά παιδιά έρχονται σε επαφή με το μονοθέσιο και δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, λένε πως θα ήθελαν όταν μεγαλώσουν να ασχοληθούν με κάτι τέτοιο. Πέρα από τις διακρίσεις για εμάς, είναι σημαντικό να προβάλουμε αυτό το είδος του αθλητισμού" εξηγεί. Στην ART και στο ξεκίνημα του 2020, λίγο πριν από τα επόμενα σημαντικά σημεία-σταθμούς της νέας πορείας για το εντυπωσιακό μονοθέσιο συμμετέχουν αυτή τη στιγμή "31 μέλη με 10 περίπου μέλη να είναι στο τμήμα προβολής και μάρκετινγκ", θα προσθέσει η κα Τρούγκου, πριν αποχωρήσει από το στούντιο του ραδιοφωνικού σταθμού του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104, 9 FM", για συνεχίσει μαζί τον αρχηγό της ομάδας του ΑΠΘ μια ακόμη ημέρα της προετοιμασίας για τις αγωνιστικές μάχης του 2020 και όχι μόνο με το νέο "όπλο", των νεαρών επιστημόνων, το ART 20.
Λίγες από τις στιγμές της ιστορίας της ομάδας πριν την αποκάλυψη του αγωνιστικού μονοθεσίου με το Roll out
Η πορεία της ART ξεκίνησε με μόλις εννέα μέλη το 2007, με μια συμμετοχή που αποτελεί και "την πρώτη ελληνική ομάδα που καταφέρνει να ολοκληρώσει όλα τα αγωνίσματα", ενώ ξεκινώντας την πορεία της από την 20η θέση τη χρονιά 2008 η ART -σύμφωνα με την κα Τρούγκου- "σκαρφαλώνει, ήδη ένα χρόνο μετά, στη 2η θέση της γενικής κατάταξης στην κατηγορία Class 3 του διαγωνισμού, φέρνοντας μάλιστα την πρωτιά στο Μηχανολογικό Σχεδιασμό". Ακολούθησε και το βραβείο της πιο Φιλικής Ομάδας για το 2010, ήρθε και η αναγνωρισιμότητα, ενώ από το συγκεκριμένο σημείο και μετά "αρχίζουμε να μιλάμε για μια ομάδα ευρέως γνωστή και ιδιαίτερα ελκυστική στο φοιτητικό, και όχι μόνο, περιβάλλον" όπως αναφέρει η Ομάδα. Η ART, το καλοκαίρι του 2012, έφτασε δε ακόμη και στην 3η θέση του αγώνα της Formula SAE της Ιταλίας και μέχρι το 2019 είχε σημειώσει δεκάδες διακρίσεις σε διάφορες κατηγορίες σε ένα συνεχώς εντεινόμενο περιβάλλον ανταγωνισμού, το οποίο αποτελείται από ισχυρές πανεπιστημιακές ομάδες ευρωπαϊκών χωρών, χωρών που έχουν μάλιστα κολοσσιαία παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων.
Σωτήρης Κυριακίδης
Τη φωτογραφία της ομάδας παραχώρησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα μέλη της ΑRT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου