Τέλος στην εικόνα μαρασμού του Ελληνικού στοχεύει να βάλει η κυβέρνηση. Η λάμψη του 2004 και η εγκατάλειψη του σήμερα. Τι πρόκειται να αλλάξει (Pics)
To Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού ή απλά Ελληνικό ήταν το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας για πάνω από 60 χρόνια, μέχρι το Μάρτιο του 2001, οπότε και έκλεισε, λόγω της έναρξης της λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος.
Έπειτα από τον τερματισμό λειτουργίας του το 2001 το Αεροδρόμιο του Ελληνικού παραμένει κλειστό, διατηρώντας μόνο τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών, που εκτελείται από τα ραντάρ και τις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που βρίσκονται στον χώρο.
Μετά το κλείσιμό του, στο αεροδρόμιο, λόγω των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 κατασκευάστηκαν δύο γήπεδα μπέιζμπολ χωρητικότητας 8.700 και 4.000 θέσεων το καθένα, ένα Κέντρο Κάνοε-Καγιάκ Σλάλομ, ένα κλειστό γήπεδο 14.100 θέσεων και μία αίθουσα Ξιφασκίας 5.000 θέσεων.
Επίσης κατασκευάστηκε αμαξοστάσιo του τραμ της Αθήνας και του ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ).
Η εγκατάλειψη
Η τύχη των γηπέδων ήταν αυτή, της πλειοψηφίας των ολυμπιακών έργων στην Ελλάδα, καθώς αφέθηκαν να ρημάξουν χωρίς να υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης.
Η τεράστια έκταση των 6.624 στρεμμάτων αφέθηκε επί 8 χρόνια στην τύχη της με μόνη κίνηση τα σχέδια ανάπλασης του Αθεμπίγιο, για τα οποία αφού πρώτα ενημερωθήκαμε ότι έγιναν αφιλοκερδώς, τελικά μάθαμε ότι πληρώσαμε 180.000 ευρώ.
Οι επαφές με το Κατάρ επίσης κατέληξαν σε φιάσκο, αλλά σε κάθε περίπτωση το ενδιαφέρον των υπευθύνων για το ελληνικό μόνο όψιμο μπορεί να χαρακτηριστεί.
Σήμερα αυτό που συναντά κανείς, είναι ετοιμόρροπα κτίρια, παροπλισμένα αεροσκάφη και αμέτρητους φράκτες.
Σκουπίδια, εγκαταλελειμμένα οχήματα και ο παροπλισμένος στόλος της Ολυμπιακής συνθέτουν ένα σκηνικό μιζέριας και εγκατάλειψης.
Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης
Επιχειρηματικά και θεματικά πάρκα, ιδιωτικές κατοικίες και ξενοδοχεία, αλλά και πάρκο έκτασης 2000 στρεμμάτων, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιοποίηση του ελληνικού.
Το σχέδιο αξιοποίησης αφορά μια έκταση 6.000 στρεμμάτων που περιλαμβάνει τα ακίνητα του πρώην αεροδρομίου, του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά και του Εθνικού Κέντρου Νεότητας του Αγίου Κοσμά. Οι ελεύθεροι χώροι θα πρέπει να καταλαμβάνουν το 75% της έκτασης ενώ η συνολική κάλυψη (για κτίρια και εγκαταστάσεις) θα πρέπει να είναι 40%.
Το προσχέδιο του νόμου για το πλαίσιο αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού εστάλη στα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου και αναμένεται να συζητηθεί σε ένα από τα επόμενα Υπουργικά Συμβούλια. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η ανάρτηση για ηλεκτρονική διαβούλευση πριν από την οριστική του κατάθεση στη Βουλή.
Σύμφωνα με τα "Νέα", τα κτίρια θα έχουν ύψος 10 μέτρα, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούν να χτίζονται και ψηλότερα κτίρια - εφόσον τεκμηριώνονται από αρχιτεκτονική μελέτη -, και θα αναπτύσσονται σε απόσταση 100 μέτρων από τα όρια του ακινήτου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, δηλαδή στο τμήμα του Ελληνικού που έχει πρόσοψη στις Λεωφόρους Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος.
Η αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των αιτήσεων στον διεθνή διαγωνισμό από τους υποψήφιους επενδυτές έχει αρχίσει (η προθεσμία λήγει στις 30 Μαρτίου), γι' αυτό, όπως έγινε γνωστό, αρχίζει αγώνας δρόμου να αποδοθεί ο χώρος του Ελληνικού "καθαρός".
Στο αμέσως προσεχές διάστημα, οι παραχωρήσεις των χώρων του Ελληνικού ανακαλούνται και θα πρέπει να παραδοθούν στο Δημόσιο σε διάστημα ενός μηνός μετά την ειδοποίηση που θα προηγηθεί.
Παράλληλα, οι μισθώσεις κτιρίων, γηπέδων κι άλλων εγκαταστάσεων λύνονται έπειτα από δίμηνη προειδοποίηση με καταβολή αποζημίωσης έως 18 ενοικίων ανάλογα με την περίπτωση. Οι επενδυτές που θα αποχωρήσουν θα αποζημιωθούν.
News247.gr
Άμεσα και υπό την πίεση της τρόικας θα αξιοποιηθεί το Ελληνικό, αφού αφέθηκε επί χρόνια στην τύχη του με αποτέλεσμα η εικόνα του να προκαλεί θλίψη.
Το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος, προβλέπει πλήρη αναμόρφωση, ωστόσο πριν το δούμε αξίζει να θυμηθούμε πώς από τη λάμψη του 2004, πήγαμε στις εικόνες ντροπής για να καταλήξουμε στην "αξιοποίηση", υπό την πίεση της τρόικας και με το μαχαίρι στο λαιμό.To Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού ή απλά Ελληνικό ήταν το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας για πάνω από 60 χρόνια, μέχρι το Μάρτιο του 2001, οπότε και έκλεισε, λόγω της έναρξης της λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος.
Έπειτα από τον τερματισμό λειτουργίας του το 2001 το Αεροδρόμιο του Ελληνικού παραμένει κλειστό, διατηρώντας μόνο τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών, που εκτελείται από τα ραντάρ και τις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που βρίσκονται στον χώρο.
Μετά το κλείσιμό του, στο αεροδρόμιο, λόγω των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 κατασκευάστηκαν δύο γήπεδα μπέιζμπολ χωρητικότητας 8.700 και 4.000 θέσεων το καθένα, ένα Κέντρο Κάνοε-Καγιάκ Σλάλομ, ένα κλειστό γήπεδο 14.100 θέσεων και μία αίθουσα Ξιφασκίας 5.000 θέσεων.
Επίσης κατασκευάστηκε αμαξοστάσιo του τραμ της Αθήνας και του ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ).
Η εγκατάλειψη
Η τύχη των γηπέδων ήταν αυτή, της πλειοψηφίας των ολυμπιακών έργων στην Ελλάδα, καθώς αφέθηκαν να ρημάξουν χωρίς να υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης.
Η τεράστια έκταση των 6.624 στρεμμάτων αφέθηκε επί 8 χρόνια στην τύχη της με μόνη κίνηση τα σχέδια ανάπλασης του Αθεμπίγιο, για τα οποία αφού πρώτα ενημερωθήκαμε ότι έγιναν αφιλοκερδώς, τελικά μάθαμε ότι πληρώσαμε 180.000 ευρώ.
Οι επαφές με το Κατάρ επίσης κατέληξαν σε φιάσκο, αλλά σε κάθε περίπτωση το ενδιαφέρον των υπευθύνων για το ελληνικό μόνο όψιμο μπορεί να χαρακτηριστεί.
Σήμερα αυτό που συναντά κανείς, είναι ετοιμόρροπα κτίρια, παροπλισμένα αεροσκάφη και αμέτρητους φράκτες.
Σκουπίδια, εγκαταλελειμμένα οχήματα και ο παροπλισμένος στόλος της Ολυμπιακής συνθέτουν ένα σκηνικό μιζέριας και εγκατάλειψης.
Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης
Επιχειρηματικά και θεματικά πάρκα, ιδιωτικές κατοικίες και ξενοδοχεία, αλλά και πάρκο έκτασης 2000 στρεμμάτων, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιοποίηση του ελληνικού.
Το σχέδιο αξιοποίησης αφορά μια έκταση 6.000 στρεμμάτων που περιλαμβάνει τα ακίνητα του πρώην αεροδρομίου, του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά και του Εθνικού Κέντρου Νεότητας του Αγίου Κοσμά. Οι ελεύθεροι χώροι θα πρέπει να καταλαμβάνουν το 75% της έκτασης ενώ η συνολική κάλυψη (για κτίρια και εγκαταστάσεις) θα πρέπει να είναι 40%.
Το προσχέδιο του νόμου για το πλαίσιο αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού εστάλη στα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου και αναμένεται να συζητηθεί σε ένα από τα επόμενα Υπουργικά Συμβούλια. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η ανάρτηση για ηλεκτρονική διαβούλευση πριν από την οριστική του κατάθεση στη Βουλή.
Σύμφωνα με τα "Νέα", τα κτίρια θα έχουν ύψος 10 μέτρα, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούν να χτίζονται και ψηλότερα κτίρια - εφόσον τεκμηριώνονται από αρχιτεκτονική μελέτη -, και θα αναπτύσσονται σε απόσταση 100 μέτρων από τα όρια του ακινήτου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, δηλαδή στο τμήμα του Ελληνικού που έχει πρόσοψη στις Λεωφόρους Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος.
Η αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των αιτήσεων στον διεθνή διαγωνισμό από τους υποψήφιους επενδυτές έχει αρχίσει (η προθεσμία λήγει στις 30 Μαρτίου), γι' αυτό, όπως έγινε γνωστό, αρχίζει αγώνας δρόμου να αποδοθεί ο χώρος του Ελληνικού "καθαρός".
Στο αμέσως προσεχές διάστημα, οι παραχωρήσεις των χώρων του Ελληνικού ανακαλούνται και θα πρέπει να παραδοθούν στο Δημόσιο σε διάστημα ενός μηνός μετά την ειδοποίηση που θα προηγηθεί.
Παράλληλα, οι μισθώσεις κτιρίων, γηπέδων κι άλλων εγκαταστάσεων λύνονται έπειτα από δίμηνη προειδοποίηση με καταβολή αποζημίωσης έως 18 ενοικίων ανάλογα με την περίπτωση. Οι επενδυτές που θα αποχωρήσουν θα αποζημιωθούν.
News247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου