Το 2012 ο τζίρος στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου ξεπέρασε αυτόν της Ευρώπης, σύμφωνα με δημοσίευμα της Süddeutsche Zeitung, με μεγάλες κερδισμένες τις γερμανικές επιχειρήσεις.
Την ώρα που η ζήτηση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες μειώνεται, οι
πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Το 2012
αγοράστηκαν στην Κίνα για πρώτη φορά περισσότερα αυτοκίνητα σε σύγκριση
με την ευρωπαϊκή αγορά, αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα
Süddeutsche Zeitung, επικαλούμενη στοιχεία του γερμανικού Συνδέσμου
Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). Βάσει των στοιχείων, το 2012 πωλήθηκαν στην
Ευρώπη 12,5 εκ. αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, δηλαδή ένα εκ. λιγότερα σε
σχέση με το 2011. Από την άλλη πλευρά, στην Κίνα αγοράστηκαν τη χρονιά που πέρασε 13,2 εκ. αυτοκίνητα Ι.Χ.Όπως αναφέρει η SZ, μεγάλοι κερδισμένοι της άνθησης των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα είναι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτι που επιβεβαιώνει σε δηλώσεις του ο επικεφαλής του VDA Ματίας Βίσμαν. Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν μάλιστα να αυξήσουν το μερίδιό τους στην κινεζική αγορά κατά 22% το 2012, πωλώντας εκεί 700.000 περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα από ό,τι στη γερμανική αγορά.
Η ευρωκρίση πιέζει την αγορά
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Daimler, διαθέτουν ως γνωστόν εργοστάσια στην Κίνα. Τελευταίες εκτιμήσεις προβλέπουν ότι η παραγωγή αυτοκινήτων στην Κίνα θα ξεπεράσει φέτος την αντίστοιχη στην Ευρώπη. Χθεσινό δημοσίευμα της Financial Times, το οποίο επικαλείται προβλέψεις πέντε ερευνητικών ινστιτούτων, αναφέρει ότι το 2013 προβλέπεται να κατασκευαστούν στην Κίνα 19,6 εκ. αυτοκίνητα. Το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη δεν αναμένεται, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα να ξεπεράσει τα 18,3 εκατομμύρια.
Σημαντικότατη αιτία της κάμψης στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου είναι η ευρωκρίση, η οποία οδήγησε σε αισθητή μείωση των πωλήσεων κυρίως στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Εκπρόσωποι του κλάδου αναμένουν, ωστόσο, ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα στηρίξουν φέτος πιο δυναμικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά στις νοτιοευρωπαϊκές χώρες.
Στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, η θυγατρική της γαλλικής Peugeot, Citroen, εξασφάλισε κρατικές εγγυήσεις ύψους έως 7 δισ. ευρώ για την αναχρηματοδότησή της. Ωστόσο, αρκετοί παρατηρητές του κλάδου επικρίνουν την κρατική παρέμβαση στις αυτοκινητοβιομηχανίες με το επιχείρημα ότι ορισμένες φορές καθυστερεί ή εμποδίζει την αναγκαία συρρίκνωση που απαιτείται για την εξυγίανση των εταιριών.
Σύμφωνα με ερευνητικά στοιχεία, οι ρυθμοί παραγωγής σε 15 ευρωπαϊκά εργοστάσια είναι τόσο χαμηλοί, ώστε οι κατασκευάστριες εταιρίες να εξετάζουν το κλείσιμό τους.
Πηγη: newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου