Περί τα 485 εκατ. δολάρια έχουν επενδύσει από την αρχή του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές σε αγορές πλοίων σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, συνεχίζοντας, με όπλο τη ρευστότητα να ποντάρουν στις χαμηλές αξίες ιδιαίτερα των bulk carriers.
Όπως σημειώνει στην ανάλυσή της η G Moundreas οι αγοραπωλησίες εντείνονται τις τελευταίες μέρες. Η Citigroup στην πρόσφατη έκθεσή της για τον κλάδο των πλοίων ξηρού φορτίου, προβλέπει αύξηση των εσόδων τους από το 2014 καθώς η συνεχιζόμενη τάση μείωσης των ρυθμών αύξησης του παγκόσμιο στόλου αναμένεται να επιφέρει ισορροπία στη ναυλαγορά.
Υπολογίζεται ότι το 2014 η αύξηση του στόλου θα είναι 5% περίπου από 18% που καταγράφηκε στην περίοδο 2011 - 2013. Αντίστοιχα η αύξηση της ζήτησης για μεταφορά φορτίων ορυκτών και σιτηρών προβλέπεται στο 5%. Τα ημερήσια έσοδα των πλοίων ξηρού φορτίου εκτιμάται να φθάσουν σε επίπεδα σημαντικής κερδοφορίας από το δεύτερο εξάμηνο του 2014.
Σε αντίστοιχη ανάλυση του οίκου Drewry αναφέρεται ότι η ολοένα μειούμενη κεφαλαιακή επάρκεια των πλοιοκτητριών εταιρειών θα οδηγήσει περισσότερους πλοιοκτήτες να επιλέξουν το δρόμο της διάλυσης για μεγάλο αριθμό πλοίων τους ακόμα και μικρότερης ηλικίας.
Εκτιμά ότι το 2013 δεν πρόκειται να καταγραφεί κάποια βελτίωση στη ναυλαγορά με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που θα βρεθούν σε δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Προβλέπει ότι γι αυτό το λόγο οι διαλύσεις των πλοίων θα είναι περισσότερες σε σχέση το 2012. Υπολογίζεται ότι θα διαλυθούν περί τα 36 εκατ. τόνοι στη διάρκεια του 2013, αλλά η μεγάλη αύξηση της εισόδου νέων πλοίων στην αγορά που σημειώθηκε τα προηγούμενα χρόνια δεν θα αφήσει περιθώρια βελτίωσης των ναύλων.
Όπως επισημαίνεται από τους αναλυτές της G Moundreas παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν προοπτικές άμεσης βελτίωσης των ναύλων, οι πλοιοκτήτες τοποθετούνται με νέες παραγγελίες πλοίων και αγορές second hand εκτιμώντας ότι δεν θα πρέπει να αναμένεται μία σημαντική περαιτέρω πτώση των τιμών.
Από newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου