Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Μαζική κάθοδος Βουλγάρων στις ελληνικές ακτές

Μόνο σε ένα Σάββατο κατέβηκαν από τον κάθετο άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα 44.000 τουρίστες και 12.600 οχήματα και έπεται συνέχεια. Τι γίνεται με την εκκρεμότητα των 5 χλμ




«Τρίβουν τα χέρια τους» οι επαγγελματίες του τουρισμού στα παράλια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς βλέπουν από τα Σαββατοκύριακα του Ιουνίου μαζική κάθοδο των Βαλκάνιων γειτόνων στην περιοχή τους. Και παράλληλα δικαιώνονται για το πάγιο αίτημά τους να κατασκευαστεί ο άξονας Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Μακάζα), ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση Βούλγαρων και Ρουμάνων, που αποτελούν πλέον τον κύριο τουριστικό στόχο για τους τοπικούς φορείς.

Το μεγαλύτερο τμήμα του συγκεκριμένου κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο. «Ο δρόμος αυτός από την πρώτη στιγμή διευκόλυνε και αύξησε την κυκλοφορία και τις μετακινήσεις μεταξύ των δυο χωρών, προς όφελος του εμπορίου και του τουρισμού, ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας. Για του λόγου το αληθές, το Σάββατο 21 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε η είσοδος προς την Ελλάδα 12.600 οχημάτων σε μια μέρα και περισσότερων των 44.000 ατόμων», αναφέρει ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Παρασκευάς Σαββαΐδης.

Όπως επισήμανε στη Voria.gr ο κ. Σαββαΐδης, «ενώ ο συγκεκριμένος άξονας είχε καταγεγραμμένη κυκλοφορία 1.000 – 2.500 οχημάτων τα Σαββατοκύριακα και 700 – 800 τις καθημερινές, πλέον μόλις έγινε γνωστό και στη γειτονική Βουλγαρία ότι οι συνθήκες μετακίνησης είναι εξαιρετικές, άρχισε η μαζική είσοδος για το καλοκαίρι».

Με δεδομένο μάλιστα ότι δεν κυκλοφορούν μεγάλα λεωφορεία ή νταλίκες στον αυτοκινητόδρομο, οι αρμόδιοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» επισημαίνουν πως ο κύριος όγκος των οχημάτων που μπαίνουν από τη Βουλγαρία είναι μικρά λεωφορεία και φορτηγάκια και κυρίως ΙΧ.


Οι Βούλγαροι έκαναν άτυπα εγκαίνια του άξονα, όπου έστησαν ένα… πανηγύρι με τη συμμετοχή εκατοντάδων ατόμων και ουρά περίπου 6 χλμ. για να εισέλθουν στην Ελλάδα. Έκτοτε περίμεναν την φετινή θερινή περίοδο για να αξιοποιήσουν το δρόμο. Τα οχήματα προέρχονται από την κεντρική Βουλγαρία, αλλά και από τη Ρουμανία και δεδομένου ότι κι από τη βουλγαρική πλευρά ο δρόμος που οδηγεί στον κάθετο άξονα είναι υποφερτός φαίνεται πως αυτό το καλοκαίρι οι τοπικές κοινωνίες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα αρχίσουν να καρπώνονται τα οφέλη του.

Το ήξεραν έτσι κι αλλιώς, γι’ αυτό και από πολλά χρόνια επιδίωκαν την κατασκευή του δρόμου. Η καθυστέρηση περίπου εννέα μηνών στην παράδοση του άξονα δεν απασχολεί πλέον κανέναν. Αυτό που απασχολεί είναι η εκκρεμότητα περίπου 5 χλμ. για να ολοκληρωθεί και η προβλεπόμενη σύνδεσή του με τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Βόρειας Ελλάδας.

«Πράγματι έχουμε παραδώσει τον άξονα από τα σύνορα μέχρι το χωριό Τυχηρό. Από εκεί πλέον τα οχήματα βγαίνουν για λίγο στο συντηρημένο και αξιοπρεπές τοπικό δίκτυο για να φτάσουν στον κόμβο της Κομοτηνής. Η εκκρεμότητα στο νοτιότερο τμήμα (Τυχηρό – Κομοτηνή) αφορά σε 5 χλμ., τα οποία θα δημοπρατηθούν το φθινόπωρο και το επόμενο καλοκαίρι θα κυκλοφορούνται», δήλωσε ο κ. Σαββαΐδης.

Ο κάθετος άξονας είναι συνολικού μήκους 23 χλμ. και αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ. Στο μεγαλύτερο μέρος (19 χλμ.) η χάραξη είναι νέα και μόλις σε 4 χλμ. έγινε βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Η ταχύτητα μελέτης στο μεγαλύτερο μήκος του είναι 80 χλμ./ώρα. Έγιναν επίσης πέντε σήραγγες και συνδέθηκαν δυο ισόπεδοι και ένας ανισόπεδος κόμβος. Το έργο δημοπρατήθηκε το 2006, με προϋπολογισμό 85 εκ. ευρώ και συμβασιοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2007.

Του Τάσου Τασιούλα
          voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου