Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

Στο νέο υπερταμείο ΕΥΑΘ και ΕΛΒΟ

http://www.seleo.gr/media/k2/items/cache/355e2d8f6f5287e8d1ccb968da9ebb9e_L.jpg
Η Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης  και η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων  περιλαμβάνονται μεταξύ των επιχειρήσεων που μεταφέρονται στο νέο υπερταμείο, με το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα που αναμένεται να κατατεθεί την Παρασκευή στη Βουλή, με στόχο να ψηφιστεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.




Οι εργαζόμενοι της ΕΥΑΘ προσανατολίζονται σε μια συμβολική κινητοποίηση για τη Δευτέρα ή την Τρίτη που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο και ενδεχομένως, κατάληψη στο κτίριο της εταιρείας επί της οδού Τσιμισκή.
Στο δεύτερο άρθρο του σχεδίου νόμου προβλέπεται πως με το δεύτερο κύμα μεταφοράς ΔΕΚΟ στο υπερταμείο, όταν συσταθεί, θα εισφερθούν τελικά έξι επιχειρήσεις και συγκεκριμένα το ποσοστό του Δημοσίου σε ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Κτιριακές Υποδομές, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και ΔΕΗ (το 34% καθώς το υπόλοιπο 17% ελέγχεται από το ΤΑΙΠΕΔ). Για την ΕΛΒΟ στο προσχέδιο του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι «η ειδική εκκαθάριση, στο καθεστώς της οποίας έχει τεθεί η υπό στοιχείο 4 του Παραρτήματος Ε’ δημόσια επιχείρηση, «ΕΛ.Β.Ο. Α.Β.Ε.», δεν επηρεάζεται από την εν λόγω μεταβίβαση και συνεχίζεται με τους ίδιους όρους και συμφωνίες μέχρι την περάτωσή της. Εκτός λίστας μένουν ΑΔΜΗΕ και ΕΑΒ. Υπενθυμίζεται, πως τον Μάιο είχε αποφασιστεί η μεταφορά στο υπερταμείο των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ και ΕΛΤΑ.
Η δημιουργία του καταλόγου με όλες τις συμμετοχές του δημοσίου σε επιχειρήσεις προβλέπεται από το τρίτο μνημόνιο. Προβλέπεται, επίσης, πως όλες οι συμμετοχές θα μεταφερθούν στο υπερταμείο με ελάχιστες εξαιρέσεις, που θα συμφωνηθούν μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε ειδικό κεφάλαιο του υπουργείου Μεταφορών ορίζεται επίσης, ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ συνάπτει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση εκμίσθωσης διάρκειας έως δέκα ετών για το τροχαίο υλικό. Ορίζεται επίσης, ότι κατά την εκτέλεση των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών το Δημόσιο δύναται να επιτρέπει εκχώρηση απαιτήσεων των παρόχων από τις συμβάσεις αυτές μέσω σύναψης ειδικότερων συμφωνιών μεταξύ των παρόχων, ως εκχωρητών, και το Δημόσιο, τον ΟΣΕ Α.Ε. ή τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ως εκδοχέων, για την εξόφληση οφειλών προς τους ανωτέρω φορείς, όπως μισθώματα από συμβάσεις μίσθωσης μονάδων τροχαίου υλικού ή αμοιβών για παροχή υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού ή άλλων υπηρεσιών.
Για την ενέργεια
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τις ρυθμίσεις για την ενέργεια στο πλαίσιο της υποχρέωσης εφαρμογής του ευρωπαϊκού μοντέλου-target model. Με βάση το target model, καταργείται η υποχρεωτική ημερήσια αγορά (pool), η οποία ισχύει σήμερα. Η αγορά "προϊόντων" γίνεται στο πλαίσιο τεσσάρων αγορών οι οποίες θα ιδρυθούν και θα λειτουργούν. Των αγορών: Χονδρικής Προθεσμιακών Προϊόντων, Ενδοημερήσιας, Αγοράς της Επόμενης Ημέρας και Αγοράς Εξισορρόπησης. Επιπλέον, το target model δίνει τη δυνατότητα σύναψης διμερών συμβάσεων μεταξύ παραγωγών και καταναλωτών, εκτός της χονδρικής αγοράς.


Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία"
                   seleo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου