ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΡΟΔΟΠΗΣ
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε το τελευταίο τμήμα του έργου, σηματοδοτώντας την εθνική του σημασία
Κάθετος άξονας Νυμφαίας χωρίς λεωφορεία, αλλά με διόδια
«Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε
κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Είναι μια εθνική προσπάθεια για να
βελτιωθούν οι υποδομές της χώρας», είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος
Σπίρτζης. κόβοντας την κορδέλα των εγκαινίων στον ολοκληρωμένο κάθετο
άξονα. Το τελευταίο τμήμα, συνολικού μήκους 6,5 χλμ του κάθετου οδικού
άξονα της Εγνατία Οδού «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα»
εγκαινίασε χθες το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και
Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης στην Κομοτηνή. Με την παράδοση και του
τελευταίου τμήματος ολοκληρώνεται στο σύνολό του ο Κάθετος Άξονας 75,
που συνδέει την Κομοτηνή με τη Νυμφαία, συνολικού μήκους 17 χλμ, όπου
βρίσκεται ο μεθοριακός σταθμός με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και ο
οποίος εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2013.
ΟΙ ΚΑΘΕΤΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΕΒΡΟΥ ΚΑΙ ΞΑΝΘΗΣ
Ο υπουργός ανέφερε σε δηλώσεις του, ότι απομένουν πλέον δυο ακόμα κάθετοι οδικοί άξονες, που θα συνδέουν την Ελλάδα με τη Βουλγαρία, ένας στην Ξάνθη και ένας στον Έβρο. Για την Ξάνθη σημείωσε ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του, ενώ για τον Έβρο, ότι παρουσιάζουν εξέλιξη όλες οι εργολαβίες. Ο οδικός άξονας του Έβρου θα παραδοθεί σταδιακά σε δυο τμήματα. Το πρώτο τμήμα θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ το δεύτερο στα τέλη του 2018, με αρχές του 2019. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ακόμα ότι πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια «προκειμένου η Θράκη να έχει τις απαραίτητες υποδομές, για να διατηρεί το πλεονέκτημα που ιστορικά είχε, το πλεονέκτημα της θέσης της για τις συνδυασμένες μεταφορές και την παραγωγική ανασυγκρότησή της". Συνεχάρη την Εγνατία Οδό που ολοκλήρωσε αυτό το έργο μέσα στους προβλεπόμενους χρόνους και με το εύλογο κόστος και έστειλε μήνυμα προς τους κοινωνικούς φορείς της περιοχής λέγοντας "πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τις αναγκαίες υποδομές, προκειμένου η Θράκη να ανακτήσει τον ιστορικό ρόλο που πάντα είχε". "Τα έργα", συμπλήρωσε ο υπουργός, "δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Είναι μια εθνική προσπάθεια για να βελτιωθούν οι υποδομές της χώρας.
Γι’ αυτό και μας βλέπετε σήμερα όλους μαζί εδώ, όπως μαζί πρέπει να είμαστε και στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο που επιβάλλεται να έχουμε, για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τη συμπλήρωση των απαραίτητων υποδομών".
Ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Απόστολος Αντωνούδης, σε δηλώσεις του επισήμανε, ότι με την πλήρη ολοκλήρωσή του ο κάθετος οδικός άξονας "θα βοηθήσει στη συνολικότερη ανάπτυξη της περιοχής. Τα έργα από μόνα τους δεν αποτελούν ανάπτυξη, τα έργα είναι προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη. Άρα, οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αγκαλιάσουν αυτό το έργο και αυτό το οποίο λέμε παραγωγική ανασυγκρότηση είναι κάτι που δεν πρέπει να το περιμένουμε από την πολιτεία, αλλά μέσα από τα τοπικά και περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης, ώστε να αγκαλιαστεί το έργο και να προσφέρει όλα όσα για τα οποία κατασκευάστηκε".
Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας-Μακάζα υπήρξε διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Θράκης για πολλές δεκαετίες. Όμως ακόμα και σήμερα συνεχίζεται αναίτια η απαγόρευση της διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3,5 τόνων. Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ρωτήθηκε για την απαγόρευση αυτή στη διάρκεια των χθεσινών εγκαινίων του κάθετου άξονα στην Κομοτηνή. Ο κος Σπρίτζης υπογράμμισε, ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τον Βούλγαρο ομόλογό του, ώστε να αρθούν όλοι οι υφιστάμενοι περιορισμοί για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και λεωφορείων, υπογραμμίζοντας ότι "ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να δέχεται τέτοιου είδους μετακινήσεις. Εξάλλου, αυτός είναι και ο ρόλος των κάθετων αξόνων, να βοηθήσουν στην κυκλοφορία των τουριστικών και εμπορικών μετακινήσεων, να ζωντανέψει η ενδοχώρα της Ροδόπης και ολόκληρης της Θράκης. Οι κάθετοι άξονες είναι ολοκληρωμένοι αυτοκινητόδρομοι που μπορούν να βοηθήσουν στις συνδυασμένες μεταφορές και την γεωπολιτική αναβάθμιση της περιοχής". Σύμφωνα με απόφαση των υπουργείων Εξωτερικών των δύο χωρών, από τον συνοριακό σταθμό Νυμφαίας-Μακάζα, επιτρέπεται να διέρχονται σήμερα μόνον επιβατικά οχήματα και mini bus μέχρι εννέα θέσεων, καθώς και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ, ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ
Ο υπουργός Υποδομών ερωτηθείς για τα νέα διόδια που θα τοποθετηθούν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, εμφανίστηκε επικριτικός προς όλους εκείνους, όπως είπε, "που έκαναν τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων, χωρίς κοινωνικά κριτήρια κι αυτούς που κατασκεύασαν την Εγνατία και δεν έβαλαν, δεκαπέντε χρόνια τώρα, τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις σε καμία βιομηχανική ή σε καμία τουριστική περιοχή ή σε καμία πόλη επί της ουσίας, από αυτές που όφειλαν, με αποτέλεσμα σήμερα ένα τεράστιο κόστος να το επωμίζεται όλος ο ελληνικός λαός και όχι αυτοί που έπρεπε να το πληρώνουν". Όσον αφορά στη δική του εισήγηση είναι, "σε όλους τους αυτοκινητόδρομους να μπουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες και για ομάδες του πληθυσμού που ανήκουν σε ιδιαίτερες κατηγορίες και χρειάζεται να τους στηρίξουμε".
ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΑΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ
Θα ήθελαν να βρίσκονται στα εγκαίνια του κάθετου άξονα Νυμφαίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πήγαιναν απρόσκλητοι. Παραγωγικοί φορείς της Ροδόπης δεν προσκλήθηκαν στα χθεσινά εγκαίνια του κάθετου άξονα της Νυμφαίας από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, με συνέπεια κανένας εκπρόσωπός τους να μην βρίσκεται εκεί. Ομοσπονδία και Επαγγελματικό Επιμελητήριο αναμένεται να εκδώσουν κείμενο διαμαρτυρίας, αυτό δηλαδή που θα επέδιδαν στον ίδιο τον υπουργό εφόσον καλούνταν στα εγκαίνια.
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΤΙΟΣ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΝΥΜΦΑΙΑΣ
Εμφανώς ικανοποιημένος από την πλήρη λειτουργία του δρόμου εμφανίστηκε ο περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρήστος Μέτιος, που ήταν παρών στα χθεσινά εγκαίνια του κάθετου άξονας της Νυμφαίας. Έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την περιοχή μας, που φέρνει κοντά Ελλάδα και Βουλγαρία και τους κατοίκους των δύο χωρών. Απαντώντας στις όποιες ενστάσεις έχει εγείρει η λειτουργία του δρόμου τοπικά, σχετικά με το παρεμπόριο, τη διαφυγή εισοδήματος, ο κ. Μέτιος είπε τα εξής:» Η σημαντικότητα του έργου είναι δεδομένη, από εκεί και πέρα μπορεί να υπάρξουν προβλήματα. Το πως θα το εκμεταλλευτούμε προς όφελος της περιοχής συνολικά του Δήμου, της Περιφέρειας και των κατοίκων αυτό είναι στη δική μας επιλογή».
ΣΥΝΟΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΥΜΦΑΙΑΣ - ΜΑΚΑΖΑ
Μετά το πέρας της τελετής των εγκαινίων στον κάθετο άξονα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης βρέθηκε στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, όπου αντάλλαξε χειραψίες με τους Έλληνες και Βούλγαρους αστυνομικούς που υπηρετούν στον μεθοριακό σταθμό. Εκεί ενημερώθηκε από τους τελωνειακούς πως ο σταθμός αυτός είναι ο τρίτος σε διελεύσεις της χώρας, με πάνω από 1,5 εκ διελεύσεις το χρόνο. Άκουσε βέβαια και τα αιτήματα των τελωνειακών για την κατασκευή σύγχρονου κτιρίου, για να μπορούν να διενεργούνται οι απαιτούμενοι έλεγχοι, ώστε να περιορισθούν τα φαινόμενα παραοικονομίας και παραεμπορίου, που έχουν οξυνθεί.
Ο «Χ» ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Ποιος είναι ο Κάθετος Άξονας 75, που εγκαινιάστηκε στην Κομοτηνή; Ο Κάθετος Άξονας 75 «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με την Βουλγαρία και άλλες Βαλκανικές χώρες (αποτελεί τμήμα του πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ) και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών.
Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998. Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ.10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 kmh.
Εργολαβίες Κατασκευής: • Οδικό τμήμα του Κάθετου Άξονα 75 Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα από την χθ. 5+800 έως ΧΘ 22+350 Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα) μήκους 16,55 χλμ και της προσωρινής σύνδεσης του, μήκους 1,05χλμ, με την τοπική οδό προς Τυχερό. Ανάδοχος «Consorzio Stabile Italimprese Scarl».
• Οδικό τμήμα του Κάθετου Άξονα 75 Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα – Ολοκλήρωση ανατολικής χάραξης νοτίου τμήματος από χ.θ. 0+000 έως χ.θ. 6+300 μήκους 6,30 χλμ Ανάδοχος «ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ Α.Β.Ε.Τ.Ε.Θ ».
Ενδεικτικές αποστάσεις
Με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, ένα ΙΧ επιβατηγό, από τη Φιλιππούπολη στον Ανατολικό Κόμβο της Κομοτηνής στην Εγνατία Οδό, χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά. Σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ο επιβάτης της Φιλιππούπολης, μέσω Νυμφαίας-Μακάζα, θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη• αν προτιμήσει, δε, τη διαδρομή μέσω Σόφιας-Προμαχώνα, θα χρειαστεί περισσότερο από 5 ώρες και 30 λεπτά. Ενδεικτικές αποστάσεις και χρόνοι από/προς Κομοτηνή: Κίρτζαλι: 70 χιλιόμετρα, 50 λεπτά, Χάσκοβο: 120 χιλιόμετρα, 1 ώρα και 30 λεπτά, Ντιμίτροβγκραντ: 140 χιλιόμετρα, 1 ώρα και 45 λεπτά, Στάρα Ζαγόρα: 178 χιλιόμετρα, 2 ώρες και 10 λεπτά, Φιλιππούπολη (μέσω Ντιμίτροβγκραντ): 185 χιλιόμετρα, 2 ώρες, Σλίβεν: 245 χιλιόμετρα, 3 ώρες, Γιάμπολ: 267 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 10 λεπτά, Σόφια: 322 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 30 λεπτά, Μπουργκάζ (μέσω Στάρα Ζαγόρα): 345 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 45 λεπτά, Ρούσε (γέφυρα Δούναβη): 400 χιλιόμετρα, 5 ώρες και 30 λεπτά, Βουκουρέστι (Ρουμανία): 465 χιλιόμετρα, 6 ώρες
ΟΙ ΚΑΘΕΤΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΕΒΡΟΥ ΚΑΙ ΞΑΝΘΗΣ
Ο υπουργός ανέφερε σε δηλώσεις του, ότι απομένουν πλέον δυο ακόμα κάθετοι οδικοί άξονες, που θα συνδέουν την Ελλάδα με τη Βουλγαρία, ένας στην Ξάνθη και ένας στον Έβρο. Για την Ξάνθη σημείωσε ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του, ενώ για τον Έβρο, ότι παρουσιάζουν εξέλιξη όλες οι εργολαβίες. Ο οδικός άξονας του Έβρου θα παραδοθεί σταδιακά σε δυο τμήματα. Το πρώτο τμήμα θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ το δεύτερο στα τέλη του 2018, με αρχές του 2019. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ακόμα ότι πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια «προκειμένου η Θράκη να έχει τις απαραίτητες υποδομές, για να διατηρεί το πλεονέκτημα που ιστορικά είχε, το πλεονέκτημα της θέσης της για τις συνδυασμένες μεταφορές και την παραγωγική ανασυγκρότησή της". Συνεχάρη την Εγνατία Οδό που ολοκλήρωσε αυτό το έργο μέσα στους προβλεπόμενους χρόνους και με το εύλογο κόστος και έστειλε μήνυμα προς τους κοινωνικούς φορείς της περιοχής λέγοντας "πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τις αναγκαίες υποδομές, προκειμένου η Θράκη να ανακτήσει τον ιστορικό ρόλο που πάντα είχε". "Τα έργα", συμπλήρωσε ο υπουργός, "δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Είναι μια εθνική προσπάθεια για να βελτιωθούν οι υποδομές της χώρας.
Γι’ αυτό και μας βλέπετε σήμερα όλους μαζί εδώ, όπως μαζί πρέπει να είμαστε και στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο που επιβάλλεται να έχουμε, για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τη συμπλήρωση των απαραίτητων υποδομών".
Ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Απόστολος Αντωνούδης, σε δηλώσεις του επισήμανε, ότι με την πλήρη ολοκλήρωσή του ο κάθετος οδικός άξονας "θα βοηθήσει στη συνολικότερη ανάπτυξη της περιοχής. Τα έργα από μόνα τους δεν αποτελούν ανάπτυξη, τα έργα είναι προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη. Άρα, οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αγκαλιάσουν αυτό το έργο και αυτό το οποίο λέμε παραγωγική ανασυγκρότηση είναι κάτι που δεν πρέπει να το περιμένουμε από την πολιτεία, αλλά μέσα από τα τοπικά και περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης, ώστε να αγκαλιαστεί το έργο και να προσφέρει όλα όσα για τα οποία κατασκευάστηκε".
Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας-Μακάζα υπήρξε διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Θράκης για πολλές δεκαετίες. Όμως ακόμα και σήμερα συνεχίζεται αναίτια η απαγόρευση της διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3,5 τόνων. Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ρωτήθηκε για την απαγόρευση αυτή στη διάρκεια των χθεσινών εγκαινίων του κάθετου άξονα στην Κομοτηνή. Ο κος Σπρίτζης υπογράμμισε, ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τον Βούλγαρο ομόλογό του, ώστε να αρθούν όλοι οι υφιστάμενοι περιορισμοί για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και λεωφορείων, υπογραμμίζοντας ότι "ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να δέχεται τέτοιου είδους μετακινήσεις. Εξάλλου, αυτός είναι και ο ρόλος των κάθετων αξόνων, να βοηθήσουν στην κυκλοφορία των τουριστικών και εμπορικών μετακινήσεων, να ζωντανέψει η ενδοχώρα της Ροδόπης και ολόκληρης της Θράκης. Οι κάθετοι άξονες είναι ολοκληρωμένοι αυτοκινητόδρομοι που μπορούν να βοηθήσουν στις συνδυασμένες μεταφορές και την γεωπολιτική αναβάθμιση της περιοχής". Σύμφωνα με απόφαση των υπουργείων Εξωτερικών των δύο χωρών, από τον συνοριακό σταθμό Νυμφαίας-Μακάζα, επιτρέπεται να διέρχονται σήμερα μόνον επιβατικά οχήματα και mini bus μέχρι εννέα θέσεων, καθώς και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ, ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ
Ο υπουργός Υποδομών ερωτηθείς για τα νέα διόδια που θα τοποθετηθούν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, εμφανίστηκε επικριτικός προς όλους εκείνους, όπως είπε, "που έκαναν τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων, χωρίς κοινωνικά κριτήρια κι αυτούς που κατασκεύασαν την Εγνατία και δεν έβαλαν, δεκαπέντε χρόνια τώρα, τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις σε καμία βιομηχανική ή σε καμία τουριστική περιοχή ή σε καμία πόλη επί της ουσίας, από αυτές που όφειλαν, με αποτέλεσμα σήμερα ένα τεράστιο κόστος να το επωμίζεται όλος ο ελληνικός λαός και όχι αυτοί που έπρεπε να το πληρώνουν". Όσον αφορά στη δική του εισήγηση είναι, "σε όλους τους αυτοκινητόδρομους να μπουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες και για ομάδες του πληθυσμού που ανήκουν σε ιδιαίτερες κατηγορίες και χρειάζεται να τους στηρίξουμε".
ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΑΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ
Διαμαρτυρία φορέων για τη μη πρόσκλησή τους στα εγκαίνια του κάθετου άξονα
Ομοσπονδία και Επαγγελματικό Επιμελητήριο αναμένεται να εκδώσουν κείμενο διαμαρτυρίαςΘα ήθελαν να βρίσκονται στα εγκαίνια του κάθετου άξονα Νυμφαίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πήγαιναν απρόσκλητοι. Παραγωγικοί φορείς της Ροδόπης δεν προσκλήθηκαν στα χθεσινά εγκαίνια του κάθετου άξονα της Νυμφαίας από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, με συνέπεια κανένας εκπρόσωπός τους να μην βρίσκεται εκεί. Ομοσπονδία και Επαγγελματικό Επιμελητήριο αναμένεται να εκδώσουν κείμενο διαμαρτυρίας, αυτό δηλαδή που θα επέδιδαν στον ίδιο τον υπουργό εφόσον καλούνταν στα εγκαίνια.
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΤΙΟΣ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΝΥΜΦΑΙΑΣ
Περιφερειάρχης: Ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την περιοχή ο κάθετος άξονας
Ρωτήθηκε για τις ενστάσεις που έχει εγείρει η λειτουργία του δρόμου τοπικά, σχετικά με το παρεμπόριο, τη διαφυγή εισοδήματοςΕμφανώς ικανοποιημένος από την πλήρη λειτουργία του δρόμου εμφανίστηκε ο περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρήστος Μέτιος, που ήταν παρών στα χθεσινά εγκαίνια του κάθετου άξονας της Νυμφαίας. Έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την περιοχή μας, που φέρνει κοντά Ελλάδα και Βουλγαρία και τους κατοίκους των δύο χωρών. Απαντώντας στις όποιες ενστάσεις έχει εγείρει η λειτουργία του δρόμου τοπικά, σχετικά με το παρεμπόριο, τη διαφυγή εισοδήματος, ο κ. Μέτιος είπε τα εξής:» Η σημαντικότητα του έργου είναι δεδομένη, από εκεί και πέρα μπορεί να υπάρξουν προβλήματα. Το πως θα το εκμεταλλευτούμε προς όφελος της περιοχής συνολικά του Δήμου, της Περιφέρειας και των κατοίκων αυτό είναι στη δική μας επιλογή».
ΣΥΝΟΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΥΜΦΑΙΑΣ - ΜΑΚΑΖΑ
3 χρόνια λειτουργίας, 4,5 εκ. άνθρωποι
Ο υπουργός Υποδομών ενημερώθηκε από τους αστυνομικούς στο μεθοριακό σταθμό ότι ο σταθμός της Νυμφαίας είναι ο τρίτος σε διελεύσεις της χώραςΜετά το πέρας της τελετής των εγκαινίων στον κάθετο άξονα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης βρέθηκε στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, όπου αντάλλαξε χειραψίες με τους Έλληνες και Βούλγαρους αστυνομικούς που υπηρετούν στον μεθοριακό σταθμό. Εκεί ενημερώθηκε από τους τελωνειακούς πως ο σταθμός αυτός είναι ο τρίτος σε διελεύσεις της χώρας, με πάνω από 1,5 εκ διελεύσεις το χρόνο. Άκουσε βέβαια και τα αιτήματα των τελωνειακών για την κατασκευή σύγχρονου κτιρίου, για να μπορούν να διενεργούνται οι απαιτούμενοι έλεγχοι, ώστε να περιορισθούν τα φαινόμενα παραοικονομίας και παραεμπορίου, που έχουν οξυνθεί.
Ο «Χ» ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Αυτός είναι ο ολοκληρωμένος κάθετος άξονας Νυμφαίας
Η βούληση υλοποίησης του άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998Ποιος είναι ο Κάθετος Άξονας 75, που εγκαινιάστηκε στην Κομοτηνή; Ο Κάθετος Άξονας 75 «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με την Βουλγαρία και άλλες Βαλκανικές χώρες (αποτελεί τμήμα του πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ) και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών.
Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998. Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ.10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 kmh.
Εργολαβίες Κατασκευής: • Οδικό τμήμα του Κάθετου Άξονα 75 Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα από την χθ. 5+800 έως ΧΘ 22+350 Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα) μήκους 16,55 χλμ και της προσωρινής σύνδεσης του, μήκους 1,05χλμ, με την τοπική οδό προς Τυχερό. Ανάδοχος «Consorzio Stabile Italimprese Scarl».
• Οδικό τμήμα του Κάθετου Άξονα 75 Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα – Ολοκλήρωση ανατολικής χάραξης νοτίου τμήματος από χ.θ. 0+000 έως χ.θ. 6+300 μήκους 6,30 χλμ Ανάδοχος «ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ Α.Β.Ε.Τ.Ε.Θ ».
Ενδεικτικές αποστάσεις
Με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, ένα ΙΧ επιβατηγό, από τη Φιλιππούπολη στον Ανατολικό Κόμβο της Κομοτηνής στην Εγνατία Οδό, χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά. Σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ο επιβάτης της Φιλιππούπολης, μέσω Νυμφαίας-Μακάζα, θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη• αν προτιμήσει, δε, τη διαδρομή μέσω Σόφιας-Προμαχώνα, θα χρειαστεί περισσότερο από 5 ώρες και 30 λεπτά. Ενδεικτικές αποστάσεις και χρόνοι από/προς Κομοτηνή: Κίρτζαλι: 70 χιλιόμετρα, 50 λεπτά, Χάσκοβο: 120 χιλιόμετρα, 1 ώρα και 30 λεπτά, Ντιμίτροβγκραντ: 140 χιλιόμετρα, 1 ώρα και 45 λεπτά, Στάρα Ζαγόρα: 178 χιλιόμετρα, 2 ώρες και 10 λεπτά, Φιλιππούπολη (μέσω Ντιμίτροβγκραντ): 185 χιλιόμετρα, 2 ώρες, Σλίβεν: 245 χιλιόμετρα, 3 ώρες, Γιάμπολ: 267 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 10 λεπτά, Σόφια: 322 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 30 λεπτά, Μπουργκάζ (μέσω Στάρα Ζαγόρα): 345 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 45 λεπτά, Ρούσε (γέφυρα Δούναβη): 400 χιλιόμετρα, 5 ώρες και 30 λεπτά, Βουκουρέστι (Ρουμανία): 465 χιλιόμετρα, 6 ώρες
xronos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου