Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Όχι δεν ήταν όλοι σαν τον Τσίπρα! Όταν οι κυβερνήσεις είχαν πολιτικό ήθος και οι πολιτικοί αντίπαλοι έκοβαν μαζί τις κορδέλες των έργων

https://thecaller.gr/wp-content/uploads/2017/04/kordeles_erga_1004.jpg
Το ένα πίσω από το άλλο εγκαινιάζει τις τελευταίες ημέρες τα μεγάλα έργα στους οδικούς άξονες της χώρας ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, 

... σε μια εμφανή προσπάθεια του ιδίου και της κυβέρνησης να ανατρέψουν με αυτόν τον τρόπο την αρνητική εικόνα που προκαλούν τα μέτρα που φέρνει το κλείσιμο της αξιολόγησης.
Θέμα συζήτησης, ωστόσο, δεν αποτελούν τα ίδια τα έργα, τα οποία είναι πραγματικά σπουδαίας σημασίας για τον τόπο και την ανάπτυξή του. Είναι το γεγονός ότι, σε αντίθεση με το παρελθόν και ανάλογες περιπτώσεις, οι κυβερνώντες αγνοούν όσους συνέβαλαν για την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων στο παρελθόν, με εμφανή πολιτικά κίνητρα, προκαλώντας με αυτή τη συμπεριφορά τους αλγεινή εντύπωση.
Αυτά βέβαια τα καταλαβαίνει κανείς ακούγοντας τόσο τους λόγους του πρωθυπουργού, ο οποίος αποφεύγει επιδεικτικά την οποιαδήποτε αναφορά στους προκατόχους του ή τους διατελέσαντες αρμόδιους υπουργούς, όσο και με την κίνησή του να μην έχει στο πλάι του, έστω ως ελάχιστη αναγνώριση όσους συνέβαλαν στο να υλοποιηθούν τα τόσο μεγάλα έργα για τη χώρα.


Μοιραία γίνεται η σύγκριση με το γινόταν στο παρελθόν, σε αντίστοιχες περιπτώσεις και δε μπορεί παρά να χρεώσει κανείς αχαριστία στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και να αναγνωρίσει σε προηγούμενες κυβερνήσεις ότι τουλάχιστον είχαν το απαραίτητο πολιτικό ήθος και την ανωτερότητα να αναγνωρίζουν τα θετικά, ακόμη και αν αυτά έγιναν από τους μεγαλύτερους πολιτικούς τους αντιπάλους.
Κι όμως θυμηθείτε το 2004: Στα εγκαίνια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ο Κώστας Καραμανλής και ο Γιώργος Σουφλιάς είχαν προσκαλέσει τον Κώστα Σημίτη και τους πρώην υπουργούς του ΠΑΣΟΚ και μάλιστα Σουφλιάς-Λαλιώτης (σ.σ.: ο κ. Καραμανλής απουσίαζε τελικώς από την τελετή) έκοψαν μαζί τις κορδέλες.


Νωρίτερα, ο Κώστας Λαλιώτης, ως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ που είχε την τύχη να εγκαινιάσει όλα τα μεγάλα έργα και τις υποδομές της κυβέρνησης Σημίτη, στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές της επόμενης, τήρησε ακριβώς την ίδια στάση και απένειμε τα εύσημα ακόμη και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους υπουργούς της, παρά την «μυθική» προσωπική του αντιπαράθεση με τον πρώην πρωθυπουργό και τις καθαρά πολιτικές διαφορές τους.
Μία σημαντική λεπτομέρεια με ιδιαίτερη σημασία αποτελεί εξάλλου το γεγονός ότι ο Κώστας Λαλιώτης είχε συμβολή τινί τρόπω και στα έργα που εγκαινιάζει σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας. Διότι οι εθνικοί οδικοί άξονες μελετήθηκαν, σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν ως οδικά διευρωπαϊκά δίκτυα από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από τις αρχές του 2001. Οι εν λόγω οδικοί άξονες μελετήθηκαν, σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν ως συγχρηματοδοτούμενα έργα με σύμπραξη του Ελληνικού Δημοσίου και των αναδόχων κοινοπραξιών, με τη συμμετοχή κατασκευαστικών εταιρειών και τραπεζών.
Όπως σημειώνουν στελέχη της τότε κυβέρνησης, οι διαγωνισμοί αυτών των οδικών αξόνων ήταν διεθνείς και διαφανείς με Συμβάσεις Παραχώρησης και με διασφαλισμένους πόρους εθνικούς, ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς και πέρασαν από όλα τα στάδια πιστοποίησης και ελέγχου τόσο από την Ελληνική Διοίκηση και την Ελληνική Δικαιοσύνη όσο και από τους αντίστοιχους Θεσμικούς Φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Χωρίς αυτές τις διαδικασίες, ούτε έργα θα υπήρχαν σήμερα ούτε εγκαίνια…
Και για του λόγου το αληθές, ως προς το τι συνέβαινε σε αντίστοιχες περιπτώσεις εγκαινίων έργων και υποδομών, χρήσιμα για κάθε σύγκριση είναι τα παρακάτω ντοκουμέντα:
– Κατά την τελετή θεμελίωσης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ο κ. Λαλιώτης είπε: «Σίγουρα χαμογελά ο Χαρίλαος Τρικούπης, που οραματίστηκε αυτό το έργο. Σίγουρα χαμογελά ο Γεώργιος Παπανδρέου, που προσπάθησε να το κατοχυρώσει ως έργο προτεραιότητας. Σίγουρα χαμογελά ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, που το 1987 προκήρυξε Διεθνή Διαγωνισμό έστω και αν αυτός δεν τελεσφόρησε και κηρύχθηκε άγονος.
Σίγουρα χαμογελά ο Ανδρέας Παπανδρέου τόσο γιατί κατά το 1997 προώθησε Διεθνή Διαγωνισμό για τη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του έργου έστω και αν ο διαγωνισμός αυτός ακυρώθηκε το 1990, όσο κυρίως γιατί μετά το 1993 πέτυχε να εντάξει στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Εσσεν και την Κέρκυρα τη Ζεύξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, διασφαλίζοντας τους πόρους και προωθώντας την υπογραφή της παρούσας Σύμβασης».
– Αντίστοιχα, στην τελετή παράδοσης και εγκαινίων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ είπε: «Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι για όλα τα Έργα και κυρίως τα Μεγάλα Έργα, που θέλουν από το Σχεδιασμό, τη Μελέτη, την κατασκευή και λειτουργία τους, αρκετό χρόνο να ολοκληρωθούν, απαιτούνται πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις.


Τα Μεγάλα Έργα απαιτούν απόλυτη Διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων. Απαιτούν συνέπεια, συνέχεια, αλληλεπίδραση και προοπτική στο σχεδιασμό, στην ολοκλήρωση και στη λειτουργία τους. Απαιτούν γόνιμο διάλογο και συνεργασία ανάμεσα στην Πολιτεία, τους Φορείς και τους Πολίτες ανεξάρτητα με το ποια Παράταξη και ποιο Κόμμα έχει την ευθύνη της Διακυβέρνησης της Χώρας.


Θεωρώ χρέος μου για λόγους Ιστορικής, πολιτικής και ηθικής τάξης να αναφέρω ονομαστικά αυτούς, που όλα αυτά τα χρόνια είχαν μια ξεχωριστή συμβολή, από τη δημοπράτηση του Έργου μέχρι σήμερα.
Η Προκήρυξη του Διαγωνισμού για το Νέο Αεροδρόμιο έγινε το 1991 και το Σεπτέμβριο του 1993 είχε διαμορφωθεί και ουσιαστικά μονογραφηθεί από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. η Σύμβαση Παραχώρησης και Κατασκευής.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη συμβολή του τότε Πρωθυπουργού κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου κ. Τζανή Τζανετάκη και των Υπουργών Στέφανου Μάνου και Αχιλλέα Καραμανλή».
– Αλλά και στα εγκαίνια της Αττικής Οδού, ο κ. Λαλιώτης είχε πει: «Θέλω να ευχαριστήσω τους προκατόχους μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ, πρώην Υπουργούς της Ν.Δ. κ. Στέφανο Μάνο και κ. Αχιλλέα Καραμανλή για την συμμετοχή τους στην προκήρυξη του Διαγωνισμού του ΄Εργου».


– Αντίστοιχα, στα εγκαίνια του Μετρό της Αθήνας: «Θεωρώ χρέος μου για λόγους ιστορικής, πολιτικής και ηθικής τάξης να αναφέρω ονομαστικά αυτούς, που διαχρονικά είχαν μια ξεχωριστή συμβολή για το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ από την αρχή μέχρι σήμερα.



Το Έργο δημοπρατήθηκε το 1987 με Πρωθυπουργό τον αείμνηστο Ανδρέα Παπανδρέου και υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τον κ. Ε. Κουλουμπή. Η Σύμβαση του Έργου υπεγράφη το 1991 από τον κ. Κ. Μητσοτάκη και τον κ. Στέφανο Μάνο.

Το 1993 μετά τις εκλογές παραλάβαμε το Έργο στο 10% και σήμερα το παραδίδουμε σε λειτουργία στις Βασικές Γραμμές και σε 8 μήνες το Τμήμα Σύνταγμα-Δάφνη με πλήρη λειτουργία σε όλο το Δίκτυο».

thecaller.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου