NOMOΣ 4440/2016 – ΦΕΚ A 224 – 02.12.2016
Άρθρο 24
Ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο δημόσιο τομέα
Το άρθρο 12 του Ν. 3979/2011 (Α ́ 138) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 12
1. Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων όλες οι διαδικασίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων και λοιπών εγγράφων από τους φορείς του Δημοσίου, όπως η σύνταξη, η προώθηση για υπογραφή, η θέση υπογραφής, η χρέωση προς ενέργεια εισερχομένων εγγράφων, η εσωτερική διακίνηση, καθώς και η αρχειοθέτησή τους πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), με χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής και εγκεκριμένης ηλεκτρονικής χρονοσφραγίδας.
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του οικείου Υπουργού δύναται να οριστούν εξαιρέσεις από την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου. Κάθε φορέας του δημόσιου τομέα μεριμνά για την προσαρμογή των επιχειρησιακών διαδικασιών του προς το σκοπό της βέλτιστης εφαρμογής της ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων.
2. Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων, η διακίνηση, διαβίβαση, κοινοποίηση και ανακοίνωση διοικητικών πράξεων και εγγράφων κάθε είδους μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα πραγματοποιείται αποκλειστικά με χρήση ΤΠΕ
3. Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων, η διακίνηση, διαβίβαση, κοινοποίηση και ανακοίνωση διοικητικών πράξεων και εγγράφων κάθε είδους μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και τρίτων, φυσικών και νομικών προσώπων, επιτρέπεται να πραγματοποιείται με χρήση Τ.Π.Ε.
4. Από τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 εξαιρούνται ως προς τη διακίνηση, διαβίβαση, κοινοποίηση και ανακοίνωση τα έγγραφα για τα οποία προβλέπεται από το νόμο απαγόρευση χορήγησης αντιγράφων. Αν η επιδιωκόμενη από τρίτο, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή απευθυνόμενη σε τρίτο, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, πράξη αφορά έγγραφα, τα οποία περιλαμβάνονται στο προηγούμενο εδάφιο, ο φορέας του δημόσιου τομέα υποχρεούται να ενημερώνει εγκαίρως και με τον προσφορότερο κάθε φορά τρόπο τον ενδιαφερόμενο.
5. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης ορίζονται τα πρότυπα και οι ελάχιστες προδιαγραφές μορφής και αναγκαίων
στοιχείων των ηλεκτρονικών εγγράφων που εκδίδουν οι φορείς του δημόσιου τομέα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
6. α) Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μεριμνούν για την ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος για την αυτόματη ηλεκτρονική ανταλλαγή και διακίνηση εγγράφων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, καθώς και για την ανταλλαγή εγγράφων με φορείς άλλων χωρών. Το κεντρικό αυτό ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο παρέχεται ως υπηρεσία
σε όλους τους φορείς του Δημοσίου, αξιοποιεί για τη λειτουργία του το Ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου 16 του παρόντος. Κάθε φορέας μεριμνά για τη διαλειτουργία της υφιστάμενης υποδομής, διαχείρισης εγγράφων ή του Σ.Η.Δ.Ε., που διαθέτει με το κεντρικό σύστημα, καθώς και για την απόκτηση εγκεκριμένης ψηφιακής υπογραφής από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (Α.Π.Ε.Δ.) ή από άλλο πιστοποιημένο πάροχο αναγνωρισμένων πιστοιποιητικών.
β) Όσοι φορείς διαθέτουν Σ.Η.Δ.Ε. δύναται να συνεχίσουν την αυτοτελή λειτουργία του για περιορισμένο χρονικό διάστημα, έως ότου ολοκληρώσουν τη διασύνδεσή του με το κεντρικό σύστημα της ανωτέρω παραγράφου. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, καθορίζονται τα κοινά πρότυπα διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των Σ.Η.Δ.Ε., οι διαδικασίες, καθώς και τα σχέδια διαλειτουργίας με το κεντρικό σύστημα.
7. Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης είναι αρμόδιο για τη διατύπωση των σχετικών προτύπων και το συντονισμό της εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου. Η Γενική Διεύθυνση Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι αρμόδια για την υποστήριξη των φορέων του δημοσίου τομέα.
8. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει για το σύνολο των Υπουργείων από την 1η Ιουλίου 2017 (Παράταση για το σύνολο των Υπουργείων έως την 1 Ιανουαρίου 2018 με ΚΥΑ Αριθ. 21156 – ΦΕΚ Τεύχος Β 2254/30.06.2017)*. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του καθ ́ ύλην αρμόδιου Υπουργού, η έναρξη ισχύος δύναται να παραταθεί σε εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις έως την 1η Ιανουαρίου 2018.
Η ημερομηνία έναρξης ισχύος για τους υπόλοιπους φορείς του Δημοσίου, όπως τα Ν.Π.Δ.Δ., τις ανεξάρτητες και ρυθμιστικές αρχές, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και τους ΟΤΑ α ́ και β ́ βαθμού, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από τις 31 Δεκεμβρίου 2018.
*[Αριθ. 21156 – ΦΕΚ Τεύχος Β 2254/30.06.2017
Παράταση έναρξης ισχύος της ημερομηνίας έναρξης της ηλεκτρονικής διαδικασίας έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων για το σύνολο των Υπουργείων.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
αποφασίζουμε:
Εκκρεμούσης της διαδικασίας αναμόρφωσης των Οργανισμών των Υπουργείων και της πλήρους θέσης σε λειτουργία του Ψηφιακού Οργανογράμματος του άρθρου 16 του ν. 4440/2016 (Α’ 224), προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή δράση της Διοίκησης, παρατείνεται η έναρξη ισχύος του άρθρου 12 του ν. 3979/2011 (Α’ 138), όπως ισχύει, για το σύνολο των Υπουργείων έως την 1 Ιανουαρίου 2018.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 30 Ιουνίου 2017
Οι Υπουργοί]
9. Με την παρέλευση των ανωτέρω ημερομηνιών κάθε πράξη και κάθε απόφαση που εκδίδονται κατά παράβαση των διατάξεων του παρόντος άρθρου δεν εκτελούνται.
10. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης ρυθμίζονται τεχνικά θέματα και λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.»
– – – – –
Αριθμ. ΥΑΠ/Φ.40.4/163 – ΦΕΚ Β 401 – 22.02.2013
Ρυθμίσεις για α) τη διαδικασία και τον τρόπο ηλεκτρονικής επιβεβαίωσης της λήψης και της ασφαλούς χρονοσήμανσης, β) τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του συστήματος για τη γνωστοποίηση εγγράφων σε φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ. με χρήση ΤΠΕ και γ) την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και των φυσικών προσώπων ή ΝΠΙΔ.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1 Ορισμοί
Για τους σκοπούς της παρούσας νοείται ως:
Φορείς του δημόσιου τομέα: Όπως καθορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138 Α΄).
Σύστημα γνωστοποίησης: Πληροφοριακό σύστημα ή εφαρμογή με την οποία φορείς του δημόσιου τομέα μπορούν να γνωστοποιούν έγγραφα σε τρίτους, φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ., με χρήση ΤΠΕ.
Αποδεικτικό γνωστοποίησης: Ηλεκτρονικό αρχείο το οποίο βεβαιώνει τη γνωστοποίηση του εγγράφου.
Χρονοσήμανση: Αλληλουχία χαρακτήρων ή στοιχεία που δηλώνουν με ασφάλεια την ημερομηνία και ώρα που έχει λάβει χώρα μία πράξη ή ενέργεια και εκδίδεται από πάροχο υπηρεσιών χρονοσήμανσης.
Πιστοποιητικό: Ηλεκτρονική βεβαίωση, η οποία συνδέει δεδομένα επαλήθευσης υπογραφής με ένα άτομο και επιβεβαιώνει την ταυτότητά του.
Έγγραφο: Οι δηλώσεις, αιτήσεις, δικαιολογητικά και άλλα έγγραφα που αποστέλλονται ηλεκτρονικά σε έναν φορέα του δημοσίου τομέα.
Ηλεκτρονικό έγγραφο: Κάθε μέσο, το οποίο χρησιμοποιείται από υπολογιστικό -πληροφοριακό σύστημα, με ηλεκτρονικό, μαγνητικό ή άλλο τρόπο, για εγγραφή, αποθήκευση, παραγωγή ή αναπαραγωγή στοιχείων που δεν μπορούν να αναγνωστούν άμεσα, όπως και κάθε μαγνητικό, ηλεκτρονικό ή άλλο υλικό, στο οποίο εγγράφεται οποιαδήποτε πληροφορία, εικόνα, σύμβολο ή ήχος, αυτοτελώς ή σε συνδυασμό, εφόσον το εν λόγω περιεχόμενο επιφέρει έννομες συνέπειες ή προορίζεται ή είναι πρόσφορο να αποδείξει γεγονότα που μπορούν να έχουν έννομες συνέπειες.
Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο: Το πληροφοριακό σύστημα που εξυπηρετεί τη συλλογή, καταγραφή και διανομή των διακινούμενων εγγράφων με όποιο μέσο και αν αυτά παράγονται, καταχωρίζονται ή διακινούνται.
Πάροχος Υπηρεσιών Χρονοσήμανσης: Ο φορέας που εκδίδει χρονοσημάνσεις κατ’ εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου διαπίστευσης της ΕΕΤΤ και περιλαμβάνεται στον κατάλογο εμπίστευσης της ΕΕΤΤ (Κατάλογος Εμπίστευσης εποπτευόμενων/διαπιστευμένων Παροχών Υπηρεσιών Πιστοποίησης-TSL).
Ακριβής χρόνος: Η αναφορά στοιχείων με τα οποία προσδιορίζεται το έτος, ο μήνας, η ημερομηνία, η ώρα, τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα. Για τους φορείς του Δημόσιου Τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, ο ακριβής χρόνος προσδιορίζεται με βάση την Εθνική ώρα Ελλάδας.
Μεταφόρτωση ηλεκτρονικού εγγράφου: Η μεταφορά του συνόλου του περιεχομένου του ηλεκτρονικού εγγράφου από το διαδικτυακό τόπο στον οποίο αυτό έχει αναρτηθεί σε αποθηκευτικό χώρο της επιλογής του παραλήπτη.
Άρθρο 2 Πεδίο Εφαρμογής – Αντικείμενο
Με την παρούσα Υπουργική απόφαση ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν:
α) στη διαδικασία και στον τρόπο ηλεκτρονικής επιβεβαίωσης της λήψης εγγράφων που αποστέλλονται ηλεκτρονικά σε έναν φορέα του δημόσιου τομέα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα και
β) στις προδιαγραφές και τα πρότυπα για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήματος γνωστοποίησης εγγράφων σε φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ. με χρήση ΤΠΕ.
Άρθρο 3 Προϋποθέσεις για την έκδοση και τη λήψη ασφαλών χρονοσημάνσεων
1. Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Χρονοσήμανσης είναι συγχρονισμένοι με την εθνική ώρα Ελλάδας.
2. Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Χρονοσήμανσης εφαρμόζουν τις προδιαγραφές και τα πρότυπα που ορίζονται στο Παράρτημα Ι της παρούσας.
3. Το πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται για την έκδοση ασφαλών χρονοσημάνσεων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Χρονοσήμανσης και τη λήψη αυτών από τους φορείς του δημόσιου τομέα ορίζεται στο Παράρτημα ΙΙ της παρούσας.
4. Η Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης ΕΡΜΗΣ παρέχει υπηρεσίες χρονοσήμανσης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους φορείς του δημόσιου τομέα για την έκδοση ασφαλών χρονοσημάνσεων.
Άρθρο 4 Ηλεκτρονική επιβεβαίωση της λήψης εγγράφων
1. Οι φορείς του δημόσιου τομέα επιβεβαιώνουν ηλεκτρονικά και με ασφαλή χρονοσήμανση, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγουμένου άρθρου, τη λήψη των εγγράφων τα οποία περιέρχονται σε αυτούς.
2. Εάν το σύστημα που χρησιμοποιεί ο φορέας του δημόσιου τομέα δεν υποστηρίζει την αυτόματη επιβεβαίωση της λήψης των εγγράφων που περιέρχονται σε αυτόν, τότε ο φορέας αποστέλλει με χρήση ΤΠΕ, ιδίως με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αποδεικτικό των εγγράφων που υπεβλήθησαν στο οποίο αναφέρεται ο ακριβής χρόνος και τα στοιχεία καταχώρισης στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 16 του Ν. 3979/2011.
3. Οι φορείς του δημόσιου τομέα μπορούν να πρωτοκολλούν ηλεκτρονικά τα αποδεικτικά που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο.
Άρθρο 5 Γνωστοποίηση με ηλεκτρονικό τρόπο
1. Η γνωστοποίηση ενός εγγράφου περιλαμβάνει την αποστολή αυτού από τους φορείς του δημόσιου τομέα και την παραλαβή του από τον αποδέκτη του.
2. Η αποστολή ενός εγγράφου με σκοπό τη γνωστοποίηση του στον αποδέκτη συντελείται με την ανάρτηση του σε διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή σε πύλη/τόπο που χρησιμοποιείται από τους φορείς του δημόσιου τομέα για το σκοπό της ανάρτησης, εφόσον έχει προηγηθεί εγγραφή του ενδιαφερομένου στην Κεντρική Διαδικτυακή Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου, ή κατά περίπτωση σε άλλες πύλες ή τόπους πρόσβασης, ή σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από τους φορείς του Δημόσιου Τομέα.
3. Η εγγραφή, ταυτοποίηση και ηλεκτρονική αναγνώριση των χρηστών στο διαδικτυακό τόπο γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 της ΥΑ υπ’ αριθμ. ΥΑΠ/φ.40.4/1/989 (ΦΕΚ 1301/Β΄) για την κύρωση του Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
4. Οι φορείς του Δημόσιου Τομέα κατά την αποστολή των ηλεκτρονικών εγγράφων με σκοπό τη γνωστοποίηση τους σύμφωνα με τα παραπάνω εφαρμόζουν τα πρότυπα για την ασφαλή μετάδοση δεδομένων του παραρτήματος II της ΥΑ υπ’ αριθμ. ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 (ΦΕΚ 1301/Β΄).
5. Ως χρόνος αποστολής του εγγράφου με σκοπό τη γνωστοποίηση του στον αποδέκτη λογίζεται ο ακριβής χρόνος της ανάρτησης του στο διαδικτυακό τόπο σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
6. Οι φορείς του δημόσιου τομέα ενημερώνουν τον παραλήπτη για τον ακριβή χρόνο της αποστολής του εγγράφου και την τοποθεσία ανάρτησης, ιδίως με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
7. Η ανάρτηση του εγγράφου σε διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή σε πύλη/τόπο που χρησιμοποιείται από τους φορείς του δημόσιου τομέα για το σκοπό της ανάρτησης, ισοδυναμεί με παραλαβή του εγγράφου από τον παραλήπτη.
8. Ως χρόνος παραλαβής του εγγράφου λογίζεται ο χρόνος ανάρτησης αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγουμένου εδαφίου.
9. Ως χρόνος πρόσβασης του παραλήπτη στο περιεχόμενου του εγγράφου λογίζονται τα παρακάτω:
i. Ο χρόνος μεταφόρτωσης του περιεχομένου του εγγράφου από το διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή την πύλη/τόπο του φορέα του δημόσιου τομέα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάρτηση του εγγράφου.
ii. Ο χρόνος αποστολής απάντησης από τον παραλήπτη του εγγράφου ότι παρέλαβε το έγγραφου που αναρτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των παραπάνω παραγράφων.
iii. Κάθε πράξη ή ενέργεια του παραλήπτη του εγγράφου, από την οποία προκύπτει ότι ο παραλήπτης έχει λάβει γνώση του περιεχομένου του εγγράφου.
Σε κάθε περίπτωση οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 25 του νόμου 3979/2011 (ΦΕΚ 111/Α΄).
10. Στην τοποθεσία ανάρτησης καταγράφονται ηλεκτρονικά:
i. Ο χρόνος ανάρτησης του εγγράφου.
ii. Ο χρόνος ενημέρωσης του παραλήπτη του εγγράφου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του παρόντος άρθρου.
11. Οι φορείς του δημόσιου τομέα εκδίδουν, εφόσον ζητηθεί, αποδεικτικό γνωστοποίησης του εγγράφου, το οποίο περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο, το έγγραφο που απεστάλη, τα στοιχεία του φορέα αποστολής, τα στοιχεία του παραλήπτη, καθώς και το χρόνο αποστολής του εγγράφου.
Άρθρο 6 Διακίνηση εγγράφων μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και των φυσικών προσώπων ή ΝΠΙΔ
Οι φορείς του δημόσιου κατά τη διακίνηση με ηλεκτρονικό τρόπο των εγγράφων που αφορούν σε ατομικές διοικητικές πράξεις, αποφάσεις, κοινοποιήσεις, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις με φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ., τηρούν και εφαρμόζουν τους κανόνες και τα πρότυπα που καθορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης υπ’ αριθμ. ΥΑΠ/φ.40.4/1/989 του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (ΦΕΚ 1301/Β΄/12-04-2012).
Άρθρο 7 Μεταβατικές διατάξεις
Οι προδιαγραφές του άρθρου 3 της παρούσης ισχύουν από 30 Ιουνίου 2013. Στο μεταβατικό αυτό διάστημα από την έναρξη ισχύος της παρούσας έως την 30η Ιουνίου 2013 οι φορείς διασφαλίζουν την εγκυρότητα της χρονοσήμανσης μέσα από τα πληροφοριακά τους συστήματα και τις εφαρμογές τους.
Άρθρο 8 Έναρξη Ισχύος
Η απόφαση αυτή να έχει ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παράρτημα Ι
Τεχνική Προδιαγραφή «ETSI TS 102 023 ν 1.2.2 (2008-10)» «Electronic Signatures and Infrastructures (ESI); Policy requirements for time-stamping authorities» του European Telecommunications Standards Institute για τις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Χρονοσήμανσης – http://www.etsi.org/deliver/etsi ts/102000 102099/102023/01.02.02 60/ts 102023v01 0202p.pdf
Παράρτημα II
Τεχνική Προδιαγραφή «ETSI TS 101 861 ν 1.4.1 (2011-07)», «Electronic Signatures and Infrastructures (ESI); Time stamping profile» του European Telecommunications Standards Institute για την έκδοση και τη λήψη ασφαλών χρονοσημάνσεων –
http://www.etsi.org/deliver/etsi ts/101800 101899/101861/01.04.01 60/ts 101861v01 0401p.pdf
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 7 Φεβρουαρίου 2013
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΑΝΟΥΣΟΣ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ
odigostoupoliti.eu
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου