Την ετήσια έκθεσή τους αναφορικά με τον Δείκτη ISCD (International
Shipping Centre Development) εξέδωσαν την Τρίτη 10 Ιουλίου το Baltic
Exchange και το κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua.
Σημειώνεται ότι ο Δείκτης περιλαμβάνει τα 43 μεγαλύτερα λιμάνια και ναυτιλιακές μητροπόλεις του κόσμου και έχει σχεδιαστεί με σκοπό να παρέχει σαφήνεια στους επενδυτές και στις κυβερνήσεις αναφορικά με την επίδοση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα η έρευνα στηρίζει τα ποσοτικά δεδομένα που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες στην διακίνηση φορτίων, στις λιμενικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων αλλά και την υποστήριξη του γενικότερου ναυτιλιακού κλάδου και τέλος στο ευρύτερο πολιτικό, νομοθετικό και οικονομικό περιβάλλον κάθε χώρας.
Συγκεκριμένα στην έκθεση αναφέρεται ότι η Σιγκαπούρη παραμένει στην κορυφή της κατάταξης όσον αφορά τη συνολική βαθμολογία, για πέμπτη συνεχή χρονιά λόγω των ευκαιριών στρατηγικής σημασίας που παρέχει η κινεζική πρωτοβουλία “Belt and Road’’.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 50% των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων κινούνται γύρω από την περιοχή μεταξύ Ασίας και Ειρηνικού Ωκεανού όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα ο οποίος παρουσιάζει την κατάταξη στη συνολική βαθμολογία.
Παράλληλα όπως παρουσιάζεται πιο πάνω το Χονγκ Κονγκ ξεπέρασε το Λονδίνο για πρώτη φορά φέτος καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση στη συνολική βαθμολογία, ωστόσο η πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει η κορυφαία μητρόπολη παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων ναυλομεσιτικών, μηχανολογικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, όπως παρουσιάζεται παρακάτω.
Στην Ευρώπη η οποία εξακολουθεί να ταλανίζεται ακόμα από οικονομική αβεβαιότητα, το Αμβούργο έπεσε στην έβδομη θέση, ενώ αντιθέτως το Ρότερνταμ αναρριχήθηκε στην έκτη θέση «σκαρφαλώνοντας» δύο θέσεις εξαιτίας της προηγμένης τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για τις λιμενικές δραστηριότητές του και περιλαμβάνει ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός ότι το λεκανοπέδιο της Αθήνας δεν συγκαταλέγεται φέτος στην κορυφαία δεκάδα ναυτιλιακών κέντρων όταν για τρία συναπτά έτη (2015, 2016 και 2017) καταλάμβανε τη δέκατη θέση.
Επιπρόσθετα αναφορικά με τις παρεχόμενες ναυτιλιακές υπηρεσίες το λεκανοπέδιο της Αθήνας έπεσε στην έκτη θέση όταν για το 2015, 2016 και 2017 καταλάμβανε την πέμπτη θέση όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα.
Το Ντουμπάι από την άλλη πλευρά παρέμεινε στην πέμπτη θέση της κατάταξης κυρίως λόγω της καινοτόμου ζώνης ελεύθερου εμπορίου που διευκολύνει τις δια θαλάσσης εμπορευματικές ροές.
Τέλος ο Mark Jackson, CEO του Baltic Exchange τόνισε ότι η τοποθεσία στην οποία βρίσκεται κάθε ναυτιλιακό κέντρο έχει μεγάλο αντίκτυπο για την ανάπτυξη και την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ενώ η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των κέντρων αυτών.
Πίνακες: Baltic Exchange
naftikachronika.gr
Σημειώνεται ότι ο Δείκτης περιλαμβάνει τα 43 μεγαλύτερα λιμάνια και ναυτιλιακές μητροπόλεις του κόσμου και έχει σχεδιαστεί με σκοπό να παρέχει σαφήνεια στους επενδυτές και στις κυβερνήσεις αναφορικά με την επίδοση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα η έρευνα στηρίζει τα ποσοτικά δεδομένα που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες στην διακίνηση φορτίων, στις λιμενικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων αλλά και την υποστήριξη του γενικότερου ναυτιλιακού κλάδου και τέλος στο ευρύτερο πολιτικό, νομοθετικό και οικονομικό περιβάλλον κάθε χώρας.
Συγκεκριμένα στην έκθεση αναφέρεται ότι η Σιγκαπούρη παραμένει στην κορυφή της κατάταξης όσον αφορά τη συνολική βαθμολογία, για πέμπτη συνεχή χρονιά λόγω των ευκαιριών στρατηγικής σημασίας που παρέχει η κινεζική πρωτοβουλία “Belt and Road’’.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 50% των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων κινούνται γύρω από την περιοχή μεταξύ Ασίας και Ειρηνικού Ωκεανού όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα ο οποίος παρουσιάζει την κατάταξη στη συνολική βαθμολογία.
Παράλληλα όπως παρουσιάζεται πιο πάνω το Χονγκ Κονγκ ξεπέρασε το Λονδίνο για πρώτη φορά φέτος καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση στη συνολική βαθμολογία, ωστόσο η πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει η κορυφαία μητρόπολη παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων ναυλομεσιτικών, μηχανολογικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, όπως παρουσιάζεται παρακάτω.
Στην Ευρώπη η οποία εξακολουθεί να ταλανίζεται ακόμα από οικονομική αβεβαιότητα, το Αμβούργο έπεσε στην έβδομη θέση, ενώ αντιθέτως το Ρότερνταμ αναρριχήθηκε στην έκτη θέση «σκαρφαλώνοντας» δύο θέσεις εξαιτίας της προηγμένης τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για τις λιμενικές δραστηριότητές του και περιλαμβάνει ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός ότι το λεκανοπέδιο της Αθήνας δεν συγκαταλέγεται φέτος στην κορυφαία δεκάδα ναυτιλιακών κέντρων όταν για τρία συναπτά έτη (2015, 2016 και 2017) καταλάμβανε τη δέκατη θέση.
Επιπρόσθετα αναφορικά με τις παρεχόμενες ναυτιλιακές υπηρεσίες το λεκανοπέδιο της Αθήνας έπεσε στην έκτη θέση όταν για το 2015, 2016 και 2017 καταλάμβανε την πέμπτη θέση όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα.
Το Ντουμπάι από την άλλη πλευρά παρέμεινε στην πέμπτη θέση της κατάταξης κυρίως λόγω της καινοτόμου ζώνης ελεύθερου εμπορίου που διευκολύνει τις δια θαλάσσης εμπορευματικές ροές.
Τέλος ο Mark Jackson, CEO του Baltic Exchange τόνισε ότι η τοποθεσία στην οποία βρίσκεται κάθε ναυτιλιακό κέντρο έχει μεγάλο αντίκτυπο για την ανάπτυξη και την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ενώ η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των κέντρων αυτών.
Πίνακες: Baltic Exchange
naftikachronika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου