Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Τι λογική!






          Ξέρω ότι με τις θέσεις και τις αντιλήψεις μου θα διαφωνούν πολλοί. Ξέρω ότι δεν είμαι σοφός, ξέρω ότι δεν είμαι ο ειδήμων, αλλά αφήστε μου το δικαίωμα να έχω την άποψή μου και τις αντιλήψεις μου, έστω κι αν είναι διαφορετική. Αυτός είναι, άλλωστε, ο ορισμός της Δημοκρατίας που πρεσβεύει η αφεντιά μου, στον δρόμο που χάραξε ο Βολτέρος («διαφωνώ μ’ αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες»).




          Άκουσα και διάβασα ότι αρχίζει η απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, για να τονωθεί η αγορά του κλάδου και να αυξηθούν τα έσοδα του Κράτους. «Θέλει η πουτάνα να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει» ή «Τι έχεις Γιάννη, τι είχα πάντα». Ακόμα το μελάνι δεν στέγνωσε κι ο αντίλαλος από τις πολύωρες συζητήσεις, στα διάφορα «πάνελ», με θέμα συζήτησης το Κρατικό έλλειμμα και το έλλειμμα στο ισοζύγιο των διεθνών συναλλαγών, δεν έσβησε. Ακόμα αντηχούν στ’ αφτιά μου οι δηλώσεις για «προσπάθεια μείωσης του ισοζυγίου» και των πιο ακραίων (για να μη πω εθνικοφρόνων) για «μποϊκοτάζ στα εισαγόμενα προϊόντα» αλλά και την πριμοδότηση των εξαγωγών μας.
          Πόσοι είναι αυτοί που θα ωφεληθούν από αυτήν την πολιτική κίνηση; Πέντε, έξι ή επτά μεγαλοεισαγωγείς αυτοκινήτων και εκατό ή εκατόν πενήντα έμποροι λιανικής σ’ όλη την Ελλάδα. Εγώ και συ αν θα κερδίσουμε κάτι άμεσα, δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα χίλια ευρώ, ενώ έμμεσα θα τα πληρώσουμε διπλά ή τριπλά για να ... αποκατασταθεί το ισοζύγιο!
         Το ύψος των χρημάτων που πρόκειται να διακινηθεί με την απόσυρση είναι τεράστιο, είναι πάνω από 1,8 δις ευρώ μέσα σε ένα χρόνο.
          Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων σε δηλώσεις του, στις απογευματινές ειδήσεις της ΝΕΤ της 14.2.2011, ανέφερε ότι: «Σήμερα η κίνηση της αγοράς σε νέα αυτοκίνητα είναι 9.000 τον μήνα, ευελπιστούμε να περάσουμε τις 15.000»
          Αναπήδησα από το κάθισμα μου, όταν το άκουσα και έκανα, νομίζω, κάτι που το θεωρώ απλό και λογικό, πήρα μολύβι και χαρτί και δικαιώθηκα:
          Αν υποθέσουμε πως η μέση εργοστασιακή τιμή ενός αυτοκινήτου είναι €10.000 (παραπάνω είναι, αλλά ας υποθέσουμε πως έχουμε βάλει μυαλό και δεν θα τρέξουμε όλοι στα «μεγάλα» γερμανικά)
  9.000 Χ 10.000 =   90.000.000 Χ 12 = 1.080.000.000  ευρώ που φεύγουν (τώρα)
15.000 Χ 10.000 = 150.000.000 Χ 12 = 1.800.000.000  ευρώ που φεύγουν (με απόσυρση)
          Διαφορά κατά του Δημοσίου        - 720.000.000 € τον χρόνο
          Τα αντίστοιχα Κρατικά έσοδα από τον ΦΠΑ, που από το τέλος του 2010 είναι 23%:
  90.000.000 Χ 23% = 20.700.000 Χ 12 = 248.400.000
150.000.000 Χ 23% = 34.500.000 Χ 12 = 414.000.000
Διαφορά υπέρ του Δημοσίου                  +165.600.000
           Στην ουσία, πουλάει το Δημόσιο 720.000.000€ στην τιμή των 165.600.000€
Δηλαδή το 1€ στην τιμή των 0,23€ Τι πιο τρελό και μάλιστα μέσα σε «κρίση». Υπάρχει επιχείρηση που μπορεί να «επιβιώσει» με τέτοιον λογιστή; Πρακτικά δίνει 4,35€ για να αγοράσει 1€;
           Γιατί τόσα θα πάρει ο κρατικός κορβανάς.


       Βασίλης Α. Βαφιάδης
         Σέρρες, 14.2.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου