Σάββατο 20 Μαΐου 2017

Γιγαντιαία χέρια αναδύονται από τα κανάλια της Βενετίας- Βίντεο

http://www.thetoc.gr/images/articles/4/article_139367/gigantiaia-xeria-anaduontai-apo-ta-kanalia-tis-benetias-binteo_3.w_l.jpg
Μπορεί να μην έγινε δεκτό στη Biennale, όμως το έργο αποτελεί μια κραυγή για την κλιματική αλλαγή που απειλεί τη Βενετία.




Ήταν ένας τρόπος για να αφυπνιστεί η κοινή γνώμη σε σχέση με την κλιματική αλλαγή που απειλεί τη Βενετία. Δύο ολόλευκα γιγαντιαία χέρια αναδύονται εδώ και λίγες ημέρες από τα κανάλια της Βενετίας και αγκαλιάζουν τα «παλάτσι», τα μεσαιωνικά της σπίτια, σαν να θέλουν να τα τραβήξουν στο βυθό.

http://www.thetoc.gr/images/articles/4/article_139367/upl591ebe29a2d6f.jpg

Αυτό είναι το έργο του γλύπτη Λορέντζο Κουίν ο οποίος μ' αυτό τον τρόπο θέλησε να μοιραστεί την αγωνία του και να αφυπνίσει συνειδήσεις σχετικά με την κλιματική αλλαγή, που απειλεί τον πλανήτη μας και ειδικά την συγκεκριμένη πόλη: Ως γνωστόν, οι επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει πολλές φορές πως πως το λιώσιμο των πάγων και η άνοδος της στάθμης της θάλασσας που θα επιφέρει μπορεί να προκαλέσει την ολοκληρωτική βύθιση της Βενετίας και την παντοτινή καταστροφή της.. Επιπλέον, η ιταλική πόλη αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με την αύξηση των τουριστικών ροών και έχουν ακουστεί φωνές για να ρυθμιστεί με διάφορους τρόπους το ζήτημα.

Τα γλυπτά ζυγίζουν σχεδόν 2,5 τόνους και τοποθετήθηκαν στο Γκραν Κανάλ, το πιο κεντρικό σημείο της Βενετίας. Αγκαλιάζουν  τους τοίχους του ιστορικού ξενοδοχείου Ca' Sagredo Hotel.

http://www.thetoc.gr/images/articles/4/article_139367/upl591ebe321b737.jpg

Ο Λορέντζο Κουίν υπέβαλε αρχικά το έργο του στην Μπιενάλε της Βενετίας, όμως δεν έγινε δεκτό. Έτσι απευθύνθηκε στις αρχές της πόλης, που αποδέχθηκαν την πρόκληση.
Η Halcyon Gallery του Λονδίνου που τον εκπροσωπεί ανέφερε για το έργο πως «συμβολίζει τα εργαλεία που μπορούν να καταστρέψουν τον κόσμο, ενώ την ίδια ώρα έχουν και την ικανότητα να τον σώσουν». Ο καλλιτέχνης δημιούργησε τα γιγαντιαία χέρια μέσα σε τρεις μόλις εβδομάδες, στο εργαστήριό του στην Ισπανία. 
 
Το μοντέλο που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης για τα χέρια δεν είναι άλλο από τον 11χρονο γιο του. Το γλυπτό είναι κατασκευασμένο από αφρό πολυουρεθάνης που καλύπτεται από ρητίνη, ενώ τέσσερις κολόνες σε βάθος περίπου δέκα μέτρων στο στηρίζουν στο βυθό του Μεγάλου Καναλιού της Βενετίας.
 
Το έργο θα βρίσκεται στη Βενετία μέχρι τις 26 Νοεμβρίου, όταν θα ολοκληρωθεί η επόμενη Μπιενάλε της Βενετίας και είναι πιθανό μετά να περιοδεύσει σε πολλές άλλες πόλεις-μνημεία της Ουνέσκο, όπως η Πίζα.

thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου