Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Επί τάπητος το σχέδιο Σπίρτζη

http://www.rthess.gr/photos/18379401_10212128785830229_2079504999_o.jpg
Σοβαρές επισημάνσεις όσον αφορά το σχέδιο Σπίρτζη για δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη έχουν οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης, που συναντούν σήμερα τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη για αυτό τον λόγο.




Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχο Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρο Κυρίζογλου «η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμη να διατυπώσεις γενικές και ειδικές παρατηρήσεις επί των άρθρων. Σε γενικές γραμμές λέμε ότι δεν διασφαλίζονται με το κείμενο του σχεδίου νόμου, το οποίο μας εστάλη η δέσμευση, την οποία έχει αναλάβει ό ίδιος ο υπουργός, οι θέσεις των εργαζομένων στον νυν ΟΑΣΘ. Δεν υπάρχει καμία οικονομοτεχνική μελέτη.
Δεν υπάρχει καμία περιγραφή σαφώς του φυσικού αντικειμένου του μεταφορικού έργου. Έχουμε πολλές απορίες ως προς το αν δύνανται ή όχι οι δήμοι να συμμετέχουν σε ανώνυμη εταιρεία διότι με τον ισχύοντα νόμο περί ανωνύμων εταιρειών και με τις διατάξεις του περί δήμων αν δεν γίνει θεσμική ρύθμιση δεν προβλέπεται», ανεφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στους δημοσιογράφους

Μάλιστα ο κ. Κυρίζογλου εξέφρασε την απορία πως σε μία πρακτική που εφαρμόζεται από την σημερινή κυβέρνηση και τις προηγούμενες και ιδιωτικοποιούνται-πωλούνται λιμάνια, αεροδρόμια, ΕΥΑΘ, ΟΑΣΑ, ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, «θέλει να δημιουργήσει ο κ. Σπίρτζης έναν φορέα αμιγούς δημοσίου χαρακτήρα. Δεν έρχεται σε αντίθεση αυτό, με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό 1370/2007; Μήπως είναι ορθότερο να γίνει ένας διεθνής δημόσιος ανοιχτός διαγωνισμός σε ότι αφορά το εκτελεστικό κομμάτι, τον πάροχο, αυτόν που θα διενεργεί την συγκοινωνία», επισήμανε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας.

Για το ΣΑΣΘ

Αναφερόμενος στο κομμάτι του συντονισμού, ο κ. Κυρίζογλου τόνισε ότι η εταιρεία εκείνη που δημιουργείται το νέο ΣΑΣΘ στη θέση του παλιού ΣΑΣΘ, θα πρέπει να έχει τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης.

«Έχουμε ενστάσεις όμως, ως προς το 6.3 και ώστε να είναι και ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος από την πλευρά του κράτους. Εμείς τι θα είμαστε; πέρα από την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στον οασθ θα πρέπει να καταβάλλονται και οι αμοιβές τους. Πρέπει να καταβληθεί η αμοιβή τους γιατί δουλεύουν και να πάμε απρόσκοπτα στους όποιους μελλοντικούς σχεδιασμόυς με τη συγκοινωνία να διενεργειται και τους πολίτες και την αγορά να μην ταλαιπωρούνται», εξήγησε ο κ. Κυρίζογλου.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης επισήμανε ότι οι δήμαρχοι έχουν παρουσιάσει τις θέσεις τους γραπτώς, «υπάρχουν δύο τρία σημεία τα οποία είναι ξεκάθαρα από την δική μας πλευρά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Στην εποπτεύουσα αρχή η οποία είναι η δημόσια αρχή Μεταφορών, δεν είναι δυνατόν να είναι στο Διοικητικό Συμβούλιο τρία άτομα από την τοπική αυτοδιοίκηση και έξι άτομα από το υπουργείο και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος να είναι και αυτοί του υπουργείου. Η θέση μας είναι ότι πρέπει να μετέχουμε σε αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο και να μετέχουν και τα επιμελητήρια και το Εργατικό Κέντρο και ένας από τους δύο, ή ο πρόεδρος ή ο διευθύνων σύμβουλος να ορίζεται από την τοπική αυτοδιοίκηση. Το δεύτερο είναι ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι με το δημόσιο φορέα, τον operator δηλαδή. Πρέπει να γίνει ένας διεθνής διαγωνισμός όπου θα συμμετέχουν επαγγελματίες και θα πρέπει σε αυτό τον διαγωνισμό να διασφαλιστούν οι θέσεις των εργαζομένων», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Θα συζητήσουμε με τους δημάρχους προκειμένου να καταλήξουμε στην τελική εκδοχή του σχεδίου, είπε από την πλευρά του ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.

ThessNews.gr
   rthess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου