Είχαν σύσκεψη το μεσημέρι στο δημαρχείο Καβάλας. Ζητούν να έχουν συνάντηση με τον Χρήστο Σπίρτζη.
Ανάμεσά στα αιτήματά τους είναι η επαναδιαπραγμάτευση σημείων της σύμβασης για τους 38 νέους σταθμούς.
Είναι διατεθειμένοι να προσφύγουν στην δικαιοσύνη. Ζητούν την άμεση λειτουργία αναλογικών διοδίων.
Αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και για αποκλεισμούς της Εγνατίας οδού.
Την σημερινή σύσκεψη διοργάνωσαν η δήμαρχος Καβάλας και ο δήμαρχος Κοζάνης.
9 δήμοι εκπροσωπήθηκαν από δυτική, ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Δεν καλέσαμε δημάρχους από κεντρική Μακεδονία. Ήταν μια πρώτη συνάντηση.
Θα ακολουθήσουν κι άλλες που θα οργανωθούν από τις περιφερειακές ενώσεις δήμων, είπε στο ΡΘ η δήμαρχος Καβάλας.
Πρωτοβουλία κατά των νέων διοδίων και από τον περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστα.
Καλεί τους περιφερειάρχες την Δευτέρα στην Θεσσαλονίκη.
Σε δήλωσή του χαρακτηρίζει την κυβερνητική απόφαση για τα διόδια αντιαναπτυξιακή και απαράδεκτη.
Η πολιτική για τα διόδια είναι προαπαιτούμενο και αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Σε μία προσπάθεια να κατευνάσει τις αντιδράσεις ο ΥΠΟΜΙΔΑ δεσμεύτηκε σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι από το 2018 θα μπούν αναλογικά διόδια.
Nωρίτερα στο rthess.gr: Aυτήν την ώρα στο δημαρχείο της Καβάλας συναντώνεια δήμαρχοι των πόλεων που διατρέχει η Εγνατία Οδός.
Το παρών δίνουν οι δήμαρχοι Καβάλας, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Βόλου, Αμφίπολης, Νέστου, Αλεξανδρούπολης, Παγγαίου και Κομοτηνής.
Συμμετέχει και εκπρόσωπος του δήμου Λαγκαδά. Σύμφωνα με πληροφορίες οι δήμαρχοι σχεδιάζουν να ζητήσουν συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη.
Αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για προσφυγή στην δικαιοσύνη αλλά και για αποκλεισμούς της Εφγνατίας οδού.
Πρωτοβουλία από τον Απ. Τζιτζικώστα. Καλεί τους περιφερειάρχες την Δευτέρα στην Θεσσαλονίκη
Στη δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας επισημαίνει:
«Η απόφαση της Κυβέρνησης και της ?Εγνατία Οδός ΑΕ? να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν συνολικά 38 σταθμούς διοδίων στο μεγαλύτερο οδικό άξονα της Βόρειας Ελλάδας είναι απαράδεκτη και πρέπει άμεσα να διορθωθεί. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη αποτελεί αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά για τη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της.
Η λειτουργία 18 μετωπικών και 20 πλευρικών διοδίων είναι αντιαναπτυξιακή, καθώς οι επιπτώσεις της στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία θα είναι δραματικές. Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονές της αποτελούν τη βασική δίοδο για τις εξαγωγές μας, οι οποίες θα επιβαρυνθούν σημαντικά. Επίσης, επιβαρύνονται οικονομικά όλες οι εγχώριες δραστηριότητες μεταφορών και μετακινήσεων και συνεπώς τα οικονομικά των νοικοκυριών, που ήδη βιώνουν τις ανυπέρβλητες συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης. Αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις και στον τουρισμό, με δεδομένο ότι στην Κεντρική Μακεδονία ο οδικός τουρισμός (που εξυπηρετείται κυρίως μέσω της Εγνατίας Οδού) είναι βασική πηγή εισοδήματος, αφού η Περιφέρειά μας είναι σταθερά ο πρώτος προορισμός πανελλαδικά για τους επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες.
Η απόφαση της Κυβέρνησης κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση και την καλώ να την επανεξετάσει. Υποθηκεύει την ανάπτυξη και το μέλλον όλης της Βόρειας Ελλάδας, ολόκληρης της χώρας».
Στο πλαίσιο της προσπάθειας αλλαγής της ΚΥΑ, την ερχόμενη Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017, στις 14.00?, συγκαλείται σύσκεψη των τεσσάρων Περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδας (Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χρήστος Μέτιος) στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (αίθουσα συσκέψεων, Β. Όλγας 198, Θεσσαλονίκη).
Τι ειπώθηκε στην χθεσινή σύσκεψη με Σπίρτζη Κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών είναι η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος, διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2018 - άρα και στην Εγνατία - ήταν το συμπέρασμα και η δέσμευση του Χρήστου Σπίρτζη από την ενημέρωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης άρα και με διαφορετική τιμή. Σε αυτό, φαίνεται να συμφώνησε και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την διαπραγμάτευση με τον υπουργό Υποδομών. Επίσης, όπως ενημέρωσε ο κ. Σπίρτζης, τα βαρέου τύπου οχήματα και τα φορτηγά θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων. Τέλος, σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Σπίρτζη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορών περιοχών. Σε αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ είναι καταρχήν θετικό, θέλει ωστόσο να μελετήσει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ειδικής αυτής τιμολογιακής πολιτικής. http://www.rthess.gr/sounds/Bolarisrthessgiadiodiaanalogikosistima.mp3 |
||
|
||
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου