Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

Γιατί η Forthnet ζητά ψαλίδι στα τηλεοπτικά δικαιώματα προς τη Super League

http://f1.capital.gr/Content/ImagesDatabase/p/680x417/crop/both/ef/ef32321f-c4c3-4e69-99e7-b5283721f936.jpg?quality=60&404=default&v=02
Τη μείωση του αντιτίμου της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης τηλεοπτικών δικαιωμάτων ζητά η Forthnet από τη SuperLeague, 




... υποστηρίζοντας πως η εμπορική αξία του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου ακολουθεί σταθερά φθίνουσα πορεία, δίχως οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες των ΠΑΕ να μεριμνούν για την προστασία του.
Όπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας, η SuperLeague έχει επιτύχει εδώ και δύο χρόνια να μην διαθέτει κεντρικό χορηγό, ενώ τα μέλη της δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν ένα ελάχιστό πρόγραμμα αλλαγών. Παράλληλα, η ανταγωνιστική θέση της SuperLeague μειώνεται καθώς πλέον καταλαμβάνει τη 14η θέση της κατάταξης της UEFA την αγωνιστική περίοδο 2015-16.

Επικαλούμενη, μάλιστα, έρευνα των Deloitte – PwC η οποία ανέδειξε την εμπορική απαξίωση του ελληνικού πρωταθλήματος, επισημαίνει πως έχει υπάρξει μείωση εισιτηρίων κατά 48% την περίοδο 2009-2016, μείωση εσόδων κατά 84% την εξαετία 2010-2016 και μείωση του ενδιαφέροντος των φιλάθλων, καθώς κατά τη διάρκεια της περιόδου 2006 –2016 το Πρωτάθλημα κρινόταν όλο και νωρίτερα.

Εδώ και 1,5 χρόνο η Nova είχε χτυπήσει "καμπανάκι" ζητώντας να πραγματοποιηθούν δραστικές αλλαγές στην Super League (π.χ. απουσία εμπρηστικών δηλώσεων, αυστηρός οικονομικός έλεγχος των ΠΑΕ, μείωση του αριθμού των ομάδων σε 14 αρχικά και 12 στην συνέχεια και ανάδειξη πρωταθλητή από τα play offs) προκειμένου να σταματήσει η υποβάθμιση της διοργάνωσης και η εμπορικότητα του πρωταθλήματος να ανταποκρίνεται στα χρήματα που επενδύει η Nova.
Οι πρόεδροι των ΠΑΕ που συγκροτούν την Super League, τονίζεται από τη Forthnet, το καλοκαίρι του 2016 αφού αρνήθηκαν την άμεση υιοθέτηση των προτάσεων της Nova, ανέθεσαν στην PWC και την  Deloitte να τους υποβάλει μια μελέτη για την εμπορικότητα του πρωταθλήματος. Η έκθεση των Deloitte & PWC παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2016 και ανέδειξε την εμπορική απαξίωση του ελληνικού πρωταθλήματος
Η "αντίδραση" της SuperLeague ήρθε 6 μήνες αργότερα και κατέληξε σε μία πλειοψηφική απόφαση αλλαγής του αριθμού των ομάδων του πρωταθλήματος σε 14 από τη σεζόν 2018-19, που είναι πολύ αμφίβολο αν θα υλοποιηθεί. Παράλληλα, και την σεζόν 2016-17 συνεχίστηκαν οι ενέργειες που υποβαθμίζουν την εμπορική αξία του πρωταθλήματος (αντεγκλήσεις παραγόντων, έκτροπα στον Βόλο, διακοπή αγώνα στα Play Offs) και διώχνουν τους φιλάθλους από τα γήπεδα και τις τηλεοράσεις τους.

Σύμφωνα με τη Forthnet/Nova, όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στη Super League, οι ΠΑΕ έχουν μόνο ένα δρόμο. Και αυτός, υποστηρίζει η εταιρεία, είναι η μείωση του αντιτίμου της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης τηλεοπτικών δικαιωμάτων καθώς δύσκολα θα βρεθεί άλλος παίκτης στην τηλεοπτική αγορά να δώσει περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ το χρόνο, για ένα προϊόν, που οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες του, δεν το προστατεύουν. 

capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου