Μια
ευκαιρία για ενίσχυση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων, αλλά και της
διεθνούς παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων αγροδιατροφής προσφέρει το
Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (iTQi),
... που είναι οργανισμός, με στόχο τη δοκιμή και την προώθηση τροφίμων και ποτών ανώτερης γεύσης από ολόκληρο τον κόσμο.
Φέτος, το ινστιτούτο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις επιχειρήσεις της χώρας μας, προκειμένου να βοηθήσει στην ανάδειξη και στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Μέσα από τη συνεργασία του με επιλεγμένες λέσχες μαγείρων και γευσιγνωστών, έχει τη δυνατότητα να αξιολογεί και να παρέχει ένα διεθνές πιστοποιητικό γεύσης, αλλά και βραβείο ανώτερης γεύσης, που συμβάλλει στην προστιθέμενη αξία του παραγόμενου προϊόντος. «Η απόκτηση της πιστοποίησης είναι πολύ σημαντική, αφού η ετικέτα διαφοροποιεί το προϊόν στο ράφι και αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο προώθησης για επικοινωνία των προϊόντων με τον καταναλωτή, αλλά και για την επιτυχία της εταιρείας όχι μόνο εγχώρια, αλλά και στο εξωτερικό», επισημαίνει ο σύμβουλος του Ινστιτούτου Γιώργος Παπαντωνόπουλος. Μάλιστα, ο ίδιος προσθέτει πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξανόμενη συμμετοχή και ενδιαφέρον από ελληνικές επιχειρήσεις, για την απόκτηση της πιστοποίησης, ενώ ήδη υπάρχουσες πιστοποιημένες εταιρείες, όπως η ΖΑΝΑΕ ΑΕ, τα νερά Θεόνη, ο Συνεταιρισμός της Νάξου, τα όσπρια Agrotis και πολλές άλλες, έχουν επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ, Δρ Κυριάκο Λουφάκη, η εξαιρετική ποιότητα και διατροφική αξία των ελληνικών προϊόντων δεν αρκεί, καθώς ο διεθνής ανταγωνισμός είναι συνεχώς αυξανόμενος και οι Έλληνες επιχειρηματίες πρέπει να προσαρμόζονται στις επιταγές του σύγχρονου και παγκόσμιου επιχειρείν. «Η πιστοποίηση των προϊόντων κρίνεται πλέον απαραίτητη, καθώς συμβάλλει στη δημιουργία ταυτότητας τόσο του προϊόντος, όσο και της επιχείρησης. Δημιουργείται συγκριτικό πλεονέκτημα, ενώ επιτυγχάνεται η διαφοροποίηση του προϊόντος έναντι του ανταγωνισμού», σημειώνει και προσθέτει πως, κατά αυτόν τον τρόπο, κινητοποιείται ένας διαρκής μηχανισμός ελέγχου και βελτίωσης των παγκόσμιων τάσεων, αλλαγών και διαφοροποιήσεων των διεθνών αγορών, προσδίδοντας υπεραξία στο τελικό προϊόν και στο branding της ίδιας της επιχείρησης.
Αναφερόμενος στη σπουδαιότητα της εξωστρέφειας του κλάδου των τροφίμων και ποτών σε σχέση με τις εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας, ο κ. Λουφάκης είπε πως, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η εξαγωγική επίδοση για το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος 2017, ανήλθε σε 4,6 δισ. ευρώ, συνεισφέροντας σε ποσοστό 18% στο σύνολο των εξαγωγών της χώρας. «Εξετάζοντας τα στοιχεία εξωτερικού εμπορίου τροφίμων και ποτών σε βάθος τριετίας», κατέληξε ο κ. Λουφάκης, «παρατηρείται ανοδική τάση, καθώς το 2016 οι εξαγωγές του κλάδου ανήλθαν σε 5,1 δισ. ευρώ έναντι 4,8 δισ. ευρώ το 2015 και 4,2 δισ. ευρώ το 2014, εμφανίζοντας θετική μέση ετήσια τάση 9,7%».
Διαβάστε σχετικά: Τι πρέπει να γνωρίζει ένας σύγχρονος εξαγωγέας
Σχετικά με την αξιολόγηση των προϊόντων για την απόκτηση Διεθνούς Πιστοποιητικού Γεύσης πραγματοποιούνται δύο διαγωνισμοί.
Ο πρώτος αφορά τα ποτά, που θα πραγματοποιηθεί στις 25-27 Μαρτίου, και ο δεύτερος τα τρόφιμα, που θα λάβει χώρα στις 29 Απριλίου-1η Μαΐου.
Η τελετή βράβευσης των προϊόντων εξετάζεται να πραγματοποιηθεί φέτος στην Αθήνα, αντί στις Βρυξέλλες, ώστε οι παραγωγοί να μπορέσουν να προβάλουν τα προϊόντα τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Μάθετε περισσότερα για τον διαγωνισμό Διεθνούς Πιστοποιητικού Γεύσης
ypaithros.gr
... που είναι οργανισμός, με στόχο τη δοκιμή και την προώθηση τροφίμων και ποτών ανώτερης γεύσης από ολόκληρο τον κόσμο.
Φέτος, το ινστιτούτο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις επιχειρήσεις της χώρας μας, προκειμένου να βοηθήσει στην ανάδειξη και στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Μέσα από τη συνεργασία του με επιλεγμένες λέσχες μαγείρων και γευσιγνωστών, έχει τη δυνατότητα να αξιολογεί και να παρέχει ένα διεθνές πιστοποιητικό γεύσης, αλλά και βραβείο ανώτερης γεύσης, που συμβάλλει στην προστιθέμενη αξία του παραγόμενου προϊόντος. «Η απόκτηση της πιστοποίησης είναι πολύ σημαντική, αφού η ετικέτα διαφοροποιεί το προϊόν στο ράφι και αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο προώθησης για επικοινωνία των προϊόντων με τον καταναλωτή, αλλά και για την επιτυχία της εταιρείας όχι μόνο εγχώρια, αλλά και στο εξωτερικό», επισημαίνει ο σύμβουλος του Ινστιτούτου Γιώργος Παπαντωνόπουλος. Μάλιστα, ο ίδιος προσθέτει πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξανόμενη συμμετοχή και ενδιαφέρον από ελληνικές επιχειρήσεις, για την απόκτηση της πιστοποίησης, ενώ ήδη υπάρχουσες πιστοποιημένες εταιρείες, όπως η ΖΑΝΑΕ ΑΕ, τα νερά Θεόνη, ο Συνεταιρισμός της Νάξου, τα όσπρια Agrotis και πολλές άλλες, έχουν επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό.
Συνεργασία με τον ΣΕΒΕ
Το μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση της πιστοποίησης, αλλά και το γεγονός ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ελληνικών προϊόντων κατακτά τη συγκεκριμένη πιστοποίηση και βράβευση, οδήγησε στη στρατηγική συνεργασία του iTQi με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος.Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ, Δρ Κυριάκο Λουφάκη, η εξαιρετική ποιότητα και διατροφική αξία των ελληνικών προϊόντων δεν αρκεί, καθώς ο διεθνής ανταγωνισμός είναι συνεχώς αυξανόμενος και οι Έλληνες επιχειρηματίες πρέπει να προσαρμόζονται στις επιταγές του σύγχρονου και παγκόσμιου επιχειρείν. «Η πιστοποίηση των προϊόντων κρίνεται πλέον απαραίτητη, καθώς συμβάλλει στη δημιουργία ταυτότητας τόσο του προϊόντος, όσο και της επιχείρησης. Δημιουργείται συγκριτικό πλεονέκτημα, ενώ επιτυγχάνεται η διαφοροποίηση του προϊόντος έναντι του ανταγωνισμού», σημειώνει και προσθέτει πως, κατά αυτόν τον τρόπο, κινητοποιείται ένας διαρκής μηχανισμός ελέγχου και βελτίωσης των παγκόσμιων τάσεων, αλλαγών και διαφοροποιήσεων των διεθνών αγορών, προσδίδοντας υπεραξία στο τελικό προϊόν και στο branding της ίδιας της επιχείρησης.
Πιστοποιήστε τη γεύση των προϊόντων σας
Αναφερόμενος στη σπουδαιότητα της εξωστρέφειας του κλάδου των τροφίμων και ποτών σε σχέση με τις εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας, ο κ. Λουφάκης είπε πως, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η εξαγωγική επίδοση για το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος 2017, ανήλθε σε 4,6 δισ. ευρώ, συνεισφέροντας σε ποσοστό 18% στο σύνολο των εξαγωγών της χώρας. «Εξετάζοντας τα στοιχεία εξωτερικού εμπορίου τροφίμων και ποτών σε βάθος τριετίας», κατέληξε ο κ. Λουφάκης, «παρατηρείται ανοδική τάση, καθώς το 2016 οι εξαγωγές του κλάδου ανήλθαν σε 5,1 δισ. ευρώ έναντι 4,8 δισ. ευρώ το 2015 και 4,2 δισ. ευρώ το 2014, εμφανίζοντας θετική μέση ετήσια τάση 9,7%».
Διαβάστε σχετικά: Τι πρέπει να γνωρίζει ένας σύγχρονος εξαγωγέας
Το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης
Για την απόκτηση του Βραβείου Ανώτερης Ποιότητας και του Διεθνούς Πιστοποιητικού Γεύσης, η αξιολόγηση γίνεται από μια επιτροπή 140 διακεκριμένων Ευρωπαίων κριτών τροφίμων και ποτών, η οποία δοκιμάζει σε τυφλά τεστ, αξιολογεί, πιστοποιεί και βραβεύει τρόφιμα και ποτά. Η απόκτηση της πιστοποίησης είναι δυνατή τόσο για πολύ μεγάλες επιχειρήσεις όσο και για μικρές οικογενειακές και, όπως εξηγεί ο κ. Παπαντωνόπουλος, μαζί με το πιστοποιητικό μπορεί να δοθεί ένα αναλυτικό feedback με τις βαθμολογίες, σε ό,τι αφορά τα οργανοληπτικά κριτήρια, τις γευστικές δοκιμασίες των κριτών, αλλά και το πώς μπορούν οι παραγωγοί να βελτιώσουν το προϊόν τους.Σχετικά με την αξιολόγηση των προϊόντων για την απόκτηση Διεθνούς Πιστοποιητικού Γεύσης πραγματοποιούνται δύο διαγωνισμοί.
Ο πρώτος αφορά τα ποτά, που θα πραγματοποιηθεί στις 25-27 Μαρτίου, και ο δεύτερος τα τρόφιμα, που θα λάβει χώρα στις 29 Απριλίου-1η Μαΐου.
Η τελετή βράβευσης των προϊόντων εξετάζεται να πραγματοποιηθεί φέτος στην Αθήνα, αντί στις Βρυξέλλες, ώστε οι παραγωγοί να μπορέσουν να προβάλουν τα προϊόντα τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Μάθετε περισσότερα για τον διαγωνισμό Διεθνούς Πιστοποιητικού Γεύσης
ypaithros.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου