Το χέρι στην τσέπη, περιμένει ο ΟΣΕ να βάλουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις ΒΙΠΕ Σίνδου, Κιλκίς και Σερρών,
... αν θέλουν να συνδεθούν με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ.
Αυτό υποστήριξε ο κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, επίσης πρόσθεσε ότι στο πλάνο για σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικές περιοχές, στο πρότυπο της συμφωνίας που υπογράφηκε με την Motor Oil, ο Οργανισμός θα επιδιώξει την ανάπτυξη της σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο της ΒΙΠΕ Σίνδου, όπως και τη σύνδεση με τις ΒΙΠΕ Κιλκίς και Σερρών, αρκεί οι επιχειρήσεις να αποφασίσουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα διασύνδεσης των εγκαταστάσεών τους.
Αυτά τα ζητήματα που αφορούν υποδομές και διαχειριστικά συστήματα, επιλύονται και στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισαν ότι η παράταση μερικών μηνών σε ένα έργο που έχει καθυστερήσει δύο δεκαετίες ( σ.σ. το Αθήνα – Θεσσαλονίκη), δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από πλευράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς δεν είχε αναληφθεί τέτοια υποχρέωση όταν πουλήθηκε η εταιρεία στον ιταλικό όμιλο F.S.I., ο οποίος γνώριζε τις δυνατότητες του δικτύου.
Επίσης, επισημάνθηκε ότι μεγάλες ταχύτητες στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, έως και 200 χλμ/ώρα, μπορούν να αναπτύξουν και οι υπάρχουσες ηλεκτράμαξες, από τη στιγμή που θα το επιτρέψει το δίκτυο, και όχι μόνο οι συρμοί που θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ιταλία.
Ο κ. Θεοχάρης, για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου, πρόσθεσε την προσωπική του θέση, ότι ο εμπορευματικός σταθμός δεν θα πρέπει να μεταφερθεί εντός του ακινήτου που πρόκειται, να παραχωρηθεί σε ιδιώτες, για τη δημιουργία logistics center.
είπε ο κ. Θεοχάρης.
anexartitos.gr
... αν θέλουν να συνδεθούν με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ.
Αυτό υποστήριξε ο κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, επίσης πρόσθεσε ότι στο πλάνο για σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικές περιοχές, στο πρότυπο της συμφωνίας που υπογράφηκε με την Motor Oil, ο Οργανισμός θα επιδιώξει την ανάπτυξη της σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο της ΒΙΠΕ Σίνδου, όπως και τη σύνδεση με τις ΒΙΠΕ Κιλκίς και Σερρών, αρκεί οι επιχειρήσεις να αποφασίσουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα διασύνδεσης των εγκαταστάσεών τους.
Όσον αφορά τρία μεγάλα έργα στη βόρειο Ελλάδα:
- Tο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 85% και θα παραδοθεί στους επόμενους μήνες.
- To Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, βρίσκεται στη φάση των μελετών.
- Η σιδηροδρομική σύνδεση Ξάνθης – Καβάλας, που εντάσσεται στο μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας προχωράει με την πρόσφατη ανάθεση της μελέτης για τη σύνδεση των Τοξοτών Ξάνθης με τον νέο Λιμένα Καβάλας.
Ηλεκτροκινούμενη ως το τελος του 2018 η γραμμη Αθηνα-Θεσσαλονίκη
Ολοκληρώνονται οπωσδήποτε μέσα στο 2018 τα έργα στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός οπότε η διπλή σιδηροδρομική γραμμή στη διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτροκινούμενη ανοίγοντας μία νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο που μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορεί, με την ολοκλήρωση και των έργων στο Θεσσαλονίκη –Ειδομένη, να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας στις εμπορευματικές μεταφορές.Σε 3 ώρες και 20 λεπτά το Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Τα ανωτέρω τονίσθηκαν από τον κ. Παναγιώτη Θεοχάρη, διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, ο οποίος εκτίμησε ότι είναι πολύ πιθανό, εντός του 2019 και με την εγκατάσταση των συστημάτων σήμανσης, τηλεδιοίκησης και ασφαλείας στη νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, το ταξίδι στην πιο δημοφιλή διαδρομή του σιδηροδρομικού δικτύου, να γίνεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά.Τα προβλήματα
Ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Γεώργιος Κακουλάκης, επισήμανε τα προβλήματα που πρέπει σταδιακά να επιλυθούν από τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο αλλά και όλες τις ευρωπαϊκές εταιρείες σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, που θέτει αυστηρές απαιτήσεις διαλειτουργικότητας στον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο.Αυτά τα ζητήματα που αφορούν υποδομές και διαχειριστικά συστήματα, επιλύονται και στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισαν ότι η παράταση μερικών μηνών σε ένα έργο που έχει καθυστερήσει δύο δεκαετίες ( σ.σ. το Αθήνα – Θεσσαλονίκη), δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από πλευράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς δεν είχε αναληφθεί τέτοια υποχρέωση όταν πουλήθηκε η εταιρεία στον ιταλικό όμιλο F.S.I., ο οποίος γνώριζε τις δυνατότητες του δικτύου.
Επίσης, επισημάνθηκε ότι μεγάλες ταχύτητες στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, έως και 200 χλμ/ώρα, μπορούν να αναπτύξουν και οι υπάρχουσες ηλεκτράμαξες, από τη στιγμή που θα το επιτρέψει το δίκτυο, και όχι μόνο οι συρμοί που θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ιταλία.
Τα έργα στη Θεσσαλονίκη
Σε ό,τι αφορά στα έργα στην περιοχή Θεσσαλονίκης ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι εντός του 2019 θα αναταχθεί η υφιστάμενη σύνδεση με το λιμάνι και έως τα όρια του ΟΛΘ. Σε ό,τι αφορά στη νέα σύνδεση, απευθείας με το ΣΕΜΠΟ και τον 6ο προβλήτα, η χρηματοδότηση των μελετών έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.Ο κ. Θεοχάρης, για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου, πρόσθεσε την προσωπική του θέση, ότι ο εμπορευματικός σταθμός δεν θα πρέπει να μεταφερθεί εντός του ακινήτου που πρόκειται, να παραχωρηθεί σε ιδιώτες, για τη δημιουργία logistics center.
«Θα ανατάξουμε τη σύνδεση μέχρι το
Γκόνου, αλλά υπάρχει εμπορευματικός σταθμός και δημόσιο δίκτυο και δεν
μπορεί ο ΟΣΕ, και για λόγους κόστους αλλά και λειτουργικούς, να
επενδύσει σε ένα έργο που θα είναι ιδιωτικό. Παρέχουμε βοήθεια τεχνική
και υποστήριξη σε ιδιωτικούς φορείς, όπως θέλουμε να συνεργαστούμε με
τον ΟΛΘ, αλλά δεν θα αναλάβουμε τα έργα ιδιωτών»
είπε ο κ. Θεοχάρης.
anexartitos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου