Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

Ευκαιρία η ΔΕΘ για το ελληνικό ελαιόλαδο ώστε να αποκτήσει φήμη στην Ινδία

Μια δύσκολη αλλά όχι απροσπέλαστη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο αποτελεί η Ινδία, 




...δεδομένου ότι χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία έχουν φροντίσει από 20ετίας να εδραιωθούν στην εν λόγω αναπτυσσόμενη χώρα που πλέον γράφει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 7%.            
Επιπρόσθετα, η άνοδος της μεσαίας και ανώτερης εισοδηματικής τάξης σε συνδυασμό με την αυξανόμενη διάθεση ενημέρωσης των Ινδών καταναλωτών σχετικά με την υγιεινή διατροφή διαμορφώνουν συνθήκες, που μελλοντικά θα πρέπει να οδηγήσουν στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης ελαιολάδου, κάτι που θα πρέπει να δουν οι ελληνικοί φορείς αξιοποιώντας και τις ευκαιρίες για γνωριμία με επιχειρηματικούς φορείς που δίνει η 84η ΔΕΘ, καθώς η Ινδία είναι φέτος τιμώμενη χώρα.
Την ίδια ώρα,  μπούσουλα  για τα σημεία που χρήζουν προσοχής αποτελεί η έκθεση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Νέο Δελχί στην οποία προστίθεται ότι ένα ακόμη εμπόδιο για το ελληνικό ελαιόλαδο είναι η έλλειψη brand name της Ελλάδας ως χώρας στην Ινδία, ενώ αρνητική επίδραση έχει και η μη ύπαρξη αξιόλογων ελληνικών εστιατορίων.
Επιπρόσθετα, το μικρό μέγεθος των ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών, εξασφαλίζει μεν ποιότητα, αλλά εμποδίζει τα περιθώρια ελιγμών στο σκέλος των τιμών που κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό, για την αρχική είσοδο στην ινδική αγορά.
Εντούτοις, η εξοικείωση των Ινδών με την Ελλάδα, σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία, λόγω αύξησης των Ινδών τουριστών προς τη χώρα μας, που έχει ως αποτέλεσμα την γνωριμία τους με την ελληνική κουζίνα ενώ η εισαγωγή, τελευταίως, στην Ινδία και άλλων προϊόντων διατροφής από την Ελλάδα (π.χ φέτα, φύλλο, έτοιμες πίττες, καταϊφι κλπ) βοηθάει στη διεύρυνση της γκάμας των εισαγόμενων προϊόντων διατροφής και φυσικά ελαιολάδου.
Όπως υπογραμμίζεται, η εισαγωγική πορεία του ελαιολάδου βαίνει αυξανόμενη και προβλέπεται να συνεχιστεί, αλλά σε απόλυτους αριθμούς και σε αναλογία με τον τεράστιο πληθυσμό της Ινδίας (1.296.000.000 το έτος 2018), η κατανάλωση ελαιολάδου είναι πολύ μικρή και συγκεντρωμένη στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Για την επιτυχία του εγχειρήματος εισόδου στην ινδική αγορά ελαιολάδου, θεωρούνται απαραίτητες οι παρακάτω προϋποθέσεις:
- Θεωρείται σκόπιμο η ενδιαφερόμενη εξαγωγική εταιρεία να διαθέτει τόσο έξτρα παρθένο όσο και απλό ελαιόλαδο ή/και «pomance» σε μεγάλες ποσότητες, έτσι ώστε να έχει περιθώριο ελιγμών στην τιμή πώλησης. Αυτό είναι το πιο ευαίσθητο σημείο των Ινδών εισαγωγέων και ο λόγος της αποτυχίας των έως τώρα προσπάθειών πολλών ελληνικών εταιρειών ελαιολάδου στην Υποήπειρο.
- Εξίσου σημαντική είναι η επιλογή από τον Έλληνα εξαγωγέα ενός εισαγωγέα με μεγάλο δίκτυο διανομής σε τουλάχιστον δύο με τρεις από τις κύριες πόλεις της Ινδίας, μεταξύ των Δελχί, Μουμπάϊ, Μπενγκαλούρου, Τσεννάϊ, Χαϊντεραμπάντ και Αχμένταμπαντ, για την ευρύτερη προώθηση του προϊόντος τους.
- Ιδανικά, θα έπρεπε να διασφαλιστεί η προβολή του προϊόντος στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπου οι ιταλοί και ισπανοί εξαγωγείς διαδραματίζουν τον κύριο ρόλο, με από καιρό σε καιρό επιθετικές διαφημίσεις, όπου θα υπερτονίζεται η ποιοτική ανωτερότητα του ελληνικού ελαιολάδου. Για τον σκοπό αυτό ο Έλληνας εξαγωγέας θα πρέπει να επιλέξει έναν δυναμικό Ινδό επιχειρηματία. Αυτός πρέπει να έχει διάθεση να φέρει «κάτι καινούργιο» στην αγορά της χώρας του, αρκεί να πεισθεί, με τη βοήθεια του Έλληνα εξαγωγικού διευθυντή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου