Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Θεσσαλονίκη: Bluetooth και Internet στην υπηρεσία των οδηγών

Νέο σύστημα πληροφόρησης του χρόνου για μετακινήσεις στον κεντρικό ιστό της Θεσσαλονίκης από το ΕΚΕΤΑ. Βρείτε την πιο σύντομη διαδρομή στην πόλη μέσω του smartphone ή του tablet.



Νέο σύστημα πληροφόρησης των οδηγών σχετικά με το χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να κινηθεί εντός της πόλης αναπτύσσεται στη Θεσσαλονίκη από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ).
Το νέο αυτό σύστημα, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014, αποτελεί συνέχιση και αναβάθμιση του ήδη εγκατεστημένου, στην πόλη, συστήματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το οποίο ανέπτυξε επίσης το ΙΜΕΤ.
Ουσιαστικά πρόκειται για την επέκταση με 25 ακόμα ασύρματους μετρητές κυκλοφορίας, στο ήδη υπάρχον σύστημα με 10 μετρητές. Οι μετρητές αυτοί χρησιμοποιούν την πρωτοποριακή τεχνολογία επικοινωνίας Bluetooth, μέσω της οποίας ανιχνεύουν την διέλευση των οχημάτων μέσα από την περιοχή εμβέλειάς τους.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι νέοι μετρητές θα εγκατασταθούν σε κομβικά σημεία της πόλης, προκειμένου να καταστεί εφικτό να υπολογίζονται χρόνοι διαδρομής σε πολύ περισσότερες από τις 22 αρχικές διαδρομές σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης αλλά και να δίνεται πληροφόρηση για χρόνους μετακίνησης μέσω εναλλακτικών διαδρομών για συγκεκριμένα σημεία αφετηρίας και προορισμού. Οι εν λόγω πληροφορίες παρέχονται σε πραγματικό χρόνο στους οδηγούς μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων οι οποίες έχουν εγκατασταθεί σε κομβικά σημεία εισόδου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με χρήση του διαδικτύου.
Μέσω του ευφυούς συστήματος διαχείρισης κινητικότητας mobithess, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης μπορούν είτε μέσω του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή είτε μέσω του smartphone ή του tablet τους να βρουν την πιο σύντομη οδική διαδρομή και να γλιτώσουν την ταλαιπωρία, ειδικά τις μεσημερινές ώρες.
«Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μια συγκεκριμένη διαδρομή, για παράδειγμα Καλαμαριά - Εύοσμος και να δουν από ποιους δρόμους θα πάνε πιο γρήγορα. Η ενημέρωση παρέχεται σε πραγματικό χρόνο, με μικρή απόκλιση λίγων λεπτών», ανέφερε στη Voria.gr ο διαχειριστής Δημοσίων Δράσεων & Ερευνητικού Στόλου του ΕΚΕΤΑ, καθηγητής Αθανάσιος Τσιούτρας.
«Αφού καθυστερεί το μετρό, μπορούμε τουλάχιστον να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες, για να κάνουμε την μετακίνηση στην πόλη λίγο πιο εύκολη», σημειώνει.

Πώς λειτουργεί το ήδη υπάρχον σύστημα bluetooth

Στα πλαίσια του υπάρχοντος συστήματος στη Θεσσαλονίκη είχαν εγκατασταθεί 10 ασύρματοι μετρητές κυκλοφορίας σε 10 κεντρικούς κόμβους. Η τεχνολογία bluetooth για την καταγραφή της κυκλοφορίας είναι σημαντικά φθηνότερη συγκριτικά με παλαιότερες μεθόδους. Με τον τρόπο αυτό μπορεί εύκολα να υπολογιστεί ο χρόνος συγκεκριμένων διαδρομών ενός οχήματος μεταξύ δύο μετρητών με βάση τον ακριβή χρόνο ανίχνευσής του από τους μετρητές που βρίσκονται στα άκρα κάθε διαδρομής.

Όλες οι καταγραφές των μετρητών αποστέλλονται αυτόματα σε ένα κεντρικό υπολογιστή ο οποίος με τη βοήθεια λεπτομερούς κυκλοφοριακού μοντέλου της πόλης και στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων παράγει μέσους χρόνους διαδρομής για 22 διαδρομές στο κεντρικό ιστό της πόλης. Η πληροφορία αυτή παρέχεται σε πραγματικό χρόνο στους οδηγούς μέσω πινακίδων, που είναι εγκατεστημένες σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως οι δύο είσοδοι από ανατολικά και δυτικά.
Σύμφνωα με το ΕΚΕΤΑ, τα αποτελέσματα από το νέο σύστημα αναμένεται να είναι θετικά όχι μόνο ως προς την καλύτερη και πιο αξιόπιστη πληροφόρηση των οδηγών για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και ως προς την καλύτερη κατανομή των οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο. Το τελευταίο θα οδηγήσει στην μέγιστη εκμετάλλευση της χωρητικότητας των κεντρικών οδικών αξόνων και στην μείωση των σημείων κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου συστήματος γίνεται μέσω του έργου “SEE-ITS: Intelligent Transport Systems in South East Europe” του χρηματοδοτικού προγράμματος “South East Transnational Cooperation Programme”. Στα πλαίσια του ίδιου έργου θα υλοποιηθούν παρεμφερείς δράσεις σε άλλες 6 περιοχές των χωρών της νοτιανατολικής Ευρώπης (Πάτρα, Βιέννη, Σόφια, Τιμισοάρα και Παραδουνάβιες περιοχές στην Ρουμανία, Βουδαπέστη, Περιφέρεια της Εμίλια-Ρομάνια στην Ιταλία).

 Περισσότερες πληροφορίες για το νέο σύστημα αλλά και για το SEE-ITS γενικότερα παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας του έργου (www.seeits.eu).

Ενδεικτικό σχέδιο εγκατάστασης και λειτουργίας συστήματος Bluetooth

 Πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων που αναφέρει εκτιμώμενους χρόνους διαδρομής προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις


 Ηλεκτρονική πλατφόρμα παροχής πληροφόρησης χρόνων μετακίνησης σε συγκεκριμένες διαδρομές στην Θεσσαλονίκη

     voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου