Οι σχετικές ανακοινώσεις είναι μάλιστα πιθανόν να γίνουν άμεσα από τον υπουργό ενώ οι σχετικές πληροφορίες προσθέτουν και ότι ο ίδιος θα καλέσει τους φορείς της βορείου Ελλάδος αλλά και την παραχωρησιούχο Fraport, που θα αναλάβει το αεροδρόμιο στις αρχές του επόμενου έτους, για να συντονίσουν τις προσπάθειες τους και να μην υπάρξουν προβλήματα το καλοκαίρι.
Η παρέμβαση κρίνεται απαραίτητη αφού διαφορετικά τόσο ο σημερινός διάδρομος, όσο και ο νέος, μήκους 3,5 χλμ., που κατασκευάζεται, δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού ο ένας και μέχρι τα τέλη του 2017 ο άλλος. Οι δύο διάδρομοι διασταυρώνονται μεταξύ τους και έτσι για ένα διάστημα θα γίνονται έργα παράλληλα. Ως προσωρινή λύση έχει προκριθεί η αναβάθμιση του υπάρχοντος διαδρόμου τροχοδρόμησης, που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη πριν και μετά την απογείωση ή προσγείωση για να φτάσουν στα σημεία στάθμευσης. Ο τροχιόδρομος αυτός δεν τέμνει τους άλλους δύο. Αλλά η δυναμικότητά του δύσκολα θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη κίνηση. Έτσι εάν δεν υπάρξει αναβολή των έργων για μετά το καλοκαίρι κινδυνεύουν με την απώλεια χιλιάδων τουριστών και κατ’ επέκταση εκατομμυρίων ευρώ προορισμοί της Βόρειας Ελλάδας για τη σεζόν του 2017.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέα Ανδρεάδη θα μπορούσε να χαθεί περί το 30% των πτήσεων για το 2017 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ήδη αεροπορικές όπως η Ryanair ανακοίνωσαν μείωση των τακτικών δρομολογίων τους ενώ πολλές φέρονται να είναι έτοιμες να προχωρήσουν επίσης στην ίδια ρότα. Ένα σοβαρό ζήτημα που παραμένει πάντως αναπάντητο μέχρι στιγμής τουλάχιστον είναι πως θα αποφευχθεί η απώλεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που έχει εξασφαλίσει το έργο και οι οποίες βρίσκονται χρονικά σε οριακό σημείο. Σημειώνεται πως πρόκειται για έργο που είχε δρομολογηθεί από το... 2005.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου